The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Een eeuw geleden woedde er oorlog tussen de bevolking van Hyrule en Calamity Ganon, het Onheil. Daarbij is Hyrule deesl verwoest. Honderd jaar later wordt Link wakker door een mysterieuze stem, maar zijn geheugen is hij kwijt. Langzaam maar zeker komen zijn herinneringen weer terug, terwijl hij meer leert over de wereld, zijn vrienden, het verleden, maar ook over zichzelf. Verken het grote Hyrule in deze open wereld game, ga allianties aan met de vier naburige stammen, en versla samen Calamity Ganon.

avatar van Brains
Iemand hier al ervaring met de DLC? Moeite waard?

Mmmm. Wat extra (non upgrade) costums en een soort van hord mode (45 lvl waves). Eea valt me ietwat tegen. Tweede DLC krijgt wel een story mode, maar komt pas rond kerst.

Deze DLC heeft als voordeel dat ik weer (even) terugkeer naar een van de beste games van 2017.

avatar van Apieknar
Ik wacht denk ik even met de DLC totdat het tweede pakket is verschenen, tenzij ik binnenkort opeens weer terug wil keren naar Hyrule.

-marco- schreef:

Hmmm, Al een beetje de indruk die ik kreeg. Ik denk dat ik dan ook wacht tot het tweede DLC pakket er ook is, en dat ik dan alles in 1 keer speel.

Wat ik jammer vind is dat als je voor de Master quest stand wil gaan...
Je het spel weer helemaal opnieuw moet gaan spelen..
Je kunt niet doorgaan met het spel en voor de moeilijker stand kiezen..

Master sword trial is echt pittig zeg. Vandaag eindelijk bij part two gekomen, morgen naar weer proberen.

Part two ook gehaald. Hoop morgen te kunnen melden dat ik de trials heb doorstaan.

Ik heb mn 2e divine beast verslagen vanavond jeuj

Beetje aparte vraag wellicht, maar rijden jullie veel paard? Ik vind het een leuke gimmick maar eigenlijk merk ik dat ik vooral een combi van rennen en teleporteren gebruik om te reizen.

avatar van Brains
centurion81 Nee. In het begin even, toen het nog nieuw was en ik snel naar het eerste dorp wilde komen. Uiteindelijk is er teveel te zien en te doen naast de route, wat je mist als je alleen maar op je paard zit. Voor grote afstanden is teleporteren weer makkelijker.

Did it, master trials complete. Best pittig uiteindelijk en gaat ook behoorlijk wat tijd in zitten. De reward is Nice. Maar als eerder gezegd, het blijft al met al een beetje een teleurstellende eerste DLC.

Ik loop wat achter, ben nog met de main game bezig

..Inmiddels denk ik dat ik richting het einde zou kunnen gaan werken, maar er staan ook nog honderden side quests open denk ik.....Kun je daar nog bij nadat je Ganon verslagen hebt?

avatar van Onderhond
No worries, ik heb pas net m'n eerste Divine Beast. Moet wel zeggen dat ik liever op m'n gemak wat rondlummel en nieuwe plekken scout dan de main quest speel, maar dat heb ik eigenlijk bij nogal wat recente favorieten.

Ja hoor!

avatar van 3bdelilah
Ik loop wat achter, ben nog met de main game bezig

Ja, je keert gewoon terug naar de meest recente save vóór het eindgevecht. Dan kun je gewoon rustig je sidequests afmaken.

Mooi! Thx

Heb mijn cijfer iets naar beneden bijgesteld. Wat ik een nadeel begin te vinden is dat het spel narratief nogal simpel in elkaar steekt, waardoor ik nergens de urgentie voel om de wereld te gaan redden zeg maar

Ik ben bij een tempel beland die in de (ijzige) Gerudo-Tafelberg is.
Ik zie alleen de portaal en die zit scheef op een enorme berg, en er zijn 4 vogels en 4 bliksem afbeeldingen naast geverfd. Weet iemand hoe ik die moet openen?.

avatar van Apieknar
Als ik het me goed herinner moet je daarop schieten met een shock arrow.

avatar van dr channard
Zou deze zo graag spelen. Moest er ooit zekerheid zijn dat je alle 3D Zelda games op de switch kan spelen ga ik die allemaal zeker halen. Gewoon afwachten.

Om de main game af te ronden zou ik inmiddels naar het kasteel kunnen gaan, maar ben nog te druk met side quests en wil wat meer hartjes en wapens hebben Heb het spel nu al een paar weken link(s) laten liggen, maar krijg zo langzamerhand zin om weer op pad te gaan in Hyrule

avatar van Onderhond
Dan zijn we ongeveer even ver denk ik, al moet ik nog wel één Divine Beast verslaan. Verder nog een 16-tal shrines, wat gear upgraden en op z'n minst genoeg Korok's vinden om m'n inventory volledig uitgebouwd te hebben.

En ik ontdek nog steeds op plaatsen waar ik voorheen nooit écht geweest ben.

avatar van Princess Piranha
Ik begin het weer langzaam op te pakken. Volgens mij ben ik ook ongeveer zo ver als jullie. Laatst eindelijk mijn laatste Devine Beast gedaan. Maar ik ga ook eerst nog iets verder op avontuur. Vooral in het zuiden ben ik nog niet zoveel geweest, want daar hoef je eigenlijk nauwelijks te zijn. Ik heb denk ik wel een lichte obsessie voor Koroks. De teller stond laatst op 250. En ik heb niet eens heel actief gezocht. Vaak kwam het meer door nieuwsgierig rondrennen.

Hebben jullie ook je Hero's Path bekeken? Erg leuk om te zien, en ook handig! Dan kan je goed zien waar je nog niet geweest bent

avatar van Onderhond
Hero's Path is een DLC functionaliteit, die heb ik nog niet. Moet nog eens juist kijken wat daar juist inzit, maar dat klinkt in ieder geval wél superhandig

Ik heb de DLC ook niet, ik verken vooral plaatsen waar wanneer ik op de kaart kijk ik nog relatief weinig shrines gehaald heb

Toch maar de DLC aangeschaft en die Hero's Path feature is confronterend

Introductie wel wat magertjes.

De wijze waarop je maar gewoon de wereld in wordt gedropt.

Ongetwijfeld een doordachte keuze maar voor mij toch net wat minder dan de sprookjesachtige magie waarmee een Ocarina of Time en ook The Wind Waker voorgoed een onuitwisbare indruk achterlieten vanaf de allereerste stapjes die ze je in hun wereld lieten zetten.

Begint zich wel geleidelijk te ontvouwen als een uitermate kek spelleke maar ben wel nog steeds op zoek naar het 'echte Zelda gevoel', iets dat ik ergens toch wel hoop op te duikelen nu een zeker historisch feit mij eindelijk herenigd ziet met zaken waar wel een bepaald nostalgisch sentiment in schuil moge gaan.

Het 'echte Zelda gevoel'.

Wat dat ook moge zijn:

Blazen in een goudkleurige cassette, de hort op met een groenig menneke.

Statig je ding doen in menig een louche kerker.

En natuurlijk die onmiskenbare muziek.

Ook nog weinig van mogen vernemen, hoor tot nu toe vooral wat spaarzame ambient klanken, maar blijf goede hoop houden voor de weg die nog voor mij ligt.

De uit duizenden herkenbare theme die vast nog wel op een buitengewoon gepast moment ergens op zal duiken.

Snap dat ze het echt eens over een andere boeg wilden gooien met deze maar stel je eens een Star Wars voor die de gehele gekende score eruit zet om plaats te laten maken voor wat beknopte pianoklanken.

Oftewel:

Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.

Of..

Toch wel.

Wie zal het zeggen. Gaan het zien.

Gaan het meemaken.

Hoe dan wil ik meer deze keer dan gewoon maar een groots, zeer uitstekend tot bijzonder verfijnd, uitermate uitgebreid RPG achtig spel.

Wil ik meer op een aardbol waar iets als The Witcher voorgoed de standaard onbenoemelijk hoog heeft gelegd.

Wil ik meer dan ik mij op dit moment voorgeschoteld acht.

Meer:

Net wat meer dan dat.

Wil ik Zelda.

avatar van Princess Piranha
Guys, ik was vandaag tijdens het spelen mijn paard kwijt. Maar volgens de map stond ik toch echt goed. Maar ik zag hem echt nergens. Keek ik voor de zekerheid vanaf de klif naar het water... was mijn paard aan het zwemmen!!!!! En eenmaal aan land, ging hij zich uitschudden als een hond.

Anyway! Misschien dat je Zelda gevoel later nog komt, Confusie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de muziek in het begin ook echt miste. Maar nu vind ik het echt heel mooi. Juist omdat het er vaak niet is, zijn die korte piano klanken heel sterk. (Fun Fact: Er zijn een paar bekende Zelda liedjes die er alsnog inzitten. Alleen dan opgeknipt in stukjes. Pas als je het geluid 5x ofzo zal versnellen, hoor je het normaal) Het Zelda gevoel miste ik zelf niet. Dat komt omdat voor mij het avontuur, ontdekken en hoe je bijvoorbeeld aanvalt, in de oudere games ook al zo groots en uitgebreid aanvoelde. Terwijl als ik nu terugkijk, was dat helemaal niet zo groots. Hopelijk vind je het zelf ook snel, want dat voegt toch wel wat toe aan de speelervaring denk ik

De paarden in dit spel zijn toch al wel de skattigste tot op heden volgens mij.

Zat nog eens te denken hoe het tegenwoordig bepaald geen bijzonderheid meer is om een paard in een spel aan te treffen. Ten tijde van Ocarina of Time echter was dat wel anders. Ook een aardige weg er naartoe toen, en dat moment dat je 'm dan eindelijk had: best spannend.

Ja, dat weet ik nog wel.

Inmiddels ben ik overigens al wel wat enthousiaster aan het raken hierover. Het begint allemaal wat sober maar eenmaal aangekomen in Kakariko Village komt het sfeertje toch wel aardig bovendrijven, is de grootse hand van het onvervalste Nintendo meesterschap wel meer en meer merkbaar.

En heb ik her en der ook al wel wat flarden van enkele gekende thema's op mogen vangen.

Als ik jouw stukjes zo lees Confusie krijg ik zelf ook zin om weer met BOTW bezig te gaan