Pokkén Tournament (2015)

Alternatieve titel: Pokkén Tournament DX

Arcade / Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Bandai Namco

Pokkén Tournament is, net zoals de Tekken-serie, een fighting game waar twee vechters het tegen elkaar opnemen. De personages waaruit je kan kiezen zijn bij deze game allemaal Pokémon. In tegendeel tot Tekken focust deze game zich meer op de actie dan op de meer technische gameplay, zo kunnen hardcore gamers én casual gamers er beide van genieten. De Mega Evolutions zijn geïmplementeerd in de game.

Eindelijk weer wat games naar de Wii U die ik echt wil hebben. Ben heel benieuwd naar deze. Hoop dat de recencies goed zijn.

SouthParkFan
Kan niet wachten!

De cijfers druppelen binnen mensen!

Pokken Tournament Review - GameSpot

Nu krijg ik er helemaal zin in....
Ik vond dit spel op de N64 ook al bijzonder..

SouthParkFan
Wel vreemd inderdaad dat er maar 16 karakters inzitten. Waarschijnlijk komt er DLC, maar bijvoorbeeld Smash had zonder de DLC en unlockable characters al 39 verschillende karakters. En met 720 Pokémon hadden ze er wel wat meer in kunnen doen.

avatar van horizon
Denk dat dat laatste komt omdat het eigenlijk een arcade hal spel is.
Plus weinig vechters betekent ook minder kopie

Inderdaad best weinig vechters, maar wel onderling inderdaad genoeg verschillen. Heb het geleend van een vriend en de afgelopen week een paar potjes mee gedaan en het is zeker iets wat ik nog in huis ga halen. Spel ziet er hartstikke goed uit, en speelt lekker vlotjes zonder echt bizar ingewikkeld te zijn. (denk dan inderdaad ook eerder aan een Smash Bros ipv een Tekken - wel diepgang, maar toch voornamelijk op het plezier gericht ipv het leren van eindeloze combo's). Erg leuk.

Vanaf 22 september op de Switch als Deluxe versie, met 5 extra vechters en online optie.

...spannend...weer een port. Zie die Switch gaan jonge!

Maar in alle serieus - ik ben blij dat deze een tweede kans krijgt. Heb hem zelf nog niet in bezit (wegens geen cash destijds), maar wel een hele tijd bij een vriend gespeeld en het was best een onderhoudende casual fighter. Feit dat er 5 extra figuurtjes inzitten maakt het alleen maar leuker - zolang dat dit geen goedkope pallet swaps of dergelijks zijn. Een online optie lijkt me vrij logisch.

Demo is uit voor de Switch sinds gister volgens mij!