The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Een eeuw geleden woedde er oorlog tussen de bevolking van Hyrule en Calamity Ganon, het Onheil. Daarbij is Hyrule deels verwoest. Honderd jaar later wordt Link wakker door een mysterieuze stem, maar zijn geheugen is hij kwijt. Langzaam maar zeker komen zijn herinneringen weer terug, terwijl hij meer leert over de wereld, zijn vrienden, het verleden, maar ook over zichzelf. Verken het grote Hyrule in deze open wereld game, ga allianties aan met de vier naburige stammen, en versla samen Calamity Ganon.

Grovonion schreef:
Iedereen heeft de switch versie getest, terwijl misschien de WiiU versie even goed is...

Het zal in ieder geval niet bijzonder veel verschillen. Het is eigenlijk net als bvb het filmpje van Digital Foundry al laat zien - je zou ze al naast elkaar moeten draaien en zelfs dan krijg je haast een 'zoek de 5 verschillen' situatie, zo miniem zijn ze. Ik heb beide versies gespeeld (Switch eerder deze week bij een vriend, WiiU sinds gisterenmiddag bij mezelf) en ik zou op het eerst gezicht echt niets kunnen noemen wat me opviel als 'anders' of 'minder'. De ervaring is dezelfde.

In ieder geval is het toch wel even wennen om het soort vrijheid te hebben die je in Breath of the Wild krijgt. Het is best verfrissend om te kunnen gaan en staan waar je zelf wil en niet gebonden bent aan het relatief lineaire verloop van eerdere delen. Niet dat het heel revolutionair is allemaal (...torentjes klimmen om een deel van de wereldkaart te unlocken kennen we al uit Assassins Creed, van een berg naar beneden zweven met een paraglider al uit Far Cry of Just Cause, je eigen potje koken al uit...eh... iedere andere survival game van de laatste 5 jaar...etc etc) maar het wordt wel allemaal uitstekend neergezet en verweven tot iets (voor Zelda begrippen) nieuws. De wereld mag dan wel af en toe wat 'leeg' aanvoelen (eg. geen grote gebeurtenissen of gevechten voor minuten aan een stuk), maar dat wordt dan weer (ja hoor...net zoals Skyrim) goedgemaakt door de mooie landschappen en de 'kleine' dingetjes - noem maar...een vosje dat plots wegschiet, een groep reigers die land of net wegvliegen, het zonnetje dat langzaam wegtrekt en plaats maakt voor een meer bewolkt en druilerig weertype. Allemaal erg sfeervol gedaan.

Ook grafisch bevalt het stijltje me erg trouwens. Wind Waker blijft mijn favoriet, maar deze mag komt toch aardig in de buurt daarvan. En wat betreft die frame-rate drops - ook die vallen dermate mee dat ik ze eerder als 'minimaal' en 'zelden voorkomend' kan bestempelen. Lopen er 5 bokoblins rond een kampvuur en schiet je een bomb-arrow af waarbij je de omgeving in lichterlaaien zet - ja, dan merk je idd dat de FPS even naar beneden gaat - maar het blijft zeker nog erg speelbaar. Overigens vind ik het spel alle 3D Zelda's ook de meest aangename combat hebben. Het voelt allemaal lekker vloeiend aan en de diverse wapens en arrows e.d zijn best een meerwaarde (...ja, je kan zelfs Far Cry taktieken gaan uitvoeren - Bokoblins op de guardtower snipen, langzaam dichterbij sluipen en bvb met vuur en / of bommen tewerk gaan). En trouwens ook erg netjes - het voelt in deze Zelda ook effectief aan alsof ieder karakter 'deel uitmaakt' van de wereld (of tot nog toe in ieder geval). Daarmee bedoel ik - ze hebben allemaal wel iets nuttigs te zeggen, een tip te geven over een dichtbijzijnde shrine of dergelijks, een kleinigheid bij te dragen aan het verhaal - dat in tegenstelling tot veel games in hetzelfde genre waarin je wel 200 man per dorp tegenkomt, maar waarin de meerderheid van de personages niet meer uit te balken hebben dan 'Hi, how are you'.

Dus...na een uurtje of 10 zeker erg positief. Of het mijn favoriete Zelda is / wordt weet ik nog niet (veel te vroeg - plus...nou ja ik blijf een zwak hebben voor Wind Waker). Maar het is zeker wel het allerbeste afscheidscadeau dat WiiU gebruikers zich hadden kunnen wensen. (...en sad but true - het bewijst ook maar WEER EENS hoeveel potentieel de WiiU wel degelijk had dat nooit gebruikt is - deze Zelda kan zich makkelijk meten met menige Xbox One of PS4 titel).

Zelda gecombineerd met Monster Hunter

Je begint als een slappeling, onzeker en twijfelachtig verken je een stukje van de wereld.
De omgeving is prachtig en je blijft dingen verzamelen, je moet alles aan grijpen om toch sterker te worden. Je probeert wat Goblins te verslaan tot dat je zwaard breekt!.
Maar toch maar doorzetten... en heel langzaam word je beter en sterker.
Dan zijn die Shrines toch een fijne ontdekking ze geven je bollen die je weer sterker maakt.
Meer hartjes meer uithoudingsvermogen...
Je hebt het al in de gaten deze Zelda begint echt bij de basis.
Het begin is erg lastig maar de Zelda formule is zo sterk aanwezig.
Dat je door wilt blijven spelen. Er zitten ook weer veel bekende karakters in dit spel.
En ik ben alijd weer blij om hun te zien. Kortom dezelfde betoverende sfeer in een adembenemend mooie wereld. Met een enorme diepgang als je alles wil ontdekken.

Veel plezier met deze bijzondere (mooie) en unieke ervaring...

avatar van 3bdelilah
Ik ben inmiddels precies zes dagen (~35 uur) onderweg en ik kan niks meer dan lovend zijn. Het eerste echte open wereld spel van EAD/EPD en al meteen één van de allerbeste in de industrie. Dit is de frisse wind die de Zelda reeks nodig had, dit is wat IK nodig had. Die telloze pluspunten komen ongetwijfeld aan bod in mijn review wanneer ik klaar ben, maar ik wil het nog wel even snel hebben over twee puntjes van kritiek.

Ten eerste gaan wapens, schilden en bogen veel te snel kapot, vooral bij wapens gaat dat soms heel snel. Op zich kan ik daar mee leven (al mocht het van mij wat minder snel), maar helaas is er geen weapon maintenance systeem of iets soortgelijks waarbij je je (favoriete) wapens kunt verzorgen. Dus als je een bepaald wapen wilt blijven gebruiken, dan ben je gauw shit out of luck. In het begin is dat nog wel leuk omdat je daarmee gestimuleerd wordt te experimenteren met allerlei soorten wapens, maar daarna wordt dat een beetje irritant. Ten tweede is de performance soms wat minder goed, en voor Nintendo begrippen zelfs behoorlijk mager. Vooral in de diverse dorpen, de weelderige bossen, gevechten met meerdere vijanden en wanneer het regent, voel je de framerate aardig omlaag gaan. Volgens Digital Foundry lockt 'ie dan automatisch naar 20fps.

Maar op dit moment worden die twee minpuntjes compleet overlopen door de bizarre hoeveelheden aan fantastische pluspunten. Ik heb nog geen enkele dungeon gedaan (in mijn tot dusver 35 uur speeltijd), dus daar ben ik eigenlijk nog wel het meest benieuwd naar, maar tot dusver is Breath of the Wild het beste Zelda spel sinds Ocarina of Time.

3bdelilah schreef:

Ook mijn grootste ergernis tot op heden. Het is bijzonder irritant dat een hele hoop wapens al na een handvol slagen verpulveren. Een soort van crafting systeem waarmee je de wapens kunt upgraden of versterken e.d was heel erg welkom geweest.

Dat wapens snel kapot gaan is vervelend ja..
Ik denk dat alleen de Master Sword niet kan breken..

Dik 85 uur in zitten nu en nog maar 2 devine beasts gedaan. Zit op 75 shrines en 93 korok seeds.
Ik wil deze wereld geen vaarwel zeggen en intens lang van genieten. Daarom houd ik me met name bezig met het upgraden van kledij, side missies en het zoeken naar korok seeds. Daarbij pik ik de ontdekkingen van shrines mee.

Heerlijke game dit zeg. Misschien wel beter dan OOT

avatar van 3bdelilah
Ik heb nog een minpuntje ontdekt. Van de vier main dungeons (Divine Beasts) heb ik tot dusver Vah Ruto en Vah Darunia gedaan. Beiden zijn echt extreem kort (denk aan 20 minuten ofzo?) en daarnaast best makkelijk. Jammer dat ze blijkbaar niet al te veel tijd in de dungeons gestopt hebben. Ik krijg zowaar Majora's Mask flashbacks. Dat was ook een uitstekend Zelda spel met als groot nadeel matige en zelfs slechte dungeons (op Stone Tower na).

Maar tot dusver is het verkenningsgevoel van Breath of the Wild nog wel ongekend fantastisch, dus dat maakt al een hoop goed. Ik hoop alleen (tegen beter weten in) dat de andere twee dungeons Vah Medoh en Vah Naboris wat langer duren.

Met 61 uur op de klok en dus nog twee Divine Beasts te gaan, kan ik wél zeggen dat BOTW hoogstwaarschijnlijk in de buurt van OOT zal eindigen, maar overtreffen... dan moeten die laatste twee dungeons fenomenaal zijn. Maar dat verwacht ik niet.

In tegenstelling tot velen zijn de dungeons niet het belangrijkst voor mij in zelda. Heb OOT recent herspeeld en blijft een ongekend goede game natuurlijk. In die tijd groots van opzet en dat geld nu ook voor BOTW.

"In die tijd... - inderdaad! Ik heb ook al enkele de vraag gekregen of ik hem beter vind dan Ocarina of Time, en dan antwoord ik altijd netjes 'ja hoor, stukken beter', waarna personen in kwestie al kwijlend afdruipen op jacht naar een Switch of een WiiU. Ik vergeet er wel altijd gemakkelijkshalve even bij te vermelden dat ik Ocarina of Time de meest overrated Zelda uit de hele reeks vind.

(...even ter verduidelijking: ja, ik vind OOT zeker ook leuk, maar over een hele hoop dingen, zoals ondermeer de ietwat stijve besturing en de vrij kale wereld ben ik in 2017 een stuk minder te spreken. Maar dat het een goed spel blijft staat buiten kijf, en dat er voor veel mensen ook een hoop nostalgie meespeeld kan ik ook begrijpen (voor mij niet want ik heb het pas xx jaar later gespeeld.))

In ieder geval ben ik na een 20tal uur nog altijd over het spel te spreken - op het internet lees je regelmatig de vergelijking met de eerste Zelda qua wereld en speelstijl en daar kan ik me best in vinden. Je wordt losgelaten in Hyrule en zoekt het maar lekker zelf even uit, net zoals 'in het begin'. Natuurlijk zijn er hints en een algemeen plot - maar ik denk dat ik tot nog toe meer willekeurig heb rondgelopen ('Kan ik naar die berg? Wat ligt er daar voorbij dat riviertje en bruggetje? Oh...kijk! Een woestijn!') en dingen per toeval heb ontdekt dan dat ik ergens effectief naar op zoek ben gegaan. En ook het gemis van de traditionele dungeons is daardoor geen zwaktepunt bij mij - ik vind de talloze kleine shrines en hun korte uitdagingen een leuke verandering (en eentje die inderdaad erg goed is voor gaming-on-the-go, kan ik me voorstellen).

avatar van Ace of Spades
Sinner schreef:

Ik had deze ergernis eerst ook maar eigenlijk vind ik het wel een welkome afwisseling. Als je het vergelijkt met een Witcher of Skyrim.. je vind een nieuw wapen en die houd je dan tot je een betere vind. Hier moet je creatief omgaan met je middelen als je eens minder wapens hebt en blijf je krachtige wapens bewaren voor de sterke vijanden. Ik vind het wel leuk eigenlijk.

avatar van Brains
Ik had dezelfde ergernis, vond het later ook eigenlijk best leuk maar begin het nu toch soms weer vervelend te vinden.
Dat ze kapot gaan vind ik zo erg nog niet, maar ik mis toch echt een betrouwbare bron om sterke wapens te laten repareren of opnieuw te kopen.
Ik bewaar nu wel telkens al mijn beste wapens, maar tegen erg sterke vijanden sla ik er zo 3 á 4 kapot. Vind ik toch wel erg jammer voor een super cool wapen, waar ik er slechts 1 van gevonden heb ooit en al heel lang bewaar.

Teller staat op 115 uur hiero. Nu inmiddels 108 shrines en 155 korok seeds. Nagenoeg alle kleding op 3*
Moet ook nog steeds 1 divine beast. Ik rek hem zo lang mogelijk

Nou ik ben intussen wel gewend geraakt aan het breken van wapens, maar het blijft toch af en toe ergerlijk. Maar ben er intussen wel achter dat er dus toch een manier van storen is. Had vanmiddag een vriend op bezoek die me vertelde dat je dus blijkbaar in het huis wat je kan kopen ook een wapenstand kan neerzetten om wapens te preserveren voor later in het spel. Heb het huis zelf nog niet (ik was intussen zelfs alweer vergeten dat je het uberhaupt kon kopen) - maar dat is dus wel geinig.).

avatar van 3bdelilah
Klopt, in Hateno Village (vroeg in het spel) kun je een huis kopen en door middel van upgrades uiteindelijk 3x3 gear displays kopen. Drie voor wapens, drie voor schilden en drie voor bogen.

Ik heb inmiddels 84 uur op de teller staan en alle vier Divine Beasts verslagen, op één na alle herinneringen gevonden, zeventien hartjes en een extra rondje stamina aan upgrades. Maar ik ga nog niet naar Hyrule Castle. Ik ga nog even op zoek naar shrines en nieuwe gear, jagen op nieuwe mini bosses, side quests opsporen en afronden, en gewoon uren ronddwalen in deze prachtig vormgegeven en heerlijk sfeervolle wereld.

En pas wanneer ik zo'n beetje alles gezien denk te hebben, ga ik Calamity Ganon op z'n flikker geven.

avatar van Princess Piranha
Ik had meer dan 40 uur op de teller staan en heb mijn gister mijn eerste Divine Beast verslagen. Wat een game!

Ik ben net een uur of 10 onderweg en moet er eigenlijk nog even inkomen. Prijzenswaardig om het roer zo om te gooien, maar of het ook echt iets voor mij is/wordt...

Die magische tempels van vroegah deden het voor mij waar het de Zelda-franchise betreft en als ik dan die shrines zie die ik tot nu toe doorlopen heb dan word ik daar nog niet warm of koud van. Nou ik ga rustig verder

avatar van 3bdelilah
Buckle up, yo. Ik heb nog nooit zo'n lange recensie geschreven, maar Breath of the Wild doet zó veel dingen goed dat ik opeens heel gemakkelijk schrijf.

Ondanks dat ik een paar grote minpunten heb, weet Breath of the Wild het toch voor elkaar te krijgen een ijzersterke en onvergetelijke ervaring te zijn. Dit deel is een frisse stap in een andere richting na de decennialange klassieke Zelda formule die we al kennen sinds A Link to the Past en Ocarina of Time. Een formule die ik in de laatste jaren eerlijk gezegd minder leuk begon te vinden. Of moet ik zeggen juist terug naar de roots van het allereerste deel? Hoe dan ook, semantiek terzijde, Breath of the Wild voelt en speelt heel anders dan dat we gewend zijn, en dat is voornamelijk heel goed nieuws, maar hier en daar wat minder goed nieuws.

Het goede nieuws is dat Hyrule echt immens is. Zo'n beetje hoe Ocarina of Time voelde in 1998, zo is Breath of the Wild dat in 2017. Met als bijkomend voordeel natuurlijk dat Nintendo met de huidige technologie alles in één open wereld heeft weten te proppen, zonder ook maar één seconde laadtijd (behalve voor shrines). Al in de eerste twee minuten werp je een blik over de gigantische wereld die uitstrekt zo ver de ogen reiken. De wereld zit vol met variatie en is visueel gewoonweg schitterend, zowel in artistiek als technisch opzichte. Het ontdekkingsgevoel is ook werkelijk fantastisch, overal gebeurt er wel iets en ik ben de tel kwijt over hoeveel magische momenten ik ben tegengekomen. Er zijn talloze verlaten dorpjes, ruïnes, bergtoppen en andere bijzonderheden die je kunt verkennen. Eén van die bijzonderheden zijn de shrines, dat zijn kleine – over het algemeen simpele – mini dungeons die je kunt doen. Daar zijn er maar liefst 120 van, waarvan ik er ongeveer 90 heb kunnen vinden. Ondanks dat ze vaak simpel zijn, zaten er een paar tussen die heerlijk uitdagend en bijzonder complex waren. Dat gevoel heb ik helaas niet kunnen krijgen bij de main dungeons, maar daar ga ik later verder op in.

En Hyrule leeft. Dat wordt soms wel over spellen gezegd waar daar eigenlijk niet echt sprake van is, maar hier is dat echt serieus het geval. En dan heb ik het amper over mensen of dieren, maar echt puur over de physics. Door de nieuwe physics engine van BOTW zijn zoveel nieuwe speelmanieren mogelijk die de al extreme vrijheid nog meer opties geven. Dat gebeurt ook wanneer je niet in de buurt bent, dus de natuur leidt een eigen bestaan zonder dat jij je ermee bemoeit. Ik heb tig voorbeelden, maar denk bijvoorbeeld aan bliksem. Metaal is natuurlijk een goede geleider, dus als je met metalen wapens op stap gaat terwijl het regent, is het heel goed mogelijk dat je geraakt wordt door bliksem. Maar als je die metalen wapens vervolgens unequipt, heb je daar geen last meer van. Bij houten wapens heb je geen last van bliksem, maar het nadeel daarvan is weer dat ze snel breken en in extreme hitte verbranden. Een andere tactiek tijdens het regenen is om een of meer metalen voorwerpen te gooien naar nietsvermoedende vijanden. Of altijd fire based wapens meenemen naar ijskoude omgevingen als je niet beschikt over geschikte kleding, want die houden je dan warm. Elke omgeving brengt dus zijn eigen voor- en nadelen en dat is vooral te danken aan die physics engine. Ik kan gemakkelijk vijf extra A4'tjes vol lullen over de vele voorbeelden daarvan die ik geheel willekeurig in mijn reis ben tegengekomen, maar anders wordt deze recensie wel heel erg lang.

De gameplay zelf heeft is ook aardig opgepoetst. Ondanks dat het klassiek aanvoelt, zijn er toch aardig wat verschillen. Om die non-lineariteit mogelijk te maken, krijg je in het eerste uur meteen alle items toegereikt in plaats van dat je ze per dungeon krijgt, zoals dat normaal gesproken altijd ging. Dat betekent dus dat je al vrijwel meteen vanaf de start zelf kunt bepalen waar je naartoe wilt. In dat opzichte zijn er geen actieve belemmeringen die je van een bepaald gebied weghouden, elk gebied is toegankelijk. Maar dat betekent niet dat ze allemaal even gemakkelijk te bereiken zijn, daarvoor dien je jezelf afhankelijk van de situatie eerst goed voor te bereiden. Dat planmatig werken was een aangename verrassing die ik normaal niet gewend ben van Zelda. Ook het feit dat wapens breken, is nog zo'n verandering. In het begin was dat nog leuk omdat je daarmee gestimuleerd werd om andere wapens te gebruiken (anders zou ik bijvoorbeeld nooit een speer gebruiken en dat zijn nu een van mijn lievelingswapens), maar na een uur of twintig begon ik het irritant te vinden. De levensduur van wapens mocht wel wat hoger zijn, want soms gaan ze wel heel snel stuk. Maar gelukkig ben ik daar halverwege wel gewend aan geworden, dus heb ik me daar verder niet aan geërgerd. Het is alleen wel jammer dat er geen vorm van een onderhoudssysteem is waarbij je wapens kunt verzorgen of repareren.

Maar...

Ondanks dat ik dus superlatieven tekort kom om de vele, vele sterke punten te beschrijven, is er tegelijkertijd wel iets werkelijkheid geworden waar ik vooraf al bang voor was. Veel zaken op het gebied van het hoofdverhaal zijn namelijk teleurstellend dan wel ondergesneeuwd geraakt. Denk bijvoorbeeld aan de dungeons. Niet alleen zijn het er maar vier, ze zijn ook nog eens kort en bovendien te makkelijk. Nou verwacht ik niet dat je drie uur per dungeon bezig bent, maar gemiddeld was ik binnen twintig á dertig minuten al klaar. Ik had dan toch graag gezien dat ze op z'n minst twee keer zo lang duurden. En tot overmaat van ramp zijn de dungeons vaak ook doodsimpel. Nou begrijp ik dat (helaas) wel, dat is een logisch gevolg van non-lineariteit. Want de een begint met Vah Ruta en eindigt met Vah Medoh, terwijl de ander begint met Vah Rudania en eindigt met Vah Naboris, dus je moet er als ontwikkelaar voor zorgen dat de een niet significant moeilijker is dan de andere. Ze moeten allemaal toegankelijk zijn als eerste optie. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder jammer. Vooral voor een reeks als Zelda waarbij dungeons toch echt een van de onderscheidende vermogens zijn.

Met die minpunten kan het niet anders dat het laatste segment ook teleurstellend is. Ik ga er vanwege spoilers niet inhoudelijk op in, maar laat ik zeggen dat de opbouw naar en de dreiging van het eindgevecht scheef in verhouding staat met het eindgevecht zelf. Ik vond het een anticlimax en dat deed afbreuk aan de uitstekende opbouw van Hyrule Castle, in mijn ogen eigenlijk soort van een mini-dungeon. Om nog verder zout in de wonden te gooien, is het einde ook onbevredigend. Wellicht zelfs snel afgeraffeld. En daarmee eindigt het verhaal nogal in een mineur, dus totaal niet zoals andere Zelda spellen waarbij de eindes vaak mooi uitgewerkt worden.

Na die kritiek op het hoofdverhaal heb ik ook nog een paar gameplay minpunten waar ik heel kort bij stil wil staan (leest iemand dit nog?). Hyrule is immens, vol met content en variatie, en misschien is het nog een wonder dat Nintendo hem überhaupt werkend heeft weten te krijgen op de Wii U, maar desalniettemin zijn er regelmatig storende framedrops, en op (zeldzame) momenten zelfs freezes van een paar seconden. Denk bijvoorbeeld aan de diverse dorpen, de weelderige bossen, gevechten met meerdere vijanden en wanneer het regent of dondert. Dan voel je die framerate dalen en dat maakt de ervaring soms net wat minder lekker.

Dat gezegd hebbende, ondanks dat Breath of the Wild niet perfect is, ben ik absoluut lyrisch over de weg die Nintendo hiermee is ingeslagen. Ik hoop alleen dat het volgende Zelda deel meer tijd steekt in de dungeons en andere zaken van het hoofdverhaal, voor de rest was het allemaal vrijwel perfect.

SAMENGEVAT

+ Hyrule ziet er artistiek en technisch schitterend uit
+ Heerlijk sfeervolle en levendige wereld
+ Complete open wereld, geen laadtijden (behalve voor shrines)
+ Gevarieerde omgevingen met elk een andere sfeer
+ De nieuwe physics engine zorgt voor extra diepgang en levendigheid
+ Ongekend ontdekkingsgevoel voor de Zelda reeks
+ Veel oog voor detail
+ Lekkere combat en uitgebreide, diepe overall gameplay
+ Sommige shrines zijn erg uitdagend, in tegenstelling tot de dungeons
+ Tjokvol met content en vele memorabele random encounters
+ Hyrule Castle is het hoogtepunt van het hoofdverhaal

- Teleurstellende dungeons (te weinig, te kort, te makkelijk)
- Eindgevecht is een anticlimax met een onbevredigend einde
- Geen onderhoudssysteem voor wapens
- Veel frequente frame rate problemen

3bdelilah schreef:

Da's inderdaad iets wat brilliant is en waar je (of ik althans) toch steeds weer voor verrassende dingen komt te staan. Zo was een bepaald probleem zodanig simpel op te lossen dat ik dus haast van mijn stoel viel. De woestijn doorkruisen bvb - had niets verkoelends of dergelijks, dus brak me het hoofd hoe ik het best erdoor kon komen, tot een vriendin van me aanbracht 'ja maar je hebt toch winterkledij? Het is een woestijn, die zijn toch overdag snikheet en s'avonds ijskoud? Je kan er dan toch doorheen?'. Nee dacht ik - zo simpel is het niet. Ja dus. Zo simpel is het dus wel. Soms overpeins je de simpelste dingen veel te lang....

avatar van 3bdelilah
Haha, klopt. Of dat je ook gewoon overdag door de hete woestijn kunt lopen, maar dat je dan wel de schaduwen moet opzoeken voor koeling. Heerlijk dat soort oog voor detail.

Yes, 441 koroks zijn binnen en had alle shrines ook inmiddels.

Nu de focus op de side quests en nog 1 devine beast!

Teller staat op 145 + uur

Nog niemand hier gevallen over die tergende shrines waarin beweging met de Switch (ik speel in handheld mode) een rol speelt? Ik heb er nu twee gehad, maar manman wie bij Nintendo dacht dat dát wel een goed idee was?! Werkt echt voor geen meter (of ik moet mijn Switch gaan omruilen, omdat dit niet goed werkt) en is bovenal niet bepaald leuk.

Voor de rest kom ik er steeds beter in, prachtige game!

Is idd een groot minpunt van de game Merijn82

En.....BAM, me 23 hits op de shooting range in de pocket.
Was best pittig, vandaar de vreugde kreet

Ik vond dat juist wel verrassend... En ik dacht van o ja dit kunnen die controllers ook nog..

Inmiddels al me gear op 4* en nagenoeg alle side quest gedaan.
Had alle shrines al en de benodigde 441 koroks.
Het rekken komt ten einde Op naar de laatste divine beast en dan calamity Ganon!

-marco- Weet jij ook hoe ik in die Shrine kan komen die in dat labyrint zit en bewaakt word door die Guardian?

banjo schreef:

Er zijn 3 labyrinten, welke bedoel je? Dila Maag Shrine, Tu Ka'loh Shrine of Qaza Tokki Shrine?

Denk dat je Tu Ka'loh bedoeld. Loop tot aan the guardian en dan aan de linkerkant het labyrint in. Daar zoek je je een weg naar rechts en zoek een smalle doorgang. Of je klimt links van de guardian helemaal naar boven en laat je erin vallen. Vergeet niet de loot onder het labyrint/Shrine mee te pikken

Tu Ka'Loh inderdaad..
Het is gelukt maar wat lastige is het!
Hoeveel uur heb jij al in deze Zelda gestoken Marco?

Zit nu op 170+ uur. Moet nog steeds 1 divine beast en Ganon

Heb nu ook echt alle side quest gedaan.

Ja ik ben ook van plan om alles ! te zien en te halen al is het nog zo klein...
Ik heb de uitbreiding ook al gekocht en dan op naar de 200+ uur spelplezier...
Wat een beleving..

Onwijs gaaf idd, inmiddels alleen Ganon nog

Enige wat ik niet van plan ben is alle 900 koroks, ik neem genoegen met de benodigde 441 voor je inventory.

Uitbreidingen had ik ook al sinds de mogelijkheid er was in de pre order staan