Guitar Hero (2005)

Mobile / PlayStation 2
Music

Ontwikkeld door Harmonix en Vicarious Visions
Uitgegeven door RedOctane

In Guitar Hero ben je een echte rockster en leef je je uit met 30 van de beste rocknummers aller tijden. De soundtrack bevat songs die beroemd werden door legendarische artiesten als Red Hot Chili Peppers, David Bowie, Boston, Sum 41, Ozzy Osbourne, Audioslave, White Zombie, Franz Ferdinand, The Ramones en vele anderen. Gooi je luchtgitaar dus maar het raam uit.

Deze is gewoon leuk. Als je een PS2 hebt, moet je deze hebben

Ik kijk er naar uit om hem voor de Wii te hebben

avatar van Princess Piranha
Halrod schreef:
Ik kijk er naar uit om hem voor de Wii te hebben

Same here! Een liedje van Muse en Tenacious D zitten erin, dus dat wordt vet!

Een van de beste games die je kan krijgen op de PS2:D Eidenloos veel speelplezier! Simpelweg geen woorden voor de fun die deze game bied.

avatar van WeZet
Onzin game, mensen krijgen het gevoel dat ze "gitaar kunnen spelen" terwijl het in het echt 80x moeilijker is,

gerwinf
WeZet schreef:

Tja, wil niet lullig doen maar dat kan je ook zeggen van bijvoorbeeld je nummer 4 uit je top 10. Het is maar een spelletje hoor Overigens al eens een nummer op expert gespeeld?

avatar van Princess Piranha
WeZet schreef:

Maar voor degene waarbij gitaar spelen niet zo wil lukken is het wel leuk. Krijgen ze toch een beetje het gevoel dat ze het kunnen. Maar daar gaat deze game helemaal niet om.

Trouwens, als je het zo bekijkt, krijgen mensen dan ook ineens het gevoel dat ze heel erg goed kunnen racen na het spelen van een race game? Denk het niet.

Game_Kaza
Leuk, creatief en grappig spel dat ook leuk kan zijn voor de "niet-gamers".
Tuurlijk als je dit kan betekend niet dat je een ware legende bent. Ikzelf heb helaas moeite met het spel waardoor ik niet grote uitdagingen kan spelen.
Voor mij is het jammer dat ik bijna alle liedjes hierop niet ken. Gek want Red Hot Chli Peppers, David Bowie & Ramones ken ik zeker.

Game_Kaza
WeZet schreef:

Zoals ik al zei dat dat tuurlijk niet kan. Daar heb je groot gelijk in. Maar daarom hoeft de reactie "onzin game" hier nog niet thuis te horen.

In twee dagen op Expert uitgespeeld. Mijn eerste reactie was dan ook: hij is nogal kort en makkelijk. Pas op het eind kwamen er vier liedjes waarbij ik dood ben gegaan, de rest lukte me allemaal de eerste keer. Toch gaf het wel een goed gevoel eindelijk een Guitar Legend te zijn.

Wat overigens opvalt is hoe erg de hammer-ons zijn versimpeld in Guitar Hero III. Hier moet je echt óp de noot aanslaan, terwijl je in deel drie de noot ingedrukt kunt houden, waarna hij automatisch aangeslagen wordt. Dat maakt het maken van hammer-ons in deel drie een stuk makkelijker, en zoals een vriend van mij al zei: 'Je mag er in dit spel niet van uitgaan dat er hammer-ons zijn.' En inderdaad: de beste oplossing is ze maar gewoon te behandelen alsof het normale noten zijn. Helaas maakt dat het spelen van solo's wel zo'n beetje onmogelijk, en ik heb me er dan ook vaak met Star Power doorheen weten te sleuren.

De tracklist is verder gewoon goed. Ook het gebruik van covers stoorde me totaal niet. Integendeel, je kreeg hier meer het gevoel dat je met je eigen band speelde, terwijl het in Guitar Hero III soms leek alsof er gewoon een bandje werd afgespeeld.

Guitar Hero is een hele goeie game, maar - waarschijnlijk doordat deel drie de eerste was die ik van deze serie speelde - hij haalt het niet bij Guitar Hero III. 4,0*

Echt een kutspel als je linkshandig bent

avatar van Metalfist
Kies in de opties Lefty en draai je gitaar à la Kurt Cobain om

joeri592
ja inderdaad je kan het ook gewoon links spelen dus verwijder je stem graag, je hebt de score nogal omlaag gehaald

avatar van wiiplayer
Het lijkt zo fucking vet om Bad To The Bone te kunnen spelen! En aangezien ik het vanaf nu weer met men PS2 doe is dit een goede optie.

avatar van roman123
Fantastisch concept natuurlijk, in japan al jaaaaaren geleden in de speelhal tegengekomen. Speelde dit altijd met een vriend. Paar biertjes een dikke snaak en gaan! plezier gegarandeerd! Jammer dat ze de spreekwoordelijke koe maar blijven uitmelken en na dit deel kon het mij niet meer boeien...4*

avatar van roman123
WeZet schreef:

Onzin reactie, Dan kun je spellen zoals Forza, NBA, FIFA etc. bestempelen als onzin games.