Hand of Fate (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One
RPG / Card

Ontwikkeld door Defiant
Uitgegeven door Defiant

Achter de dertien poorten van de hel, aan het einde van de wereld, wordt het spel van leven en dood gespeeld. Trek je kaarten, speel je hand en ontdek je lot. Hand of Fate is een RPG/cardgame, waarin de speler een set van kaarten opbouwt tot een dek. Deze kaarten zijn vervolgens in te zetten in de strijd met het kwaad.

avatar van threeohthree
Yup. Geweldige game, geloof de hype en koop het!

threeohthree schreef:
Yup. Geweldige game, geloof de hype en koop het!

Ik zag je hem al spelen Ik vind hem nu nog even wat te duur, want ben geen hele grote fan van cardgames.. Maar ben wel erg benieuwd!

Ben ook erg benieuwd hiernaar. Ik vind het ook nog eventjes 'te duur' (lees ik zit ontzettend krap) maar staat ook op mijn wishlist. Misschien in de volgende sales of zo.

avatar van Dragonslayer
Ik vind het een heel leuk spel. Echt een kaartspel zou ik dit niet noemen. Dit is absoluut geen hearthstone of magic the gathering. Wat je in dit spel doet is een set kaarten samen stellen, waar vervolgens een soort dungeon van wordt gevormd. Je baant je een weg door een deel van die kaarten die bestaan uit combat en random gebeurtenissen.

Ik ben bij level 10 nu (er lijken 12 levels te zijn) en het is nu toch echt té moeilijk naar mijn idee. De combat begint heel frustrerend te worden en het draait verder veel om geluk.

avatar van threeohthree
Ben zelf nog niet zo ontzettend ver, en het valt qua moeilijkheid voorlopig nog behoorlijk mee. Al had ik inderdaad al een (klein) donkerbruin vermoeden dat het die kant op zou gaan. Past er ook wel een beetje bij.

Game zal ongetwijfeld van de zomer in de sale verschijnen, al zal de korting misschien niet groots zijn, is deze titel voor 50% off, echt een abnormaal koopje.

We zitten hier ook niet direct met GOTY in handen, maar absoluut wel eentje die in die top 10 mag mee dingen wat mij betreft want die kwaliteit is er absoluut naar (en de prijs natuurlijk ook wel een klein beetje).

avatar van threeohthree
Inmiddels uitgespeeld. Tegen het einde werd het inderdaad erg moeilijk; de moeilijkheid hing op zich veel van de RnG af, maar absoluut ook het feit dat elke keuze echt zware consequenties heeft. Waar één verkeerde keuze je de das om kan doen, zullen tien goede keuzes je niet in het zadel helpen, en moet je deck dus niet enkel consistent zijn, maar ook zo compleet mogelijk zijn.

Dus ja, ik ben wel 50x dood gegaan in de latere levels, maar elke keer als ik een kaart vrij speelde voelde het absoluut niet als een nederlaag. Mnee, de moeilijkheid tegen het eind was voor mij eigenlijk enkel een plus.

Zo direct even aan de endless mode beginnen, maar zal morgen toch moeten switchen naar Homeworld ben ik bang.

Geweldige game in ieder geval!

Aardig spel inderdaad! Ik ben (weer eens) een jaar of wat te laat om nog op de hype in te haken...maar het is inderdaad een erg leuke verassing. Zat in de humble bundle van afgelopen week en na een uurtje geklooit te hebben ben ik er best door gecharmeerd. Het grafische stijltje (ook tijdens de gevechten) doet me trouwens best wel aan Fable denken. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.

mister-fool
Een erg interessant spel. Hand of Fate heeft een D&D-gevoel, met name doordat er in wezen een soort dungeon master tegenover je zit. Het spel is hierdoor meer dan de som van zijn delen. De combat is desalniettemin erg basaal. De zwakste schakel van deze videogame.