menu

Tony Hawk's Project 8 (2007)

mijn stem
3,17 (35)
35 stemmen

PlayStation 2 / Xbox / Xbox 360 / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Neversoft en Shaba
Uitgegeven door Activision

Een nieuw skate avontuur. In deze skategame is het de bedoeling om bij de beste acht skaters van de wereld te verslaan. Hiervoor heeft ontwikkelaar NeverSoft gebruikgemaakt van de nieuwste grafische middelen, waardoor er betere graphics in deze game zitten dan in de vorige versies. Ook is er een nieuw gameplay-element toegevoegd; de Nail the trick-modus. Hierin kan een speler de tijd vertragen en met de twee knuppels respectievelijk het linker- en het rechterbeen bewegen.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=2yMt4GHf7go

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
Game_Kaza
Hier maken ze niet simpelweg nieuwe levels, nieuwe skaters, nieuwe story mode en de rest. Maar hier hebben ze ook een veel moeilijkere gameplay. Een backflip hoef je niet simpelweg 2 knopjes in te klikken en klaarzo. Je moet echt dit keer zelf de flip maken met de muis en weet ik wel niet wat je allemaal moet doen.

Ze hebben het weten te veranderen en moeilijker kunnen maken, maar mijn favoriet is nog altijd Underground 2.

4 sterren.

avatar van Nanne-1995
heeft dit dezelfde besturing als tony hawk proving ground ?

avatar van 7higer7
2,5
lijkt erg op wasteland als ze een opvolger van deze serie maken moeten ze toch wat nieuws verzinnen
2,5 *

avatar van Nanne-1995
ik kan niet kiezen welke ik zou nemen tony hawk proving ground of tony hawk project 8.

wat moet ik doen?

avatar van equalizersound
5,0
nanne ik zou proving ground nemen ik heb de demo gespeeld en het was heel uitgebreid

maar even over dit spel het was leuk de nieuwe (dit keer echte naadlose) levels zijn ook mooi het is dit keer ook echt moeilijk want ik sta nu pas op nummer 3

avatar van dangerous-beast
Deze game heb ik nog nooit gespeeld maar ik heb wel trailers en andere filmpjes op YouTube bekeken.
ik vond het wel leuk dat er een nieuwe gameplay was en controls maar echt speciale dingen zag ik niet.

4,0
Vind ik de beste die ik heb gespeeld.
Niet gemakkelijk om te bedienen maar wel echt leuke levels.
Vind het wel spijtig dat als je met 2 speelt dat de levels ook niet aan elkaar komen zoals in de carriere.
4 sterren

blued
Leuk om een paar keer te hebben gespeeld. Maar na 6 keer is het wel goed geweest eigenlijk...

avatar van wiiplayer
2,0
Zwakke game.

4,0
nuf
Heb niet het idee dat ik veel bereik, zit constant kleine missies te doen waardoor ik iets hoger op de ranking kom.

Wel leuk dat er classic game modes zijn waarin je missies kan doen zoals bij THPS 2 (in 2 minuten SKATE/COMBO halen, aantal punten, hidden tape enz).

voor de rest weinig verassend, had liever aparte levels gehad dan alles in één.

4,0
nuf
oké ik ben wel weer hooked. maar na het project 8 te hebben gehaald is het wel erg veel werk om in de top 4 te komen.. Veel sick goals zijn veel te moeilijk, pro is vaak makkelijk maar de lat wordt bij sick nogal... sick gelegd... . Bijvoorbeeld hetzelfde doen als bij pro, maar dan wel met in één combo en dan ook nog 1.000.000 punten. Tja dat ga ik niet eens proberen.

avatar van tommycool
2,0
ik vond deze game voor de psp heel erg tegenvallen. had gehoopt op wat leuks voor in de auto, maar het viel diep tegen.

avatar van Fonzzz002
3,5
Fonzzz002 (crew)
De recensies voor dit deel zijn gemiddeld minder positief dan de voorgangers. Project 8 koos ervoor om een game die voor PS3/XBOX 350 gemaakt was te downgraden zodat het ook speelbaar was op de PS2/XBOX. Veel mensen kregen daarom een game die er minder goed uitzag, langere laadtijden had, minder content bevat en waar technische schoonheidsproblemen in voorkwamen. Toch heb ik de PS2 versie gespeeld en hier verrassend veel plezier aan beleefd (tbh ik was vergeten dat er überhaupt een ps3 versie was en ik was al te ver om overnieuw te willen beginnen haha). Ik zou zelfs zover gaan om te zeggen dat het, na Underground 2, het deel is waar ik tot nu toe het meeste plezier aan beleefde.

Project 8 heeft een gaaf, nieuw missie systeem bedacht: in plaats van 3 verschillende moeilijkheidsgraden voor de story mode, bevat elke missie meerdere wincondities. Er zijn bv missies waarin je een route moet afleggen waarin 10 tricks gedaan moeten worden in één combo. Als 3 tricks lukken win je de easy-conditie, als 6 tricks lukken de pro-conditie en als alle 10 lukken win je de sick-conditie. Waar ik de voorgaande 3 delen vaak makkelijk vond, zelfs op sick mode, is Project 8 behoorlijk pittig en had ik meestal vrede met alleen de pro-conditie halen (in het laatste level lukte mij zelfs niet om de easy conditie te halen van bepaalde missies). Dit maakt project 8 een goede uitdaging voor ervaren spelers.

Waar voorheen de missies vaak niet zo boeiend waren, vond ik hier de missies meestal leuk uitgedacht. Veel lastige combo’s, lange grinds en manuals, pittige score missions of een paar nieuwe creatieve missies. Zo zijn er uitdagingen waarbij je de park creation tool moet gebruiken om een bepaald punt in een level makkelijker te bereiken, is er een nieuw trick systeem waarbij je de benen los kunt besturen en het bord handmatig kunt draaien, of vragen “zoek de objecten” missies oprecht goed speurwerk en is het nodig lastige punten te bereiken. Er zijn nu zelfs 7 story mode levels (9 op de PS3 versie) ipv rond de 5, zoals de voorgangers. Project 8 biedt allerlei dingen die ik miste.

Waar Project 8 helaas verminderingen heeft zijn de controls en de functionaliteit. Off-board walking (wat ik juist één van de fijnste toevoegingen vond sinds reverts) werkt nu klunzig en kun je niet meer gebruiken om vaart te maken bij ramps. Als je nu een ramp hebt gedaan wordt automatisch de off-board walking timer geactiveerd, wat eerder een handicap dan een hulp was. Missies herstarten gaat trager en de laadtijden zijn vrij lang. Special tricks unlocken gaat nu door ze te kopen met munten, die je krijgt door tricks te doen voor NPC's. Dit was zo'n tijdrovend saai systeem dat ik na 3 special tricks kopen het welletjes vond.

De grootste frustratie is dat soms dingen niet goed werken. Het personage kon opeens onderuitgaan na een lip trick te hebben gedaan, viel opeens als ik neerkwam op een ramp of een manual werd niet meegerekend in de combo. Geen idee op deze mankementen zijn ontstaan door het downgraden (zodat de game op PS2 speelbaar was), of dat de PS3 versie hier ook last van heeft. Verliezen door iets dat geheel buiten je macht is, bij een gamereeks die juist om vaardigheden draait, is niet chill. Maar dit gebeurde gelukkig niet zo vaak dat het verpestend werd.

Grappig. Underground 1 had de top besturing maar lame missies, Project 8 heeft top missies maar verminderde besturing. De missies van Project 8 met de gameplay van Underground had het één van de betere Tony Hawk games gemaakt. Nu is het een leuk deel met wat ruige kanten.

3,5*

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.