The Darkness (2007)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Starbreeze
Uitgegeven door 2K

Je stapt in de schoenen van Jackie Estacado die werkt als een hitman voor de maffia. Maar op de dag dat je 21 word verandert de situatie ineens en word jij het doelwit van je baas Oom Paulie. Dit laat je echter niet zo maar over je heen gaan en je zint op wraak. Met de beschikking over een aantal duistere krachten die alleen jij schijnt te hebben, start je de wraakactie tegen Oom Paulie.

In 2007 gespeeld via een kopie op een gemodde xbox360 (arme student destijds) maar nooit echt ver meegekomen. Ook omdat ik toen een ring of death kreeg (handdoeken truc werkte slechts 2 dagen) en hem daarna niet meer kon spelen op een nieuwe originele xbox360. Maar goed, tijd terug de game voor een paar euro fysiek alsnog op de kop getikt en gisteravond vanaf het begin weer es gespeeld (geen savegame meer) omdat ik een bepaalde achievement wilde halen voor de Warboats - trueachievements.com challenge. (dolle pret!)

Wat ik me er nog van kon herinneren was een vage donkere game en dat je personage iets van creepy tentakels had. Dat beeld bleek nog aardig te kloppen, maar wist niet meer dat er zo'n mafia sfeertje inzat en dat het toch wel een bijzondere en aangename game is. Sfeervolle actie, creepiness, toffe voice acting en het ziet er ook nog gewoon vrij goed uit. Nu speel ik het ook op de XboxOneX via backwards compatibility waardoor het allemaal wat soepeler speelt dan op een 360 (hogere framerate met name). De achievement die ik wilde halen had ik rond middernacht te pakken, maar ik ga deze wel ff doorspelen en uitspelen. En stem verhogen waarschijnlijk.

avatar van LikeAJedi
mrdig schreef:

Jammer dat er nooit een derde game van is gekomen, vond beide games namelijk best tof.

LikeAJedi schreef:

Deel 2 heb ik nog nooit gezien/gespeeld bedenk ik me nu, ook maar eens goedkoop op de kop tikken.

avatar van LikeAJedi
mrdig schreef: