Lost Dimension (2014)

PlayStation 3 / PlayStation Vita / PC

Ontwikkeld door Lancarse
Uitgegeven door FuRyu, Atlus en Nippon Ichi

Het verhaal speelt zich af in een post-apocalyptische versie van onze wereld in de nabije toekomst. Je stapt in de schoenen van de achttien-jarige Sho Kasuga, lid van S.E.A.L.E.D., een geheime groepering welke een gigantische toren moeten onderzoeken, welke uit het niets is ontstaan. Sho de beschikking over een special vaardigheid genaamd 'Vision', waarmee hij gebeurtenissen kan zien vlak voordat deze zich afspelen.

Verassende aankondiging van Atlus. De game komt deze zomer naar het Westen (zowel US als EU). De gameplay zou veel gelijkenissen vertonen met Valkyria Chronicles. Dus dat klinkt op zich al goed...

De opzet - het 'betrayal system' klinkt ook erg interessant; binnen je party zitten schijnbaar enkele verraders, welke je moet ontmaskeren en uitschakelen. Welke partymembers de verraders zijn is iedere playthrough volledig willekeurig. Geen idee nog hoe 't precies werkt, maar het is wel een unieke insteek die me erg nieuwsgierig maakt.