OlliOlli2: Welcome to Olliwood (2015)

PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Macintosh
Sports

Ontwikkeld door Roll7
Uitgegeven door Roll7

In dit vervolg op OlliOlli wordt de iconische skater van de straat geplukt en op verschillende filmlocaties gedropt. Skate door deze nieuwe werelden met een een uitgebreid combo systeem en vele nieuwe special moves, of probeer een van de nieuwe modi.

avatar van Brains
Vrij leuk. En ook best verslavend heb ik ondervonden. Al heb ik het idee dat soms de controls niet helemaal meewerken - maar ze hebben er ook wel erg veel combinaties ingestopt dus kan zo zijn dat ik dan even in de war ben ofzo.

Heb bijna (op 1 na) alle challenges op Amateur level gehaald maar ik weet niet of ik de geduld heb om dat ook voor Pro level te doen.

In ieder geval leuk - en ben ook wel benieuwd naar de local multiplayer die er later bijgepatched wordt.

Verslavend, ja maar ook verdomd moeilijk, of beter moeilijk onder de knie te krijgen. Ik merk dat ik honderd keer afbreek en opnieuw begin en niet echt beter wordt. Lijkt soms een beetje op flappy birds. Tot nu ontbreekt me het gevoel dat ik met oefening ook daadwerkelijk beter wordt, hoop dat dat gevoel nog veranderd anders gaat deze niet meer vaak gespeeld worden.

avatar van Marcellussss
Vindt het jammer hoe je, zeker in de Titan Sky levels, steeds vastloopt op dezelfde stukken. Zo zit ik nu bij het één-na-laatste amateur level wat ik, zelfs na het kijken van een guide op YouTube, niet kan halen. Met name het feit dat je sommige landingen en grinds perfect moet maken om het level te kunnen halen, terwijl jet met andere landingen beter af bent met een voldoende zodat je de tijd hebt om een obstakel te vermijden, getuigt van zwak level design. Wees dan coulanter met wat je minimaal moet presteren, of zorg ervoor dat je spelers altijd beloond voor het maken van perfecte landingen en grinds.

Vond de eerste levels erg leuk om te spelen (aantal ook met 5* gehaald en op pro niveau gespeeld), maar met name Titan Sky is een martelgang. Hierdoor heb ik geen zin meer om het spel verder te spelen.

mister-fool
Geinige 2-d skategame. Het wordt door het perspectief haast een soort platformer. De eerste 5 uur was hoogst plezierig, daarna werd de game echter zo moeilijk dat ik geen zin had om verder te spelen. Dat ligt met name aan het laatste level. Titan Sky is niet goed uitgedacht: erg moeilijk, zonder dat de moeilijkheidsgraad iets toevoegt.

De controls leren de baan in je kop stampen kan wat tijd kosten maar de rush dan zeker kicken wanneer je vervolgens onder het genot van opzwepende kledingzaak muziek klanken smooth zo van een leien dakje door heel het level vloeit.

Zeker een lekker spelleke simpel maar doeltreffend af en toe nog knap lastig.