Toukiden: Kiwami (2014)

PC / PlayStation 4 / PlayStation Portable / PlayStation Vita
single player / online

Ontwikkeld door Omega Force
Uitgegeven door Tecmo Koei en Koei Tecmo

De verhaallijn in Kiwami speelt zich af drie maanden na de gebeurtenissen uit Age of Demons. De rust lijkt herstelt in het dorpje Utakata, maar schijn bedriegt. Wanneer plotseling talloze Oni worden waargenomen ten noorden van het dorp, dreigt er opnieuw gevaar. Het is aan de Oni Slayers om Utakata opnieuw veilig te stellen en de opmars van de Oni een halt toe te roepen.

Yes! Deze staat hoog op m'n wishlist. De eerste Toukiden game - Age of Demons - was één van de meest aangename verassingen van vorig jaar. Een enorm sfeervolle 'Monster Hunter kloon', met hele fijne combat! Het enige minpuntje aan die game was het gebrek aan variatie, zowel in missies en alles daaromheen. Maar ik hoop dat de nieuwe content in deze game dat 'probleem' aanpakt. Er zou in ieder geval al sprake zijn van meer mission types.

Laat maar komen! Een retail release is in ieder geval al bevestigd.