Call of Duty: Black Ops III (2015)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Treyarch
Uitgegeven door Activision

Het verhaal speelt zich veertig jaar na de gebeurtenissen uit Black Ops II af, in het jaar 2065. Wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen hebben planeet Aarde en het leven van de mensheid dermate veranderd, dat een deel van de mensheid in opstand komt tegen de grote corporaties welke deze wetenschappelijke ontwikkelingen mogelijk maken. Men vreest dat robotica de wereld zal overnemen, nu tal van mensen voor een groot deel bestaan uit robottechnologieën. Ook in oorlogen spelen deze ontwikkelingen een grote rol, waar zogenaamde supersoldiers nu de strijd uitvechten.

Zombies?

avatar van Jimo
Vandaag gaat de Beta beginnen. Heb 2 beta codes over voor de XBOX one
Friend Token: TF3RK-HPQDD-RJY77-XVG76-DGCDZ
Friend Token: CXPHJ-HWXV3-YC797-6KJD2-7MCCZ

wie het eerst komt.... enjoy

Vandaag is de beta voor de Xbox One open voor iedereen. Sla je slag zou ik zeggen.

Bij het spotje op TV.

'Ziet er indrukwekkend uit.'

- IGN

Indrukwekkende conclusie.

Je zou bijna denken dat dit een nieuwe Deus Ex is als je alleen de beschrijving leest.

Indrukwekkend plot.

AvMerode
Hier staat geen x360 en ps3 vermeld. BLOPS 3 komt ook voor de ps3 en x360 uit!
Maar met ps3 en x360 versies is er alleen een multiplayer en zombie mode aanwezig, geen singleplayer campagne.
De ps3 en x360 versies worden/zijn door Beenox en Mercenary Technology ontwikkeld.
Jammer dat er geen Wii U versie uitkomt. Ze hadden wel iets moois kunnen doen met de wii u gamepad.

4 stemmen al....

Weet iemand of er Wager Matches inzitten? En zoja welke?

mrkos schreef:
4 stemmen al....

Weet iemand of er Wager Matches inzitten? En zoja welke?

Die stemmen lijkt volgens mij van 1 persoon te zijn die steeds een nieuw account aanmaakt. Maar misschien heb ik het verkeerd.
Wager matches komen volgens mij niet in blops 3 voor.
Had om een uur of 20:00 de deluxe edition via xbox one live aangeschaft voor 100 euro met season pass en andere extra's erbij. Hij is nu volledig aan het downloaden en installeren. Om 12 uur kan ik hem direct uittesten.
Flinke prijs, maar de singleplayer duurt waarschijnlijk 13 tot 14 uur toen ik bepaalde websites las. Daarnaast zijn de zombies weer paraat en uiteraard de online mp weer aanwezig.
Ik las trouwens dat er ook standaard een ww2 map aanwezig zal zijn. (waarschijnlijk een knipoog naar de roots van COD)
Daarnaast krijgen de mensen met een season pass in 2016 remake maps van world at war en vorige blops games. PC versie gaat alleen wel veel verder met dedicated servers en custom made maps.
De online mp modus staan hier wel ergens vermeld: link
Oh wacht, gun game en free run zijn zeker wager matches?

AvMerode
Nu heel even mee bezig. Maar x-one versie ziet er op mijn monitor veemd uit met vreemde 3d effecten (je weet wel van die 3d effecten waar je een bril voor nodig bent) en afstand dat er soms wat wazig uitziet. (alsof er een vreemde anisotropic filtering of antialiasing is gebruikt)
De paar maps die ik in mp heb gespeeld zijn mwa. Sommige maps zijn gelukkig niet super klein zoals advanced warfare.

avatar van Thorak
Ik hoop dat er gewoon weer 'normale' Call of Duty's gaan komen, misschien een keer de Vietnam oorlog ofzo?

Thorak schreef:

Precies, zo denk ik nu ook. Heb gister net BLOPS 3 aangeschaft, maar vanaf nu koop ik alleen nog maar een COD als er een Vietnam, WW2 of Cowboy/wilde westen thema aanwezig zal zijn. Ik wacht nog steeds op een a la Call of Juarez met een geweldige online multiplayer en langdurige singleplayer.

Oei, heb gehoord dat de pc-versie erge performance issues heeft tot het punt dat het onspeelbaar is. Wordt dit een soort herhaling van batman: arkham knight? Zal deze ook uit de store gehaald worden?

Thorak schreef:

Idem. Zou dolgraag weer eens een WO II shooter willen spelen. Ben wel klaar met de moderne en toekomstige oorlogsvoering. En dan speel ik overigens nog liever een MW4 dan weer die futuristische periode.

AvMerode schreef:

Nope, you were right on da money!

Andere accounts + voorbarige stemmen even verwijderd.

AvMerode
Nou het begint zeer slecht met deze game voor zowat alle platforms.
Last gen versies hebben zwaar verouderde textures en zeer lage resolutie.
De PC versie krijgt in 2016 wel de tool om custom maps te maken.
Maar ook de pc versie is al direct zeer slecht met mouse lag en nog meer issues. (te fixen door middel van een 58 fps lock etc. maar toch, het moet niet voorkomen met een AAA titel)
Zelf heb ik de xbox one versie en de online mp is op momenten wel speelbaar, al loopt het niet altijd even soepel. De textures zijn ook vreemd en lelijk.
De singleplayer campagne met de x-one versie loopt met framerate drops en zit vol met bugs.
Dacht eerst dat het aan mijn x-one lag, maar halo 5 en andere games lopen prima.
De zombie mode is extreem slecht met wat "the darkness" taferelen erin verwerkt.
Ook de online mp verveelt zeer snel met mediocre maps.
Dit is naar mijn mening de slechtste COD ooit gemaakt en het voelt niet als een AAA product aan.
Ga gewoon voor fallout 4 en/of star wars!
BLOPS 3 is voor mij de slechtste aankoop (en ook nog 100 euro met season pass erbij) die ik ooit heb aangeschaft. Waste of time and money.
World At War (ook van Treyarch) is mijn favo COD, maar dit is de zwakste.
Treyarch moet maar snel hun eigen ding gaan doen (net zoals met Rebellion met hun sniper elite serie) en COD met rust laten.
Dit is voor mij nu echt de laatste COD, tenzij Techland of een ander bedrijf een goede WW2 of Cowboy COD weet te ontwikkelen. (wat waarschijnlijk nooit gaat voorkomen)
Ongelofelijk dat ze hier de volledige de pond voor vragen, it's an outrage!

avatar van Dragonslayer
Deze sla ik lekker over. Op bijna elke site waar spelers hun mening geven is geen enkele review te vinden omdat alles vol staat met comments over hoe slecht deze game geoptimaliseerd is voor de PC. Hier was ik al bang voor omdat de beta ook bedroevend slecht draaide op mijn pc.

Dragonslayer schreef:

Heb wel gehoord via vrienden dat er vrijdag een patch was die voor hun de problemen opgelost had.

avatar van Jelle-1992
Blops III

Na Blops II heb ik geen Cod meer gespeeld. Ghost wekte geen interesse en Advanced Warfare was mij veel te futuristisch. Toen ik hoorde dat er een Blops 3 uit zou komen hoopte ik op een ouderwetse shooter zonder teveel toekomst gebeuren. Ik hoop dat voor de volgende Cod nog steeds trouwens. Maar nee, Blops 3 was, net als Advanced, ook gebaseerd op allerlei futurische meuk. Ik was van plan deze dus ook mooi over te slaan. Echter door goede marketing, footage etc. werd ik toch overgehaald om me er iets meer in te verdiepen. Als of de makers van deze game alles van advanced hebben gereduceerd tot iets wat wel aantrekkelijk was. Uiteindelijk toch maar gepreorderd en hij viel mooi vrijdag door de brievenbus.

Ik speel de game nu een week, alleen de multiplayer, wat uurtjes in de avond. En ik ben zeer verrast, het voelt aan als een heerlijke online shooter. De maps, wapens en speelsysteem staan me zeer aan. Wel moest ik wennen aan de snelle actie, vlotte Time to Kill en de mogelijkheden tot bewegen (trustjumps en slidings). Hierdoor is mijn k/d zeker niet optimaal, maar ik ben alweer stijgende. Ondanks dat het veel actie en aardig druk is, kan ik mijn favoriete speelstijl toch nog uitvoeren. Onopvallend langs de actie bewegen en om zo de enemy te besluipen en neer te maaien. In principe is er ruimte genoeg om een eigen speelwijze te creeeren.

Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze game, hij me zeer goed is bevallen en ik kan hem zeker aanraden als je opzoek bent naar een goede een prettige shooter. Het zal zeker even wennen zijn en ik vind het alsnog erg pittig online. Maar ik vermaak uitermate goed hiermee.

Sinds de aanschaf bijna alleen nog maar zombies gedaan, nu ik daar een beetje klaar mee ben amper nog het spel aangeraakt. Geef mij het oude vertrouwde maar weer terug, ik vind online echt 10 x niks helaas. Gelukkig is de 1e DLC er over een weekje en zit daar weer een zombie map in.

2,5 maand terug gekocht, met de singleplayer begonnen en na een dag of 2 weer weggelegd. Zo boring dat futuristische geneuzel en het geknal op robots en drones. Vandaag weer opgepikt, paar levels gespeeld en ik blijf dat gevoel houden. Ben een beetje een neuroot en wil graag series volledig spelen, maar beter had ik deze CoD gewoon niet gehaald. Al is 2 tientjes ook weer geen ramp natuurlijk. Zal nooit een CoD full price kopen, dat zijn ze echt niet waard. Het ziet er goed uit, maar het is allemaal zo voorgekauwd. Speel 'm nog wel uit binnenkort, maar meer omdat ik mezelf dat verplicht.

Nee, doe mij maar Battlefield in het najaar. Lekker terug naar de verleden tijd.

Gelukkig heb ik deze Black Ops 3 maar voor 2 tientjes gekocht, want het is gewoon geen reet aan. Wel een nuance, ik heb alleen de campagne gespeeld, maar deze setting is gewoon klote. Ik vind de moderne oorlogsvoering al niet zo boeiend, laat staan al die futuristische zaken. Deze ooit zo toffe reeks gaat al een paar edities de verkeerde kant op. Knallen op robots, drones en machines is gewoon heel erg saai en emotieloos. Ik leef niet mee, ik leef me niet in de situatie in.

Zonde, want op zich hebben ze nog best een uitgebreid verhaal erin gestopt en is het grafisch best wel mooi, ook al vind ik de locaties vrij saai. Het voelt gewoon totaal niet episch meer aan. Het schiet gelukkig nog wel behoorlijk weg, waardoor ik er nog een beetje vermaak heb uitgehaald. Maar ik hoop vooral dat de aankomende Battlefield 1 (2016) een gigantisch succes wordt, zodat toekomstige shooters weer massaal terug naar het verleden gaan, gewoon graag die oorlogen weer eens in een current-gen jasje tonen. Geen drones, maar Duitsers. Geen laserguns, maar ouderwetse Thompsons, geen flatgebouwen vol neon, maar een landing op Normandië. Mijn punt is wel gemaakt. Ben echt klaar met deze troep.

Word dit spel nog veel online gespeeld op de X-box 360 anno 2017!?
zo ja dan schaf ik hem aan....

avatar van Aazhyd
In de opruiming aangeschaft en wat een teleurstelling. De meeste maps zien er gewoon lelijk uit en dat gedoe met heroes met speciale abilities is echt stom. Dat hoort niet in een Call of Duty.

Deze game is vanaf vandaag geheel gratis te downloaden voor Plus leden.

avatar van roman123
Is het een beetje de moeite waard nog?

avatar van Aazhyd
Gratis downloaden is tijdelijk, dus wacht niet te lang.

Ik vond er niet veel aan (MP, ik heb de SP niet gespeeld).

avatar van JacoBaco
De MP speelt lekker. Alleen gisteravond dikke vette lag. Dus dan is de lol er snel vanaf.

"What the fuck are you doing?"

Al geruime tijd ben ik klaar met deze uitgekauwde reeks. Voor 'WWII' had ik na zes jaar nog een uitzondering gemaakt wegens de terugkeer van de Tweede Wereldoorlog setting, maar het werd er niet beter op. Dit deel heb ik louter gespeeld omdat het naar Plus kwam.

'Black Ops III' brengt een futuristische setting met zich mee waarin robotica op het punt staat de wereld over te nemen. Qua narratief poogt men je een intrigerend verhaal voor te schotelen, terwijl het eigenlijk niets meer is dan onnodige complexiteit creëren. Er wordt hier alsmaar van de hak op de tak gesprongen. Al gauw deed ik niet eens meer moeite om dit gebeuren te snappen.

De toekomst brengt natuurlijk ook moderne wapens met zich mee en allerlei augmentaties om jezelf te verbeteren. Op deze wijze zou er een voordeel op het strijdveld gehaald moeten worden. Echter merkte ik hier nauwelijks iets van; de wapens lijken weinig impact te hebben en de augmentaties zijn te verwaarlozen.

Het gevolg is een zielloze shooter waar je als speler niet verrast wordt, gezien het merendeel namelijk een herhaling van zetten is. Dit is simpelweg een vermoeiende ervaring, ondanks de talrijke explosies en het geweld dat op het beeld verschijnt. Het eindeloos rekken van de finale spreekt hier boekdelen. Nochtans mag de game soepel lopen, maar als al het overige nietszeggend is, is het verspilde moeite.

Al met al een matig vervolg. Nu ben ik echt klaar met deze reeks, zelfs als ik weer een deel gratis krijg hoef ik 'm niet.

Dikke 2,0 sterren.

Shinobi schreef:

Hallo Shinobi, je kent me nog niet...maar laat me mezelf even snel voorstellen...of misschien zeg ik beter ons? Ja...dat hoor je goed. Ons. Wij zijn alle nog komende Call of Duty delen die je de komende jaren, wellicht zelfs de komende decennia tegenmoet mag zien. Of het nou WW II, III, VII of I betreft. Of we ons in een fictief, alternatief verleden afspelen of ons meer slaafs aan historische feiten houden - we zijn er voor jou. Speciaal voor jou Shinobi. Nu mag je nog stoer roepen dat je klaar met ons bent. Dat je ons niet meer nodig hebt. Maar geloof me. Ooit. Of dat nu morgen, volgende week, of volgende maand is, ooit keer je naar ons terug. Er komt dat ene moment dat je op een regenachtige zondagmiddag op de bank zit met je controllertje in de hand, geen idee hebt wat je nog moet doen en je jezelf herinnert dat je ook ons nog onder je gold of plus abo hebt staan. En dan is het zo gebeurt. Voor je het weet druk je op de X om ons te installeren en hebben we je weer te pakken. Groetjes. Alle komende Call of Duty Games

Dikke 5 kusjes.

avatar van Duke Nukem
De storymode is erg lineair, gescript, eentonig. En de futuristische kant die COD opgaat is ook niet mijn ding. Geef mij maar de gouwe ouwe, realistische WWII games. WAW was bijvoorbeeld een goed spel. De campaign van BOIII slaagt er niet in om me ook maar iets te doen. Multiplayer dan. De online maps voor deathmathes zijn inspiratieloos en iedereen loopt maar als een wilde rond te schieten met geupgrade pakken en belachelijke wapens, zoals klauwen aan hun handen.

Ik word vaak in teams gestoken van 2 tegen 6 of meer spelers. De ontwikkelaars kunnen er natuurlijk niets aan doen, maar COD is vergeven van scheldende tieners met kleine hersens die in de ongetemde hormonensoep liggen te weken. Samen online co-op de story mode spelen en zombies afschieten geeft echter zeker een tijdje vermaak. Het is nu eenmaal leuker om samen te werken dan oneerlijk opgezette team deathmatches te spelen.

Met een vriend lokaal een spelletje doen dan. De zombie map is altijd lachen bij COD, maar je krijgt maar één enkele map: Shadows of Evil. De andere maps moet je in de PS Store aankopen, ook al heb je al de volledige prijs voor dit spel betaald! Wie wil nu nog geld uitgeven aan expension packs?

Online met anderen de zombiemap spelen is ook altijd leuk. Als je samen lokaal een deadmatch wilt spelen, heb je zonder de dlc's te kopen de keuze uit 13 maps maar behalve de map in het woud (Redwood) zijn ze zoals gezegd vrij inspiratieloos ontworpen. 1* voor de online co-op mode en nog 1* voor de enige zombie map die ik heb gespeeld.

Ik moet zeggen dat de graphics van de campaign eruit ziet alsof het recentelijk is uitgekomen in plaats van 2015. Het ziet er goed uit allemaal. Ik kan mij herinneren dat COD een beetje de weg kwijt was en zoekende was en dat begin ik bij dit deel toch echt wel te merken. Het speelt als COD, maar het ziet er niet uit als COD. Zou dit een losstaande FPS zijn onder een andere naam zou ik aangenaam verrast zijn. Al is het verhaal echt nodeloos complex en mindfuckerig. Ik kan dat altijd wel waarderen, maar ik verloor toch een beetje de draad.

Zombies is op zich wel lachen, maar blijft toch niet echt mijn mode dus na een paar potjes was de rek er voor mij wel uit.

Multiplayer ben ik wat laat mee na 7 jaar, maar ook hier had ik het na een paar potjes wel gezien. Maar dat ligt meer aan mij dan aan het spel. Ik ben niet zo snel verkocht aan een multiplayer.