The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Een eeuw geleden woedde er oorlog tussen de bevolking van Hyrule en Calamity Ganon, het Onheil. Daarbij is Hyrule deels verwoest. Honderd jaar later wordt Link wakker door een mysterieuze stem, maar zijn geheugen is hij kwijt. Langzaam maar zeker komen zijn herinneringen weer terug, terwijl hij meer leert over de wereld, zijn vrienden, het verleden, maar ook over zichzelf. Verken het grote Hyrule in deze open wereld game, ga allianties aan met de vier naburige stammen, en versla samen Calamity Ganon.

Eerste Zelda game voor mij (had nooit een Nintendo vroeger). Ik denk dat ik er al 180 uur in heb zitten. Speel de game al af en aan de afgelopen 3 jaar. Tussendoor met Cyberpunk en Disco Elysium bezig geweest. Afgelopen februari eindelijk de laatste divine beast verslagen, waarop ik in deze vakantie dacht: Laat ik eens richting Ganon gaan.

Maar toen ontdekte ik dat ik nog nieteens de helft van alle shrines heb ontdekt en gespeeld. Ik denk dat ik de game gewoon nog een jaartje blijf spelen en alles probeer te halen. Maar serieus, wat een massive game zeg. Als je niet zoveel tijd hebt zoals ik dan speel je dit niet even uit in een paar weekjes, maar dan doe je er gewoon ineens een aantal jaren over.

jellylips schreef:
Je speelt er al 3 jaar op? Laten we zeggen dat ik idd minder tijd dan jij hebt om te spelen: ik heb 'm na een drie tal maanden uitgespeeld met 120 uren op de teller. Ik heb weliswaar niet alle shrines gedaan, maar toch bijna. Het is gewoon zodanig goed dat toen ik het speelde, ik elke vrije minuut in Hyrule wilde rondstappen.

Het is idd een groot spel, maar zeker doenbaar in minder dan 100 uren, hek, je kunt in principe nadat je van het plateau afkomt direct naar Ganon stappen en het spel beeindigen

Grovonion schreef:
Je speelt er al 3 jaar op?

Psst. Laten we niet vergeten dat we beiden een vriend hebben die 2 of 3 jaar nodig had om Final Fantasy Tactics uit te spelen. Wel ondanks zijn 'harde werkschema' van 8 tot 8:15 en 16 tot 16:15

Ik vind het helemaal niet erg dat ik er zo lang over doe. Ik ben allang klaar voor Ganon, maar ik heb nog nieteens de helft van alle shrines ontdekt. Lijkt mij gewoon tof om ze allemaal te vinden.