Gunman Clive (2012)

Alternatieve titel: Gunman Story

Apple iOS / Android / PC / Macintosh / Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / Nintendo Switch / PlayStation 4
Platform / Action

Ontwikkeld door Hörberg
Uitgegeven door Hörberg

De dochter van Mayor Johnson is ontvoerd door een groep bandieten die onrust veroorzaken in het land. Gunman Clive moet de orde herstellen en de gekidnapte vrouw redden. Spring en schiet je een weg door de zestien verschillende levels die zich afspelen in het Wilde Westen.

Gebundeld met het 2de deel gekocht voor 2 euro in de e-shop sale op de Switch. Best veel lui die er positief over zijn en waarempel - het is inderdaad een heel charmant 2D old-school platform spel / shooter. Grafisch ziet het er op het eerste gezicht vrij minimalistisch uit, maar de charme is wel dat de karaktertjes erg vloeiend bewegen (blijkbaar handdrawn animation). Niet al te hectisch (ala Contra bvb) maar wel gewoon aangenaam om te spelen.

Het moet wel vrij kort zijn als ik het zo lees op het internet (paar uurtjes) - maar met 4 verschillende karakters om mee te spelen (eentje unlockable hiervan) en voor een sale prijs van 2 euro (en normaal ook maar 4 euro) is dit best vermakelijk.

Alleszins was ik met mijn testritje van 5 minuten (want iemand moet in Portia toch die brug maken en de planten watergeven!) toch al dik een half uurtje kwijt voor ik het besefte.