ToeJam & Earl (1991)

Nintendo Wii / Sega Mega Drive/Genesis / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Johnson-Voorsanger
Uitgegeven door Sega

Toejam en Earl zijn twee hippe aliens van de planeet Funkotron. Op een dag cruisen ze in hun ruimteschip wat door de Melkweg , maar Earl let niet zo goed op, en ze botsten op een astroïde. Het schip is op een van de meest bizarre planeten in de Melkweg gestuit: Aarde. In elk level moeten Toejam en Earl een onderdeel van hun schip terug zien te vinden, die her en der over de Aarde liggen verspreid. Maar er zijn verschillende Aardse wezens, zoals groepen nerds, reuzenhamsters, spookachtige ijscokarren en "Bogeyman", die dat moeilijk maken. Niet alleen de levels zijn iedere keer als je het herspeelt anders, ook de verpakte power up's die Toejam en Earl oppikken, zijn iedere keer een verrassing.

avatar van jedymastertje
Toen ik dit spel de eerste keer speelde wist ik niet wat me overkwam. Als voorbeeld de bogeyman ik schrok echt toen ik de eerste keer de bogeyman zag en hoorde. En ook kun je heel veel lachen met dit spel het is een klassieker.