Darkest Dungeon (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Red Hook
Uitgegeven door Red Hook

Als onder het moerassige landgoed van de Darkest familie een portaal wordt geopend naar een dimensie van eeuwenoud kwaad, wordt het een trekpleister voor roekeloze avonturiers. Degenen die uit de kerkers terugkeren zijn echter zwaar getraumatiseerd. Om deze waanzin te verdragen verliezen ze zich al snel in drank, gokken en prostitutie. Zal jij in staat zijn een groep door de donkere krochten te leiden, zonder ten onder te gaan aan het dood en verderf dat ze onherroepelijk te wachten staat?

Bizar dat hier nog geen enkel bericht staat. Destijds vond ik de game al geweldig (maar heb ik hem eh... nou ja... illegaal gespeeld vanwege geen geld). Nu dus eindelijk aangeschaft in de sales en het blijft nog altijd even charmant als een jaar terug. De grafische stijl blijf ik geweldig vinden - de hele omkadering en sfeer zijn geweldig en de gameplay is subliem. Net zoals toen denk ik dat ik ook nu weer behoorlijk wat uren kwijt ga zijn hieraan.

avatar van patenpac
Na 20 uur in het spel te zitten (3 remakes niet meetellend) was ik blij eindelijk een darkest dungeon te doen met 4 level 6 champions. 10 minuten later was ik 4 personages kwijt. Moeilijkste spel dat ik in lange tijd heb gespeeld, maar de sfeer is toch om van te smullen