Overwatch (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Overwatch is een squad-based first-person shooter waar twee teams het tegen elkaar opnemen. Elk team bestaat uit zes spelers. Net zoals bij MOBA's kiest elke speler één van de vele hero-karakters, elk met hun eigen unieke mogelijkheden en rol in het team.

Inderdaad, voor alle heroes valt wel wat te zeggen. En ook is er geen 1 perfect. Ja dat zo n game in balans hoort te zijn heeft Blizzard wel begrepen. Geniaal spelletje.

Gisteren in een (gedeeltelijk) vast team toffe potjes gehad. En ontdekt dat support spelen echt tof kan zijn met Lucio. Daar maak je toch ook nog wel aardig wat kills mee zo tussendoor.

avatar van threeohthree
Mccree krijgt wel een 'nerf' overigens, wat terecht is natuurlijk. Prima natuurlijk dat hij Tracer, Reaper etc in balans houdt, maar een Winston of Reinhart killen met 1x rechtermuisknop (na een flashbang) is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Aan de andere kant krijgt D.va haar verdiende damage buff, maar wanneer en hoeveel blijft de vraag.

Mochten mensen (op de PC) een keer willen spelen, mijn Btag: Threeohthree#2375

avatar van Aazhyd
Ik heb een friend request gestuurd. Aazhyd#2587.

Welk level heb je? Ik zit nu op 27.

avatar van threeohthree
M'n level is 74, speel iets minder dan ik zou willen, maar ben af en toe wel online.

avatar van Aazhyd
75 inmiddels, zie ik. Verslaafd?

avatar van threeohthree
Yup, maar heb het geruild voor roken. In mijn ogen is dat een win.

Zat overigens net in een game met een level 157 en 149, dus wat dat betreft doe ik het nog netjes.

avatar van threeohthree
Waarschijnlijk wel bekend bij de meeste mensen, maar wil het voor de goede orde toch nog even gepost hebben. Absoluut een van de beste gaming soundbites op het wereld wijde web.

Sounds like Overwatch

Was eerst helemaal niet van plan om Overwatch te kopen. Maar hé, soms moet je gewoon eens iets proberen he... Er gewoon blind instappen en ervaren maar. En nu? Nu kan ik niet meer stoppen met spelen.

Ik kan me voorstellen dat deze game op de PC, gameplay-wise, nóg beter tot z'n recht komt. Maar ook de console-versie (PS4 in mijn geval) loopt werkelijk waar als een zonnetje. Ik heb nog geen noemenswaardige online problemen ondervonden. Het speelt gewoon extreem lekker weg.

Daarnaast is 'balans' het toverwoord voor Overwatch. 21 heroes die zo hun ups en downs hebben, maar op het battlefield zorgen voor vele uitdagende en gelijk opgaande potjes. En loopt het even niet? Dan neem je gewoon een ander personage. En leer je daar weer (compleet anders) mee spelen.

Nee dit zal voorlopig niet gaan vervelen, zeker niet nu ik het met anderen speel. Die 5* score die ik uitdeel, geldt dan ook wel voor de ervaring die je hebt als je eenmaal in een goed/leuk team zit. Solo is het nog te wisselend, maar ook dat zal zich wellicht nog wel uitkristalliseren als een grote, steady groep spelers straks overblijft.

Laat alle updates etc maar komen! Competitive play is de eerste belangrijke geloof ik.

Remi
Nieuwe update heeft ervoor gezorgd dat er een nieuwe hero bij zit. Ook een nieuwe map en arcade game is toegevoegd. Erg tof om te doen!

avatar van Pooiertje
Deze komt toch gewoon uit 2016?

Remi
Uitgebracht in 2016, maar ontwikkeld in 2015

Rumors dat Overwatch ook naar de Nintendo Switch geport zal gaan worden!

avatar van Red Extreme
Dat deze game Game of The Year is geworden is dikke bullshit! Er waren zoveel betere games in 2016, onbegrijpelijk dit.

avatar van Aazhyd
Leuk om af en toe een potje te spelen. Dit is geen spel dat mij lange tijd heeft geboeid.

nuf
Enige nadeel aan Overwatch is dat ik weinig aan andere games toekom...

avatar van pascal83
Leuk. De nieuwe Hero Sigma in Overwatch is Nederlands, inclusief enkele Nederlandstalige voice lines.

Overwatch Switch-versie mogelijk gelekt via beschermhoes - nl.ign.com

Leuk! Overwatch op je Switch die ga ik dan voor de 2de keer aanschaffen..

En zo als verwacht ziet het er goed uit!

10 Minutes Of Overwatch Switch Gameplay - GameSpot

Klote zooi Download only.... now game is in cluded staat er op het Switch doosje
waardeloos!.

Banjo schreef:
waardeloos!.

Waarom? Heerlijk juist. Ik hou van digital

Anyway, game speelt geweldig op de Switch

1. omdat ik geen ruimte meer heb en 2. omdat ik het doosje boekje, stickers, de cassette in bezit wil hebben. Maar mooi dat het je zo goed bevalt.. en in handheld mode speelt dat ook fijn?.

Banjo schreef:
1. omdat ik geen ruimte meer heb.. en in handheld mode speelt dat ook fijn?.

Dat is de rede dat liever digitaal heb Neemt alleen maar ruimte in beslag

Speelt heerlijk in handheld modus! Erg blij mee

-marco- elke recensie heeft het er ook over, het speelt en het ziet er beter uit dan in de dock mode. Dat is wel apart en verleidelijk voor mij om hem toch voor de 2de keer aan te schaffen.
En nu Doom naar 2020 doorgeschoven is.....

avatar van Logbia7k
Ik vind overwatch echt een leuke game, maar ik erger mij echt dood aan het Role Queue systeem. Ik kies bijna altijd voor om te kiezen om alle drie de classes (DPS/Tank en Healer) te willen spelen in quickplay. De wachttijden voor de DPS zijn erg hoog want iedereen wil deze graag spelen.

Ik krijg echter nooit een keer DPS te spelen, omdat de Role Queue ervoor zorgt dat altijd eerst de klassen die nodig zijn voorrang geeft. En ik wil ook wel eens een "keer" DPS geselecteerd krijgen... Terwijl mensen die altijd maar 1 klasse kiezen (namelijk DPS), verpesten voor anderen en ook nog eens altijd krijgen wat ze willen. Je wordt feitelijk gedwongen om hier aan mee te doen.

Het is echt een idioot systeem en ik begrijp wel waarom iedereen afhaakt bij deze game.

avatar van Dudady
Als je via Arcade naar Classic Quickplay gaat kun je gewoon kiezen wie je wilt.

avatar van Dudady
Blizzard trekt op 2 oktober de stekker uit eerste Overwatch-game

Hier baal ik wel een beetje van. Overwatch is een spel dat ik dagelijks nog steeds met plezier speel. Overwatch 2 wordt free-to-play, maar elk seizoen komt er nieuwe content en daar moet je wel voor betalen. Ik voel me eigenlijk wel gedwongen om meerdere battle passes aan te schaffen als ik dit wil blijven spelen, weet niet of ik daar in mee wil gaan.