Ray Gigant (2015)

PlayStation Vita / PC

Ontwikkeld door Experience
Uitgegeven door Bandai Namco, Acttil en Limited Run

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, waarin tal van grote steden zijn vernietigd door een monster genaamd "Gigant". Je volgt het verhaal van Ichiya Amakaze, welke het in zijn eentje tegen het monster heeft opgenomen, nadat tal van militaire eenheden reeds hetzelfde hadden geprobeerd, en stuk voor stuk ten onder gingen. Het lukt Ichiya om Gigant af te stoppen middels een mysterieuze magische kracht genaamd "Yorigami". Deze aanval is echter zo sterk dat heel Tokio hiervan de gevolgen moest ondervinden, en Ichiya tijdens het gevecht bewusteloos raakte. Nadat je in veiligheid bent gebracht dien je het opnieuw op te nemen tegen Gigant, dit maal samen met de hulp van enkele andere strijders.