The Dark Crystal (1983)

Alternatieve titel: Hi-Res Adventure #6: The Dark Crystal

Apple II / Atari 400/800/XL/XE / PC

Ontwikkeld door On-Line en Sierra
Uitgegeven door On-Line en Sierra

Gebaseerd op de gelijknamige film van Jim Henson en Frank Oz. De drie-zonnige wereld Thra, waar het vredige volkje, de Gelflings, wonen, wordt in balans gehouden door de kracht van het Donkere Kristal. Maar als het kristal op een dag barst en een scherf ervan verdwenen raakt, breekt er een donkere tijd aan. De duistere Skesis grijpen de macht en de oude Mystics sterven langzaam uit. Nu is het aan Jen, de laatste der Gelflings, om dit recht te zetten.

Leuk. Maar dit heeft eigenlijk niets met games te maken. Verkeerde ...meter.

avatar van Princess Piranha
Inderdaad niet de goede meter, maar toch bedankt! Ik was de trailer nog niet ergens anders tegengekomen

Princess Piranha schreef:

Overigens NU wel de goede meter aangezien er een turnbased strategy RPG uitkomt op de Nintendo Switch gebaseerd op de komende Netflix show

Wie had dat ooit gedacht...

avatar van esteban
Die er overigens verschrikkelijk uit ziet, naar mijn gevoel.

The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics Official Reveal Trailer - E3 2019 - YouTube

Ben ik wat milder in. Dit genre hoeft het (of heeft het) niet meteen van de spetterende graphics te hebben. Blijven bij mijn favoriete spellen en wat telt is toch de beschikbare strategische opties, het verhaal, eventueel de binding die je hebt met je karakters. Kijk naar een Fire Emblem bvb - ook dat ziet er in eerste instantie niet brilliant uit, tot je een uurtje speelt en helemaal erin zit. Dus ik wacht het even af.

avatar van esteban
Daar verschillen we dan van mening. Dit genre speel ik zelf minder graag, de (soms) mindere graphics spelen daar zeker in mee. Van dat verslavende en binding met de karakters merk ik in deze games zelf niet zoveel, ik heb dat niet. Maar goed, fijn voor de fans van 't genre natuurlijk.