The Darkness (2007)

PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Starbreeze
Uitgegeven door 2K

Je stapt in de schoenen van Jackie Estacado die werkt als een hitman voor de maffia. Maar op de dag dat je 21 word verandert de situatie ineens en word jij het doelwit van je baas Oom Paulie. Dit laat je echter niet zo maar over je heen gaan en je zint op wraak. Met de beschikking over een aantal duistere krachten die alleen jij schijnt te hebben, start je de wraakactie tegen Oom Paulie.

avatar van rockgamer
ik weet dat het een goede game is, maar ik heb hem al een keer uitgespeeld en heb nu geen zin om het nog een keer te doen,op dit moment hebben andere games voorrang,

avatar van Starmaster501
Ach voor 5 euro kan je hem altijd even in de wacht zetten.

avatar van LimeLou
dat door ergernis en lig je weer game over op de grond.
Dan ook het puzzelelement..soms fantastisch, maar al gauw zit je met een zuurpruim gevoel te gamen omdat je na een uur de oplossing nog steeds niet gevonden heb..waardoor je de game herstart en dan in een flits de hint voorbij ziet komen..urghh!!

Je hebt overduidelijk nog nooit een Silent Hill game gespeeld, gamelord

gamelord schreef:
Ben bijna door deze game heen en heb lang moeten wachten voor ik de juiste woorden voor deze game gevonden had...

dat is een goede review

Een marketingman van Top Cow Productions zegt:

"There are certain rights issues that we needed to clear up in order to move ahead with The Darkness 2. Those are getting cleared up. While there are no specific plans, it is definitely still on all of our minds. We loved the game. The fans loved the game .There's no reason to not do another one. Just making sure that all of our ducks are in a row so that we can begin that process."

Laten we voor 't beste hopen

avatar van Juan2910
1 van de eerste playstation 3 titels die ik had aangeschaft.. Wat een prachtgame.. Het enige minpuntje was, dat het verhaal van de game niet echt overeen kwam, met het verhaal van de comic-book... Maar toch.. een supergame

avatar van LimeLou
Ik vond het verhaal juist geweldig. Een van de meest originele gameverhalen die ik ooit ervaren heb

avatar van rockgamer
word dit nog online gespeeld ?

avatar van Juan2910
Niet echt... Haast iedereen speelt modern warfare 2 of tekken online..

rockgamer schreef:
word dit nog online gespeeld ?

Ik heb gehoord dat er niet zo veel aan de multiplayer is

traver

Ik heb gehoord dat er niet zo veel aan de multiplayer is

Niet alles wat je hoort klopt.

avatar van LimeLou
Zou kunnen, ik heb het nog nooit gespeeld online

gamelord

Je hebt overduidelijk nog nooit een Silent Hill game gespeeld, gamelord

Zie het nu pas hehe...Hoezo denk je dat Limelou?
Heb SH 1 nog steeds voor de psx...en dan verder vanaf deel 3 tot 5( )

Nog bedankt JustMike!!

gamelord schreef:

Zie het nu pas hehe...Hoezo denk je dat Limelou?

Omdat je zei dat je ergens in de game vastzat, en dat je daaraan ergerde. En bij Silent Hill kan je heel lang vastzitten bij de moeilijke puzzels. In mijn ervaring dan

avatar van andnino
Oei, niet meer door Starbreeze. Benieuwd,

avatar van LimeLou
Ik ook Jammer dat het niet door starbreeze wordt gedaan, maarja ik kijk liever naar de Bright Side.

avatar van TonyTHorror
Yessssss

Yeah

avatar van Tsjo-Wi
Yeehaaa

avatar van Starmaster501
Yeaahhh

AvMerode
Darkness 2 komt in 2011 of 2012 en is in ontwikkeling door Digital Extremes (de luitjes achter unreal, bioshock, dark sector en pc versie van homefront) zoals hierboven ook al werd aangegeven.
Digital Extremes is alleen meer een producer in plaats van een ontwikkelaar maar we zullen zien, ik vond dark sector aardig.
Ook komt the darkness 2 naar de pc.

Je bedoelt zeker alleen de MP van Bioshock 2

AvMerode
Je bedoelt zeker alleen de MP van Bioshock 2

Ze hebben meegeholpen aan SP van bioshock 1 en inderdaad alleen online mp van bioshock 2.

avatar van LimeLou
Ach ja, die was ook wel sfeervol Can't wait in ieder geval.

komt hij nog voor de pc misschien?

Nope. Lijkt me al helemaal sterk dat ze een PC-port maken na 4 jaar

ja, zeer jammer, demo voor xbox was echt heel leuk

avatar van Hadouken
Bevalt tot nu toe erg goed, al zijn er een paar minpuntjes te bespeuren. Zo zijn de controls af en toe wat gebrekkig. De Creeping Darkness is totaal niet lekker te besturen, de vijanden zijn soms wat buggy waardoor je door ze heen schiet of ze op onbegrijpelijke manier doodvallen. De minions luisteren niet echt goed en de graphics zijn niet hoogstaand. Geen idee waarom die zoveel lof krijgen, maar zelfs in 2007 zijn er games uitgekomen waarin de graphics vele malen mooier waren.

Aan de andere kant is Jacky best een leuk personage en is vooral de sfeer subliem. Doet vaak denken aan Max Payne. Maar The Darkness zelf is natuurlijk het aller stoerst. Lekker badass.

avatar van LimeLou
Graphics vele malen mooier? Welke dan?