Tron 2.0 (2003)

PC / Xbox / Game Boy Advance
Action / Shooter

Ontwikkeld door Buena Vista
Uitgegeven door Monolith

Kruip in de huid van Jet Bradley, een menselijke gebruiker die de computerwereld in wordt gedigitaliseerd. Vind de TRON-code en verijdel een sinister plan dat de ene realiteit dreigt aan te tasten en de andere voor altijd zal veranderen.

avatar van davidov
Voor mij was dit 1 van de mooiste en meest sfeervolle shooters die ik ooit heb kunnen spelen. De kleurrijke en abstracte wereld van in een computer was geweldig, de wapens waren zeer vernieuwend (discs en sparks ipv kogels en explosieven), en het upgrade systeem was ook erg leuk om mee te maken. De levels, de villains, de wapens, de extra power ups, corruption en dergelijke alles was geweldig uitgedacht en voelde ook erg prettig aan. Heerlijk spel dat geweldig was om te spelen.

Alleen tegen het einde van het spel weet de boel een beetje te ontsporen. Baddies zijn opeens wel heel erg dodelijk, het verhaal gaat spontaan in een hogere versnelling, en voordat je het weet ga je om de 15 seconden wel ergens aan dood. Vervelende en saaie eindbaas, waardeloos einde van het verhaal en enorm veel vraagtekens over wie nou de man achter alles was laten een zeer onbevredigend gevoel achter als je klaar bent met het spel.

En dat vond ik nou erg jammer.... dagen lang was ik compleet verslaafd aan het spel. Ik jubelde en ik genoot. Maar de laatste paar uren waren ruk. Echt ruk. Voelde ook gewoon aan alsof men de klok hoorde tikken en het budget raakte op dus men had nog leuke ideeën maar raffelde uiteindelijk alles maar snel in elkaar.

4.5* omdat de eerste 90% van de game voor mij perfect was, de perfecte score had men kunnen krijgen als het slot dan ook in diezelfde sfeer zat maarja helaas.