Salt and Sanctuary (2016)

PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Ska
Uitgegeven door Ska, Sony en Limited Run

De laatste hoop voor een stervende civilisatie, is het transporteren van de prinses naar een nieuwe, veilige haven. Maar als het schip onderweg wordt aangevallen door ondoden en demonen, gaat het ten onder. Als je aanspoelt op een onbekende kust, is je enige hoop het proberen te vinden van de prinses. Maar in deze onvergeeflijke wereld zal dat een barre tocht worden.

mister-fool
Erg sterke 2D soulslike. Heb er nu een goede 9 uur opzitten. Combat is voor een actionplatformer langzaam en bedachtzaam; je moet echt opletten welke bewegingen de vijanden inzetten. Exploratie lijkt erg op dat van de Metroidserie; met de brands als een soort upgrades. De bossbattles zijn best sterk, al ben ik nog geen echte uitschieter tegengekomen. Niettemin doet dit spel doet me iets meer dan de de andere 2D soulslike die ik heb gespeeld. Geen klassieker in spé, maar wel erg genietbaar.