Overwatch (2015)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
multi player / online

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Overwatch is een squad-based first-person shooter waar twee teams het tegen elkaar opnemen. Elk team bestaat uit zes spelers. Net zoals bij MOBA's kiest elke speler één van de vele hero-karakters, elk met hun eigen unieke mogelijkheden en rol in het team.

avatar van N811
concurentie met doom, ut4 en tf2

avatar van threeohthree
Gisteren is de closed beta begonnen, houdt uw email in de gaten!!

avatar van Aazhyd
Wordt geen F2P, gaat 40 euro kosten in de standaard editie. Release date staat nu voorlopig op "on or before 6/21/16. Dus juni of misschien eerder.

avatar van Aazhyd
Releasedatum 24 mei. Open beta 5-9 mei. Kost 39,99 voor de standaard versie.

avatar van threeohthree
Gelukkig heb ik dankzij Dark Souls de komende twee maanden wel wat afleiding, maar baal wel behoorlijk dat ik geen Beta key heb kunnen bemachtigen. Maar goed, we hebben nog genoeg tijd om Overwatch te spelen, want de toekomst van deze game ziet er meer dan rooskleurig uit.

Nee ik had ook geen beta-key. Bijzonder lullig aangezien ik alles van Blizzard in huis heb, terwijl een kameraad van me die 'eens ooit in een grijs verleden' WoW speelde en voor de rest de hele tijd Blizzard loopt af te breken en kraken er dus wel eentje heeft gekregen. (en ook letterlijk maar 10 minuutjes in gestopt heeft).

Maar ach...eerlijk gezegd ben ik toch niet zo te vinden voor die multiplayer shooters, alhoewel ik er zeker van ben dat als er een ontwikkelaar is die mijn interesse ervoor weet te wekken en een puike game weet neer te zetten het Blizzard wel is.

Sinner schreef:

Jaa dat denk ik ook wel eens... als ik alles van een bepaald spel al in bezit heb en al jaren lang trouw ben. Dan verlang ik ook wel eens naar een dikke korting, voorrang, of gratis Dlc!.
Maar dat zit er vaak niet in..

Kan die trailer trouwens ook aangepast worden? het zegt helemaal niks over de gameplay..
Ik ben nog niet veel wijzer..

Remi
Al een tijdje op zoek naar een geschikte multiplayer shooter. COD en dat soort games zijn niet mijn ding en uiteindelijk terecht gekomen bij Overwatch.
De game is nog niet uit, maar het ziet er echt leuk uit. De cartoony stijl, de geinige graphics en characters met allemaal hun eigen stijl maakt me toch erg enthousiast.
Kort gezegd; Ik heb 'm alvast besteld!

avatar van Aazhyd
Je kan ook Dirty Bomb proberen, dat lijkt er een beetje op. De focus ligt op samenwerken en er zijn veel verschillende karakters. Bovendien free to play.

Dirty Bomb (2015)

Remi
Zou ik best willen, maar ik gebruik alleen m'n Playstation 4 om te gamen.

Remi
Vanaf vandaag is de open bèta gratis te downloaden. Ik zie het wel zitten. Nog meer mensen die het gaan spelen?

avatar van Aazhyd
Ben nu aan het downloaden.

avatar van Dragonslayer
Heb een paar potjes gespeeld maar denk niet dat het wat voor mij is. Het is me allemaal wat te snel en chaotisch. Het komt ook niet echt tactisch over tot zover ik gezien heb.

avatar van Aazhyd
Wat AI-potjes geprobeerd om erin te komen. Het speelt razendsnel en erg soepel. Een paar hero's uitgeprobeerd, en ze zijn erg cool.

Geen idee hoe pittig een echte pot is, maar tot nu toe ben ik zeer positief. Hoe lang blijft het leuk, da's de vraag.

Remi
Nu een paar uur erop zitten, maar tot nu toe erg tevreden met de bèta. Het speelt erg lekker weg en het ziet er gelikt uit.
Ook heb ik bijna alle personages gespeeld, allemaal erg tof, maar het verschilt echt per potje en of je aanvalt of juist moet verdedigen om hier echt een voordeel uit te kunnen halen.

Aazhyd schreef:
Hoe lang blijft het leuk, da's de vraag.

Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik zie mezelf dit wel vaker spelen dan bijvoorbeeld een CoD of andere online shooter.

Aazhyd schreef:
Hoe lang blijft het leuk, da's de vraag.

Tot de beta over is .

Favoriete hero's?

Tot nu toe mijn favo's:
Offense: Soldier 76
Defense: Bastion
Support: Lucio

Tank boeit me nog niet echt.

Remi
Gisteren non-stop 5 uur gegamed. Dat is een tijd geleden dat ik zoveel lol heb gehad bij een online shooter .

Mijn favorieten
Offence: Tracer
Defence: Widowmaker
Tank: Reinhardt
Support: Symmetra

avatar van threeohthree
Ik heb sowieso het meeste plezier met Mei (klinkt raar als je het uit z'n verband haalt lol), de manier waarop zij ongelofelijk irritant kan zijn voor de enemy team is geweldig. Nummer twee is daarom voor mij ook Junkrat, beetje traps leggen en er af en toe eentje af laten gaan is absoluut een genot op het moment.

Remi
Ik blijf de bèta echt met een glimlach van oor tot oor doekespelen. Dit zou weleens top 10 materiaal voor mij kunnen zijn!

avatar van threeohthree
Haha, gaat mij net zo! Heb zelfs Dark Souls op zij gelegd. En het allermooiste is, we kunnen 1 dag extra spelen (tot 10 mei).

Whoop Whoop!

avatar van Aazhyd
Hou wel even rekening met dit:

Q. Will my progress from the Open Beta carry over to the launch version of the game?
A. No. All progression including skins, rewards, levels, and stats gained during the Open Beta will be reset at launch. This includes any progression gained during the early access portion, as well.

avatar van threeohthree
Klopt. Verder ook nog geen skins en dialogues gekocht. Sterker nog, vind het stiekem wel prettig, straks wordt mijn level weer gereset en denkt niet iedereen dat ik er ook daadwerkelijk iets van kan.

spelfreak
Vind het wel zonde dat al mijn 'progressie' wegvalt. Normaal stop ik niet veel tijd in beta's, maar hier heb ik ondertussen al 9 uur inzitten. Van de andere kant valt niet veel progressie weg, aangezien je toch geen unlocks hebt. Wel jammer voor mensen die toevallig epics/legendary's zijn tegenkomen in loot boxes.

Zie dit ook wel een game worden waar ik 300+ uur aan ga besteden. Team Fortress 2 sprak me nooit zo aan, maar dit spreekt mij wel direct aan.

Ook maar direct besteld. Samen met PU-abonnement. Tja, of ik nu 60 euro voor die game betaal of 62 met een abo.

Mag ik best wel zo'n flutblaadje erbij hebben.

avatar van Aazhyd
Ach, ik vind het ook niet zo'n ramp. Ik ben level 20, maar eigenlijk zegt dat helemaal nix. En die skins ziet de tegenstander toch nauwelijks, dus je maakt alleen indruk op je team mates.

Goedkoopste versie is overigens 40 euro. Ik ga geen 10 tot 20 euro extra betalen voor wat skins en card backs enzo.

avatar van threeohthree
Het zit er op in ieder geval. De servers zijn (TY BLIZZ) iets langer open gebleven, maar nu is het weer ff 2 week terug naar de realiteit.

Korte review van mij:

Pluspunten:
+ Hero's: zijn allemaal uniek, wat ik een knappe prestatie vind. Ze zijn ook gebalanceerd, hoewel sommige ultimates wel heel sterk zijn en Reinhardt met dat stomme schild voor zijn kop is ook wel een beetje suf.
+ Gameplay: speelt vlot en lekker. Besturing is intuitief, alleen de special abilities moet je even leren.
+ Maps: zien er goed uit, zijn gevarieerd.

Minpunten:
- Na een tijdje repetitief: dezelfde maps, dezelfde game modes.
- Geen echt doel om te spelen: levelen betekent niets, je kunt alleen wat cosmetische dingen krijgen.
- Dingen als Play of the Game en stemmen aan het eind van een pot voegen niets toe en leveren niets op.

Blizzard heeft al aangekondigd dat er meer maps en hero's komen, en ze werken ook aan nieuwe game modes. Dus ik hoop dat ze het spel fris en uitdagend kunnen blijven houden.

Ik ga hem pe-orderen, Overwatch is er goed genoeg voor.

avatar van Red Extreme
Ik heb de beta gespeeld ik vond hem wel nice maar dit is niet mijn soort game en ik vond hem te traag. Ik vond hem trouwens ook niet gebalanceerd. 60 euro voor een multiplayer only game is teveel, ik denk dat een prijs van 25 of 30 euro beter had geweest. Waarom deze of Battleborn halen wanneer DOOM morgen uitkomt en meer biedt dan alleen multiplayer (die niet repetief)?