We Happy Few (2018)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Compulsion
Uitgegeven door Gearbox

In een alternatief Engeland van de jaren '60, is het stadje Wellington Wells een baken van geluk. Door het innemen van de drug Joy, leeft de bevolking in een constante staat van onwetende gelukzaligheid. Maar welk duister geheim wordt hier onderdrukt? Jij zal, als vreemdeling, je staande moeten houden in deze griezelig gelukzalige maatschappij, terwijl je probeert zo onopvallend mogelijk te infiltreren.

avatar van mister-fool
Een werkelijk briljant concept. Bijzonder creepy ook! Ik hoop wel dat de vertaalslag naar goede gameplay wordt gemaakt.

avatar van Princess Piranha
Wow gaaf! En eng. Ben inderdaad ook erg benieuwd naar de gameplay.

Nu dat ik inderdaad een paar filmpjes van de E3 stapel heb bekeken is dit wel absoluut een van de games die er met kop en schouder bovenuit steekt voor mij qua sfeer en concept. Het heeft een beetje het creepy / mysterieuze dat de eerste Bioshock ook heel erg had. Zeker iets om in de gaten te houden.

avatar van patenpac
Blijkbaar draait het bij deze game weer eerder om een Survival game ipv een horror game in Bioshock-style, jammer.

patenpac schreef:

Ik vind het vooral jammer dat het zo inmens lang duurt vooraleer het spel daadwerkelijk verschijnt. In 2016 was ik er heel erg benieuwd naar, maar nu dat wel intussen 2 jaar verder zitten moet ik bekennen dat ik zelf niet meer echt warm hiervoor loop. Beetje jammer. De hele momentum die ze hebben opgebouwd destijds is er intussen weer uit.

avatar van patenpac
Sinner schreef:

Het spel is momenteel wel te spelen op Steam via vroegtijdige toegang (Beta versie dus). Daarnaast zou het blijkbaar niet meer al te lang duren vooraleer het spel definitief af is. Dat heb ik toch vernomen uit Gameplay magazine.

Klopt. Maar ik ben niet zo'n fan van Early Access titels. Kwestie van je betaald de volle pot voor een titel die eigenlijk idd maar een beta is (of erger) - het ding zit vaak vol bugs, en als je pech hebt wordt het nooit of te nimmer geupdate. Nu kan ik me voorstellen dat deze wel inderdaad binnenkort 'volledig' gereleased wordt maar toch blijf ik het jammer vinden dat het een beetje aan iedereen voorbij is gegaan. Was toch best wel een klein beetje een hype voor een paar jaar terug.

Van de mensen achter 'Contrast' zie ik. Maar ik ben bang dat ze te veel hooi op hun vork hebben genomen, gezien de lange ontwikkeltijd; de hype is inderdaad weg.

avatar van mister-fool
Gewoonweg een foute creatieve keuze gemaakt. De eerste trailers werden gepubliceerd toen zogenoemde procedural generated survival-games erg in trek waren. Dit is echter nou bij uitstek een concept dat goed had gepast bij een lineair avonturenspel