Overwatch (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Overwatch is een squad-based first-person shooter waar twee teams het tegen elkaar opnemen. Elk team bestaat uit zes spelers. Net zoals bij MOBA's kiest elke speler één van de vele hero-karakters, elk met hun eigen unieke mogelijkheden en rol in het team.

Remi
Overwatch zal zeker niet voor iedereen zijn, snap ook wel als je niet de volle mep ervoor wilt betalen. Mij trekt het in ieder geval enorm!

avatar van Aazhyd
Release is ietsje vervroegd, we hebben hem vanaf 01:00 AM op de 24e.

Ik heb hem bij de PU besteld..
En misschien ga ik hem geweldig vinden, en het is toch Blizzard he! (niet dat ik daar ooit eerder een spel van heb gespeeld). Maar ze hebben die naam nou eenmaal opgebouwd met dikke ondersteuning tot ze er bij neer vallen. En dat is toch wel een prettig idee.
Doom is mijn Beste single player en Overwacht word hopelijk mij Online Fix!.
Ik word overspoeld met fijne spellen.. ik kan haast niet meer kiezen.
Pffff ik ben erg verwend....

Aazhyd schreef:
Release is ietsje vervroegd, we hebben hem vanaf 01:00 AM op de 24e.

Ik zie dat je wel gestemd hebt, is dat gebaseerd op de bèta?

Hij ligt al in de winkel!
ik hoop dat de PU hem vandaag op de bus heeft gedaan..
Ik ben erg nieuwsgierig..

Remi
Oh echt?! Ben ook erg benieuwd, bèta vond ik echt geweldig.

Ik heb er nog helemaal niks van gezien, en heb het helemaal nog niet gespeeld.
Ik laat me altijd graag verassen.

Gamespot is alvast lyrisch!
Ze vonden het een van beste shooters van de afgelopen jaren..
Na ja zeg en Doom dan!
Postbode waar blijf je, dan krijg je een kopje koffie..

avatar van threeohthree
sinds de launch om 1 uur vanacht non-stop gespeeld, echt een verademing om dit weer te kunnen spelen. Nu ff een korte pauze, maar oh my, moet wel heel wat gebeuren wil dit geen GOTY worden.

Remi
Dit is zeker één van de leukste spellen die ik ooit gespeeld heb. Het blijft leuk !

kiriyama
Geweldig spel inderdaad, al twijfel ik door de weinig verschillende modi wel hoelang het leuk blijft. Wat zijn overigens jullie favoriete helden? Ik heb vandaag verreweg het meest met 'Hanzo' gespeeld. Heerlijk personage. Pharah en Reinhardt gebruik ik ook regelmatig.

Mijn top 10 heroes op dit moment;

08. Bastion
09. Reinhardt
10. Torbjörn

avatar van Aazhyd
Soldier, Tracer, Lucio, Reaper, Reinhardt, Symmetra, Pharah, Bastion, Junkrat, Torbjörn.
Maar eigenlijk nog niet genoeg gespeeld om er echt iets over te kunnen zeggen.

Vinden jullie dat het nivo tov de beta omhoog is gegaan? Ik vind de matches een stuk pittiger.

Remi
Dat vind ik ook. Gelukkig is het niet niveau niet zó hoog dat het minder leuk wordt.

avatar van Aazhyd
Nee, ik kan zeker nog wel winnen. En ik haalde rond level 8 al een legendary skin uit een loot box.

avatar van threeohthree
Wel grappig, tijdens de beta speelde ik voornamelijk Junkrat en Mei, maar ben eigenlijk volledig overgestapt op Lucio en Mercy, mits m'n team wil samenwerken. Anders gewoon Ginji of Hanzo Killstreaken.

Heb momenteel zelf 120 games gespeeld en 73 gewonnen, dus zal niet klagen over de moeilijkheidsgraad. Zie overigens ook nog genoeg mensen gewoon doodgaan door D.va ult en niet op de rip-tire schieten.

Remi
Ik vind Overwatch echt geweldig. De gameplay, de sfeer, de heroes en het ziet er gewoon echt geweldig uit. Zelden zoveel plezier gehad met een game als Overwatch, ik weet zeker dat ik hier nog uren in ga steken.
Ik geef Overwatch daarom 5* en een plekje in mijn top 10.

Xbox one players die een teamgenoot zoeken, voeg me toe

GT: Unlikelyend

Remi
Helaas speel ik 'm op de Playstation 4. (Brummer87)

Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen voor de PS4, maar er is nog wat twijfel. Ik ben niet de grootste held in first-person shooter en daarbij heb ik ook weinig vrienden die dit spelen. Sowieso heb ik niet de grootste vriendenlijst, aangezien ik toch wel veel solo heb gespeeld tot dusverre...

Maar het lijkt me wel wat, een keer wat anders.

avatar van Aazhyd
Spel is net een week uit, maar bij mij begint de sleet al in te treden. Steeds dezelfde maps, regelmatig idioten als team mates (ik zeg niet dat ik geweldig ben, maar ik weet wel ongeveer wat ik moet doen). En geen echt doel om voor te spelen.

Een pot gespeeld als Lucio, maar mijn team mates lopen overal en nergens. Torbjorn staat in een zijstraatje turrets te bouwen, Bastion staat ergens in een hoekje te wachten tot iemand voorbij loopt en ondertussen sta ik als enige bij de payload. Hoe kan ik mijn team laten overleven als niemand als team speelt?

Misschien met vrienden spelen? Ik speel op PC als Aazhyd. Stuur een friend request en zeg er even bij wie je bent op Games Meter.

Aazhyd
Ik lees ook wel dat het spel pas écht tot zijn recht komt als je met een vast team speelt en goed communiceert. Dat was voor mij ook een reden, om deze wellicht toch te laten liggen.

Maarrrr... inmiddels ben ik toch gezwicht en ga ik er vanavond aan beginnen. Op de PS4!

PSN: Spud_NL

Aazhyd schreef:
Hoe kan ik mijn team laten overleven als niemand als team speelt?

Zelf gebruik ik een headset om te communiceren, werkt voor mij uitstekent.
Merijn82 schreef:
PSN: Spud_NL

Ik heb je toegevoegd.

Remi
Top! In ieder geval al 1 dan Ik moet er eerst even inkomen natuurlijk. Speel sowieso al niet veel van dit soort spellen dus zal best wennen worden.

avatar van Aazhyd
Voor een FPS is deze goed op te pakken, het speelt gewoon anders en "noob"-vriendelijker dan bijvoorbeeld Call of Duty of zoiets.

Remi
De laatste tijd speel ik veel met McCree, Bastion en Junkrat. Zijn erg leuk om mee te spelen.

Torbjörn en Pharah zijn mijn favoriet.

kiriyama
Blijft een geweldig spel, maar er spelen wel een paar complete retards zeg. Alsof sommige mensen proberen te verliezen. Zal blij zijn als die mensen er (hopelijk) over een paar weken niet meer zijn.

Gister even met Junkrat, Tracer en Mercy gespeeld! Ook geweldige karakters. Kracht van dit speel is dat elk karakter wel iets heeft.
Als je met zes vrienden speelt is het helemaal feest en kan je goed op elkaar afstemmen!!

spelfreak
kiriyama schreef:

Helemaal met je eens. Soms is het moeilijk te onderscheiden of ik met een troll of een slechte speler te maken heb. En opzich nog niet zo erg als je slecht bent, iedereen moet oefenen, maar speel dan tenminste volgens het objective. ALS JE EEN PAYLOAD MOET VERPLAATSEN HEEFT HET GEEN ZIN OM AAN DE ANDERE KANT VAN DE MAP EEN VOOR EEN SPELERS AF TE KNALLEN MET WIDOWMAKER. Ik snap die gedachte niet eens. Het is niet alsof de game je KD echt bijhoudt.

-marco- schreef:

Ik moet ook zeggen, ik ben vooral begonnen met Roadhog, Soldier 76 en Junkrat begonnen. Ben een tijdje trouw geweest aan die personages, maar heb uiteindelijk ook maar andere personages gespeeld. Het verraste me echt hoe leuk elk personage is als je ze een beetje leert. Normaal haat ik support spelen, nu is het een van mijn favorieten roles om als Mercy of Lucio te spelen. Zeker als je team goed is. Maar ook de rest waar ik normaal nooit mee zou spelen is gewoon kei tof. Wat het moeilijk maakt om uit die 21 heroes er een te kiezen elke match.

De enige die ik nog niet echt gespeeld heb zijn Zanyatta en Zarya. En Mei, maar dat is meer omdat ik een ongelofelijke haat jegens haar heb.