Deus Ex: Mankind Divided (2016)

Alternatieve titel: Deus Ex 4

PC / PlayStation 4 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Eidos
Uitgegeven door Square Enix

Het jaar is 2029, twee jaar na de gebeurtenissen van Deus Ex: Human Revolution. Nadat het nieuws van Panchaea de buitenwereld bereikt, keren de meeste mensen uit woede en angst hun rug naar transhumanisten. Adam Jensen keert terug, ditmaal werkzaam bij Interpol en met slechts één doel voor ogen: het opsporen van transhumanistische terroristen. Althans, dat is de officiële functieomschrijving. Achter de schermen hervat hij zijn jacht op de geheimzinnige en uiterst invloedrijke groep uit het vorige deel. In een wereld vol manipulatie, leugens en bedrog zal Jensen zich weer een weg naar de waarheid moeten praten, sluipen, hacken of schieten.

Onlangs gekocht op de ps4 voor het riante bedrag van vijf euro.

Nadat ik hem op release volle mep had en hij nog niet eens zo heel lang daarna overal voor tien euro kwam te liggen.

Nu had een bekende speelgoedinstantie hem voor vijf euro met nog net geen stickertje van neemt 'm asjeblief mee en dag ik ach voorruit.

Heraanschaf.

Dan maar.

Misschien dat ik 'm een keer nog eens een kansje geef deze een van de grootste game decepties van de laatste jaren, zo niet ooit.

avatar van JacoBaco
Ik vind de nieuwe Wolfenstein al tegenvallen, maar dit vind ik nog slechter.

Het veredelde DLC noemen gaat wellicht wat ver maar ik neig wel naar een soort beknopt nakomertje in de stijl van The Old Blood.

De lengte nekt het.

Maakt dit alles behalve een epische terugkeer naar het Deus Ex universum.

Nauwelijks volwaardig te noemen.

Sowieso de eerste die met hetzelfde personage doorgaat en dat was al geen goed idee denk ik, een complete overhaul was waarschijnlijk beter geweest, zoveel jaren later.

Game is een harde faal blijkbaar.

Kan ik enkel concluderen na het aanschouwen van de lichtelijk schokkende prijsdaling waar dit vrij spoedig aan werd onderworpen.

Wrang ook wel na het spelen van de directeur's kut van de voorganger met het commentaar aangeschakeld en de kennismaking daar met een gepassioneerd en uiterst sympathiek team van ontwikkelaars.

Je gunt hen en deze franchise een stuk beter.

Maar het mocht niet baten, helaas.

Domper.

Kan je gerust zeggen.

Wat mij op valt aan Deus Ex deel 1 en deel 2 is dat je in het begin altijd met een goed gevoel opstart...
Je word begeleid met een fijne uitleg en dan word je langzaam het spel in gezogen.
En vooral in deel 2 zat ik er helemaal in, je loopt door een straat en
dan gaat er een bom af!

Mooi dacht ik, nu ben ik er helemaal klaar voor... en dan begin je in een keer weer in je appartement!.
Hoe een spel begint is voor mij erg belangrijk of ik dan doorzet of gelijk er geen zin meer in heb..
En met een ander spel begin. Hebben meer mensen die gevoeligheid?.

Een spel staat of valt bij mij met een goed begin.. neem nou Half-Life 2 in zo'n wereld wil ik vertoeven
En uitkijken naar het volgende mooie moment of bijzondere karakter.
Ik vond Eidos altijd geweldig maar ze maken van deze 2 delen een rommeltje..