The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Een eeuw geleden woedde er oorlog tussen de bevolking van Hyrule en Calamity Ganon, het Onheil. Daarbij is Hyrule deesl verwoest. Honderd jaar later wordt Link wakker door een mysterieuze stem, maar zijn geheugen is hij kwijt. Langzaam maar zeker komen zijn herinneringen weer terug, terwijl hij meer leert over de wereld, zijn vrienden, het verleden, maar ook over zichzelf. Verken het grote Hyrule in deze open wereld game, ga allianties aan met de vier naburige stammen, en versla samen Calamity Ganon.

SouthParkFan
Ik kan niet wachten!

avatar van 3bdelilah
Hij staat er wel heel vroeg op. We hebben nauwelijks een subtitel, laat staan een globaal beeld van 't verhaal, de setting (behalve de alpha-beelden) of wat de "main gimmick" gaat worden.

Hoe dan ook, hopelijk houden ze zich aan de november/december 2015 release. Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat ie misschien verplaatst kan worden naar eind 2016, net als Skyward Sword. Die was ook op E3 2010 aangekondigd met eind 2010 is 't achterhoofd, toen was ie uitgesteld tot eind 2011.

avatar van Onderhond
Er is ondertussen toch al heel wat meer duidelijk na die Nintendo Direct?

avatar van horizon
En hoe slim Epona is is daarin ook al getoond. Lijkt me ondertussen voldoende reden om spel hier neer te zetten.

2015 wordt zo druk voor de Wii U...

avatar van creepy_one
Inderdaad, genoeg keuze voor iedereen. Ik heb nog een rijtje spellen dat ik graag voor de Wii U aan zou schaffen (Pikmin 3, Mario Kart 8, Captain Toad etc.)

avatar van Onderhond
Ben er wel klaar voor, gisteren lekker gestart met Bayonetta 2 zodat m'n WiiU stapeltje weggewerkt is tegen de tijd dat deze en Xenoblades X uitkomen.

avatar van creepy_one
Gosh, ik heb nog zoveel in te halen..

avatar van horizon
Toad moet hier nog binnenkomen. Dan willen de kinderen natuurlijk nog Party 10 en Yoshi's Woolly World. Daarbij is Splatoon gekomen. Mario 3d land nog niet eens in bezit.

En dan komen nog Starfox, xenoblade en Zelda.
Eigenlijk ben ik er dus blij mee dat er zo weinig third party titels zijn voor de Wii U. je kunt je tijd maar 1x besteden.

kiriyama
Onderhond schreef:

Ik heb er een hard hoofd in dat Xenoblades X nog dit jaar in Europa verschijnt. Hiervan is de precieze releasedate helaas ook nog niet bekend.

kiriyama schreef:

Nintendo heeft deze keer wel beloofd er meer vaart achter te zetten dan met de originele Xenoblade.

Onderhond schreef:
Er is ondertussen toch al heel wat meer duidelijk na die Nintendo Direct?

Je bedoelt The Games Award? Ik heb alleen off-screen alpha beelden gezien met als... hoogtepunt... dat Epona uit zichzelf bomen weet te omzeilen. Aonuma zei nog dat het er nog beter uitziet dan op E3 en dat merkte je absoluut niet aan die beelden. Zou me niet verbazen dat ze ons expres beetje op 't verkeerde been zetten om ons vervolgens weg te blazen, of dat ie er op dit moment écht zo uit ziet en dan wordt ie misschien uitgesteld tot eind 2016.

Hoe dan ook, leuk dat ie erop staat hoor, daar niet van. Heel leuk zelfs. Maar het is niet zo dat we veel wijzer zijn geworden, en dan had ie wat mij betreft ook al afgelopen juni erop kunnen staan. Ben ik wel voorstander van, maar dat zou waarschijnlijk niet hebben gemogen.

kiriyama schreef:

Niet dat het zo héél veel uitmaakt, maar hoop niet dat ze al te dicht tegen elkaar gereleased worden. En toch echt liefst Xenoblades eerst. Als ik halverwege de nieuwe Zelda zit en Xenoblades komt uit ... nghhhh

avatar van AvMerode
Gebruik nu alleen maar pc's voor emulators, nieuwe games en oudere games. Heb nu ook geen consoles meer.
Maar denk er nu wel aan om een nintendo wii u aan te schaffen.
Devil's Third komt dan ook alleen maar voor wii u uit. Dat is nog een reden.

Het was altijd al open wereld achtig geweest met zelda. Maar het word nu pas echt open wereld.
Ben geen liefhebber van het open wereld genre, al kijk ik hier wel naar vooruit.

Over een week of twee zal ik waarschijnlijk twee nieuwe pc's (één voor mijn tv en één voor mijn monitor) van elk in de 1000 euro in bezit hebben. Al zit ik er nu wel aan te denken om de ene pc iets goedkoper te doen en dan een wii u erbij. Maar zou mooi zijn als nintendo ook hun games voor linux (ubuntu, linux mint etc.) ontwikkelen. Zal nooit gebeuren, maar toch.

Dit is wel waardoor je eens even serieus over een Wii U gaat nadenken ja.

Mario en Donkey missen is één ding maar dit is toch wel even van een hele andere orde.

avatar van horizon
Nintendo/Wii u heeft gewoon ontzettend sterke en unieke IP/spel series. Bij PC, PlayStation, Xbox zie je daarin veel meer overlap.

Dat sowieso. Qua eigen smoelwerk heeft Nintendo altijd met kop en schouders bovenaan gestaan.

Is ook waar het voor mij allemaal mee begon, games als Mario en Zelda. Puur jeugdsentiment en OoT schaar ik nog altijd onder een van mijn absoluut ultieme game ervaringen.

Dus zoals ik al zei, zeker iets om over na te denken.

Als ik die game eventueel straks opstart en dat nostalgische deuntje begint te spelen springen de tranen bij mij in ieder geval al bijna in de ogen, dat had ik destijds zelfs al bij The Wind Waker.

avatar van 3bdelilah
Neeee! Hij komt definitief niet uit in 2015, ook definitief niet te zien op E3 dit jaar. Er wordt geen nieuwe datum vermeld, maar dat "de prioriteit ligt bij het leveren van de perfecte ervaring": Zelda Development Update - 27/3/2015 (Wii U) - YouTube

Hij heeft een Majora's Mask pinnetje op z'n blazer... MM3D is al een tijdje uit, zou dit... durf ik het te zeggen, iets met Majora's Mask te maken kunnen hebben? (bij voorkeur een prequel over de Ancient Tribes)

spelfreak
Had het wel al zien aan komen, en heb er eigenlijk ook geen probleem mee. Nintendo neemt tenminste de tijd om een zo goed mogelijk product te leveren. Daar wacht ik dan graag nog een paar maanden extra op.

Dat ze het niet op de E3 laten zien betekend heus ook niet dat we dit jaar niks meer te zien krijgen. Met Nintendo Directs heeft Nintendo goed de mogelijkheid om iets te laten zien, wanneer zij zich er goed bij voelen om het te laten zien. Zo hoeven ze ook niet snel een demo te rusten voor E3 die nergens op trekt. Het kan dus zeker zijn dat we ipv in juni iets in Augustus te zien krijgen.

avatar van All Seeing Fish
Erg jammer dit het is de enige aangekondigde titel op de Wii U waar ik naar uit kijk.

avatar van horizon
Mwhoa, XenoBlade, Splatoon, StarFox, Yoshi zijn toch ook leuke titels.

Ik denk dat Nintendo waarschijnlijk probeert te voorkomen dat het in zijn laatste of voorlaatste WiiU jaar (volgens de geruchten dan) volledig droog komt te staan. Ga je er een beetje vanuit dat er in 2017 een nieuwe console verschijnt (niet onwaarschijnlijk). Hoe dan ook zullen we dat allemaal wel zien. Dit blijft in ieder geval hoog op mijn lijstje staan.

En Splatoon doet me erg weining maar de aankondigingen van de nieuwe Kirby, Yoshi en Xenoblade zijn zeker ook nog om in de gaten te houden. Mario Party en Captain Toad heb ik nog niet, en ergens verwacht ik stiekem toch ook nog wel dat er ergens iets van een Metroid of een Mario sportspel of zo wordt aangekondigd.

Laat het nog maar even duren zou ik zeggen. Kan ik in de tussentijd even ergens een Wii U vandaan ritselen.

horizon schreef:
Mwhoa, XenoBlade, Splatoon, StarFox, Yoshi zijn toch ook leuke titels.

IK heb een baan van bijna 60 uur per week twee kinderen een vriendin en een huishouden, daarnaast heb ik onder andere een PS4 New 3DS XL PC en een Wii U om uit te kiezen ik moet dus heel selectief zijn met de games die ik ga spelen

Slatoon en Yoshi lijken mij erg leuk voor mijn oudste zoontje.

Sinner schreef:

De Wii U is dood, lange leve de NX!

Waar ik trouwens erg naar uit kijk is een nieuwe Metroid ik hoop dat wij deze nog zullen zien op de Wii U en anders in de vroege jaren van de NX of in ieder gevan op de New 3DS waar ik dit jaar bericht over verwacht

All Seeing Fish schreef:

Slatoon en Yoshi lijken mij erg leuk voor mijn oudste zoontje.

Oh jo, ik heb ook maar heel weinig tijd om te gamen. Hebben daarom alleen maar (eigenlijk is die van zoontje) een Wii U. En op de tablet wordt toch wel veel gedaan. Op de PC draait StarStable overuren...

Dus zelf niet zoveel tijdsbesteding aan gamen op een console. En de kinderen mogen ook niet de hele dag gamen. Er is meer dan gamen.
Dus er zijn eigenlijk teveel titels (mis nog aantal oudere Wii U titels die goed staan aangeschreven bijvoorbeeld) tegenover de beschikbare tijd. Dus ik snap ook nooit gezeur dat mensen meer third party games willen. Toch geen tijd voor met die Nintendo titels. En een PC zit toch wel in hetzelfde genre gebied als de andere consoles.

avatar van Mitchel
Vind het toch wel jammer dat het wat meer de kant van TWW en SS op gaat.
Ik had toch liever een wat meer realistische Zelda (als TP) gezien.
Toen ik deze trailer zag, dacht ik dat dat ook zou gebeuren.
Zelda Wii U Full Demo - E3 - YouTube

Hoe groot achten jullie de kans dat deze nooit op de Wii U gaat uitkomen? Nu met al die geluiden van een nieuwe console (NX), waar verder nog weinig over bekend is, ga ik me afvragen of ik er wellicht verstandig aan doe m'n Wii U te verkopen. Ik speel soms nog eens Mario Kart 8 (geweldig spel), maar meer is het ook niet.

avatar van horizon
De nieuwe Zelda zal in 2017 de zwanenzang van de Wii U zijn.

En of je je Wii u wil verkopen zal eraan liggen wat voor soort spellen je nu op dit moment het liefst wil spelen.

Merijn82 schreef:

Laten we eerst even de E3 afwachten Nintendo is op stoom, ik kn me niet voorstellen dat er geen grote onthulling zal zijn op de E3.

SouthParkFan
Misschien flikt Nintendo wel gewoon hetzelfde als bij Twilight Princess, en de game uitbrengen op Wii U en NX. Gaat wel zwaar klote worden voor sommigen, die de Wii U speciaal voor dit spel gehaald hadden.