Tails Adventure (1995)

Alternatieve titel: Tails Adventures

Sega Game Gear / Nintendo GameCube / PC / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Aspect
Uitgegeven door Sega

Het spel volgt de slimme vos met twee staarten "Tails". Het speelt zich af enige tijd voordat hij zijn blauwe vriend Sonic zou ontmoeten. Tails geniet van zijn rust in zijn laboratorium tot er paniek over het gehele eiland uitbreekt. De kwade keizer Great Battle Kukku 15th is het Cocoa eiland binnen gevallen op zoek naar de machtige Chaos smaragden, in een poging om de wereld te veroveren. Het is aan onze held Tails met behulp van zijn uitvindingen om dit voorkomen.

avatar van davidov
Het concept was best aardig. Een sonic character dat eens op zichzelf de wereld moest redden. Dit zou hij doen door puzzels oplossen met behulp van zijn uitvindingen.

Het begint dan ook erg leuk, steeds de nieuwe gadgets vinden blijft spannend omdat je toch nieuwsgierig bent wat je gaat krijgen. Op den duur echter begint de gameplay steeds trager te worden en lastiger. Waar het spel begint voor kleine kinderen liep het over in bizarre puzzels waar ik eigenlijk nooit ben uit gekomen... Jammer want ik heb behoorlijk wat pogingen ondernomen om het uit te spelen.