Justice League Task Force (1995)

Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Fighting

Ontwikkeld door Sunsoft, Blizzard en Condor
Uitgegeven door Acclaim

In deze een-op-een fighting game zul je, als lid van de justice league, het op moeten nemen tegen de superschurk Darkseid en zijn handlangers. Je kan spelen als Aquaman, Batman, The Flash, Green Arrow, Superman, of Wonder woman.

avatar van theo79
Doordat ik vroeger een copybox voor de Snes had ken ik veel (fighting) games voor de Snes maar eerlijk gezegt heb ik nooit afgeweten van het bestaan van deze game. Een tijdje geleden zag ik dit spel toevallig op youtube voorbij komen en was mijn interesse natuurlijk gewekt. Heb dan ook vandaag dit spel binnen gekregen en uiteraard al even gespeeld.

De manier van spelen lijkt veel op Street fighter maar toch voelt het allemaal wat minder aan dan Street fighter. Ook jammer dat er niet wat meer met geluid en dergelijke wordt gespeeld op het moment dat je bijvoorbeeld special moves doet. Qua graphics is het spel niet slecht maar ook nergens heel bijzonder. Leuke van dit spel is natuurlijk dat je in dit spel met superhelden zoals Batman en Superman kan spelen. Nu had ik al wat reviews over dit spel gelezen waarbij sommigen zelfs beweerden dat dit 1 van de slechtste fighting games voor de Snes is maar daar ben ik het niet mee eens. Er zijn slechtere fighting games op de Snes te vinden maar zeker ook betere dan deze Justice leaque. Een middenmootje dus.

2.5 ster wat mij betreft.