The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Deze Zelda speelt zich af in een gigantische open wereld. Hier komt Link tal van nieuwe puzzels en vijanden tegen. Ieder gebied in de wereld vloeit naadloos in elkaar over zodat er geen aparte secties zijn, ook niet voor dungeons.

Ik vind het wel tijd voor een review, al heb ik de game bij lange na nog niet uitgespeeld. Ik merk een beetje dat ik niet helemaal lekker in de game weet te komen, ondanks dat de map gigantisch is. Misschien wel te gigantisch, ik word liever misschien wat meer gestuurd. Maar het is wel genieten van de visuele stijl van de game, samen met de prachtige soundtrack en geluiden. De game is uitdagend, maar daar komt het weer, misschien wel té uitdagend. Als ik de game vergelijk met het andere pronkstuk van de Switch; Super Mario Odyssey, dan voelt die game meer als een fungame aan en Breath of the wild als iets veel groters. Ik geef zelf dan toch meer de voorkeur aan het eerste. Mario Odyssey pak je even snel een uurtje op, voor Breath of the wild moet je voor mijn gevoel uren gaan zitten. En de gameplay spreekt me gewoon net wat minder aan. Ik begrijp direct waarom de halve wereld lyrisch over deze Zelda is, maar het kan voor mij ook too much zijn. Overigens zal ik nog zeker wel verder gaan spelen, wie weet zit er dan nog eens een hoger cijfer in. Van een hoop aspecten ben ik namelijk wel erg onder de indruk.

En wat te denken van het feit dat het meesterzwaard in deze geen fuk voorstelt.

Zich waarlijk een dikke let down deceptie toont.

Op dat punt waar je dan eenmaal daar bent.

Nauwelijks onderscheidend van karakter.

En laten we wel wezen, het had natuurlijk best leuk geweest, na een tijdlang ploeteren met die breukgevoelige zooi, nu eindelijk eens iets standvastigs in handen.

Maar vergeet dat maar mooi.

Heel gauw als het ook nog kan.

Vroeger was het nog van zo van ow vet jee man ik heb het legendarische meesterzwaard bemachtigd.

Ook al niet meer zeet ie.

Blijft er nog over.

Superskralend.

Confusie schreef:
En wat te denken van het feit dat het meesterzwaard in deze geen fuk voorstelt.

Zich waarlijk een dikke let down deceptie toont.

Op dat punt waar je dan eenmaal daar bent.

Nauwelijks onderscheidend van karakter.

Maar vergeet dat maar mooi.

Heel gauw als het ook nog kan.

Ook al niet meer zeet ie.

Blijft er nog over.

Superskralend.

Was je dronken toen je dit schreef?

Ik ben altijd zo, dat weet je ondertussen best.

En beslist geen drinker.

Beetje loos een ieder die hier nu nog over wil gaan beginnen.

Overigens deze weer aardig opgepakt momenteel en hoop er misschien zelfs eens een eind aan te gaan breien een van deze dagen.

Maar hoe dan ook blijf ik behoorlijk teleurgesteld over hoe ze een aantal dingen hebben aangepakt en het legendarisch exemplarische meesterzwaard zeg maar gerust tot verkrachting aan toe hebben afgeragd.

Tot een onbetrouwbaar zeg maar gerust redelijk waardeloos ding dat er binnen de kortste keren gewoon glashard mee uitscheidt en je mooi te kakken zet met je shit.

Zo ken ik 'm dus niet.

Verder zit ik er momenteel wel weer redelijk in en blijft het in mijn optiek een mooi spel maar blijf ik een echte Zelda ervaring missen na al die jaren op mijn nieuwe Nintendo nu.

Hopelijk misschien dat een port van Skyward Sword of een eventueel nieuw deel in de toekomst soelaas zal kunnen bieden.

Dit gaat 'm in ieder geval niet worden.

Niet in ieder geval zoals ik voor ogen meen te mogen hebben.

Of te zijner tijd zou hebben gehad.