The Darkness (2007)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Starbreeze
Uitgegeven door 2K

Je stapt in de schoenen van Jackie Estacado die werkt als een hitman voor de maffia. Maar op de dag dat je 21 word verandert de situatie ineens en word jij het doelwit van je baas Oom Paulie. Dit laat je echter niet zo maar over je heen gaan en je zint op wraak. Met de beschikking over een aantal duistere krachten die alleen jij schijnt te hebben, start je de wraakactie tegen Oom Paulie.

joeri592
deze hoort in de top 250 hij is in julie uitgekomen dus is ie al ruim 2jaar oud

avatar van Awake78
Volgens mij 29 juni 2007

Dr. Salvador
Wanneer komt deze in de top 250?.
Hij hoort er al een maand in.
Deze klassieker verdient het echt!.

Dr. Salvador
The Darkness is echt een prachtgame!.

Het verhaal is echt ONTZETTEND goed, en het word erg mooi in het spel verteld. Grafisch is de game echt prachtig, vrijwel alles klopt. De lichteffecten zijn erg mooi, de personages zien er erg goed en gedetailleerd uit, en dit spel heeft het mooiste en meest realistische bloed dat ik tot nu toe ooit in een spel heb gezien. De gameplay is ook erg goed, en het schieten gaat vrijwel perfect!. De Darkness krachten zijn erg vet, maar sommige krachten gebruiken gaat soms een beetje moeizaam. Zo is er de Creeping Dark, een tentakel aan je rechterschouder, daarmee kan je perfect erg leuke en bloederige stealth kills mee uitvoeren. Maar je kan er ook op de muren mee komen, en dat gaat erg moeizaam, en is erg irritant, en je kan er niet mee de trap op komen . De sfeer in het spel is ook echt perfect, en het New York gedeelte is echt prachtig te noemen. Je wil daar het hele spel lang blijven omdat het daar het leukst is. Je hebt daar de meeste vrijheid, de meeste missies( en daar heb je alleen zijmissies), en de leukste personages. Maar je komt ook 2x in de otherworld. Ik zal er niet te veel over vertellen, maar dit vind ik het grootste minpunt in het hele spel. Het past zeker wel bij het verhaal. Maar het is er erg saai en eentonig, en je wilt zo snel mogelijk weer terug naar het New York gedeelte. Het otherworld gedeelte verpest het spel wel een klein beetje. Ik wilde eerst 4,5 sterren geven( zo ontzettend goed is dit spel!) maar door het otherworld gedeelte worden het 4,0 sterren( ook nog een prachtig, en wel verdiend cijfer). De muziek is echt de beste muziek die ik ooit in een spel heb gehoord. Vooral als er een geweldig shootout komt, dan is de muziek echt PRACHTIG, maar ook op de rustige momenten klopt de muziek ook altijd, en is het altijd op de juiste momenten aanwezig. Maar ook de voice acting is geweldig. Kortom dit is echt een prachtspel, met slechts een paar minpuntjes.

4,0/5

Oh ja, en de harten van mensen opeten is mischien wel de leukste,
beste, en meest coole finishing move wie ik in een spel ben tegengekomen. Ik hou van finishing moves . En nog een klein dingetje, de Darklings zijn erg schattig( ik zal er wel een als huisdier willen ).

avatar van kaholiic
Zijn er wel bosses in dit spel?

kaholiic schreef:
Zijn er wel bosses in dit spel?

Ja, slechts 2 hele simpele en niet echt bijzondere bosses.
Ik had een beetje het gevoel dat ze deze 2 bosses er op het laatste moment er bij in het spel hadden gestopt. Op ongeveer het einde
komen er in de Otherworld 2 monsters, maar ze stellen niks voor
hoor kaholiic. . Maar je moet dit meesterwerk echt een keer proberen,
en je bent meteen verkocht.

avatar van kaholiic
Ik heb hem, maar vind het niet veel aan. Ja het ziet er allemaal mooi uit en ik vind de gameplay lekker soepel, maar het heeft gewoon niks. Jammer dat er geen bosses zijn, vooral bij zo'n spel zou ik graag bosses willen zien. Vind dat die toch wat bij het verhaal bijbrengen en ze zijn natuurlijk ook het vetst.

avatar van Awake78
Ik geloof wel dat de intro van deze game een keer is verkozen tot 'beste intro van een game'. En daar sluit ik mij geheel bij aan.

Awake78 schreef:

Ik ook.

Volgens mij willen ze dit spel niet in de top 250 hebben

%%%%%%
Weetje wat ik het mooiste stuk in deze game vind ?
Het stuk in die school met die geesten en dan die muziek erbij !
Ben nu tegen de eindbaas aan het vechten vrij lastig.

%%%%%% schreef:
Ben nu tegen de eindbaas aan het vechten vrij lastig.
Gewoon eventjes op je tanden bijten, ik moest ook enkele keren opnieuw beginnen eer dat ik de eindbaas had verslagen.

Eindelijk in de top 250!

Dr. Salvador
Ik heb dit meesterwerk met een 0,5 ster verhoogt!. Ik kom nu uit op een prachtige 4,5 ster, en dat komt bij Dr. Salvador héél erg weinig voor.
Ik had al een mooi recensie geschreven, maar er komt nog een klein stukje bij. Het is een echt meesterwerk, en de sfeer is echt werkelijk waar prachtig!. Heerlijk donker, en duister. En een erg mooie, realistische, gedetailleerde, en levendige wereld. De personages zijn ook echt fantastisch, en je leeft echt met ze mee. Daardoor komt de plotwending in het begin van de game dubbel zo hard aan. Ik was ook vergeten te vertellen dat je ook in de de game tv kan kijken!. Zo kun je bijvoorbeeld cartoons kijken, een lachwekkende kung-fu film, en een heerlijk Metal zender. Nu we het toch over Metal hebben, er zit heel veel Metal in deze game, en dat vind ik natuurlijk PRACHTIG. Het past ten eerste uitstekend in deze game, en ook bij de duister sfeer, en ik hou er ook wel van. Een waar meesterwerk is dit zeg!. Het enigste punt van kritiek is nog steeds het Otherworld gedeelte. Het past zeker bij het prachtige verhaal, en is goed voor de afwisseling, alleen het is niet zon leuke afwisseling. Het haalt de game een klein stukje naar beneden, en het is bij momenten nogal saai. Maar het New York gedeelte is echt in één woord PERFECT! .

4,5(!)/5 sterren!.

avatar van jellecomicgek72
ik dacht al dat bij deze horror game jij er ook tussen zou staan.

jellecomicgek72 schreef:
ik dacht al dat bij deze horror game jij er ook tussen zou staan.

Ach, ja ik ben een echte horrorfan!

avatar van stevie
Enige nadeel van die televisieprogramma's is dat ze elke keer weer van vooraf aan beginnen. Op die manier neem je nooit de tijd om ze helemaal te bekijken en krijg je altijd dezelfde stukken te zien.

Wel de beste openingszin in een videogame ooit : 'I remember the night of my 21st birthday.....that was the first time I died.'

stevie schreef:

Dat klopt wel. Ik wilde een keer die lachwekkende kung-fu film afkijken in de metro, maar ik had er op het laatst het geduld niet meer voor (film duurde bijna 2 uur!, maar ik heb me soms kapot gelachen!). Erg vette, en mooie dingen staan er op The Darkness tv. Ook weer dat kleine extra beetje realisme.

avatar van Starmaster501
Hij is nu 15 euro... Zal ik hem halen. Zit te dubben tussen deze, Silent hill 5 en resident evil 5
EDIT: Nouja gewoon bestel voor uiteindelijk 18 euro. Geen idee wat voor spel het is maar hij staat in de Top en voor dat geld doe ik het gewoon

Starmaster501 schreef:

Een erg verstandige keuze! . Ik vind het een meesterlijk meesterwerk!.

Het is een donkere en erg goed verhalende FPS.
Ik geef hem een 4,5 sterren!

Dr. Salvador schreef:

Een erg verstandige keuze! . Ik vind het een meesterlijk meesterwerk!.

Het is een donkere en erg goed verhalende FPS.
Ik geef hem een 4,5 sterren!

Dat zal ik wel zien, morgen krijg ik hem binnen...

Starmaster501 schreef:

Dat zal ik wel zien, morgen krijg ik hem binnen...

Oke, alvast veel plezier ermee!, dat zal wel lukken denk ik .

avatar van Starmaster501
Wow, eerst zit ik nog in de saaie straatjes en nu ineens in een heel vage wereld, dat belooft nog wat

Starmaster501 schreef:

En hoe bevalt dit meesterwerk je tot nu toe?

avatar van Starmaster501
Ik vond die saaie straatjes maar niets in het begin. Tot ik in hell kwam, echt wel cool was dat. Alleen ik snap niet hoe ik nou weer terug kwam in de gewone wereld, ik ging een trein in en door een poort heen en ik was weer terug Anyway ik moet nu me tante opzoeken en ik heb geen idee waar ze woont

Starmaster501 schreef:

Ik vind juist die hel wereld het minste van de game.
Die straten, en het hele New York gedeelte vind ik te prachtig voor woorden!.

Met die trein kan ik wel uitleggen, maar dan verklap ik het voor je, dus dat doe ik maar niet .

Je tante woont naast het restaurant. Waar het SWAT team je in het begin van de game aanviel.

avatar van Obscure Thing
Trouwens een van de weinige games waarvan ik zou zeggen maak er een film van met hetzelfde verhaal als de game. Wat een brute Film zou dat zijn!

avatar van kaholiic
Ja, en dan in een soort van First-person vision.. Een soort van REC.. Maar dan zie je hele tijd die monsters in de boven,hoeken van het scherm.. Goed idee Obscure Thing!

avatar van Starmaster501
Nou ik heb hem uitgespeeld. Had hem wat langer verwacht maarja, hij was erg leuk. Het was een soort van film ja, ik werd er helemaal ingezogen
Alleen voelde alles een beetje leeg aan, de werelden enzo. Niemand te zien en altijd donker. Maarja die stem van The Darkness was wel heel erg vet om te horen. Je liep wel een beetje traag waardor het soms wat lang duurde om ergens te komen. Maarja er zaten mooie stukjes in met je vriendin en op het eind ook. Ik snap het einde niet zo... Wat is er nou gebeurd?
Maarja een dikke 4 hier voor.