Rise of the Tomb Raider (2015)

Xbox 360 / Xbox One / PC / PlayStation 4 / Macintosh

Ontwikkeld door Crystal Dynamics
Uitgegeven door Microsoft en Square Enix

In haar eerste avontuur werd Lara Croft een ware overlever, waarbij ze een glimp van een diepere, geheimzinnige wereld opving. In dit hoofdstuk van haar reis moet Lara al haar overlevingskunsten en slimmigheidjes gebruiken, nieuwe vrienden leren vertrouwen en uiteindelijk haar lot als Tomb Raider aanvaarden.

Baba Yaga was leuk!
Met koptelefoon in het donker was vooral dat trippy stukje erg sterk gedaan. Leuke toegevoegde DLC dit!

Rise of the Tomb Raider : 20 years celebration
Nu voor 11,99€ op de store tot 7 februari.
Kopen ? ?

Maurice40 schreef:
Rise of the Tomb Raider : 20 years celebration
Nu voor 11,99€ op de store tot 7 februari.
Kopen ? ?

Zegt de score hier op deze pagina je niet genoeg?

Ja, kopen. Een van de beste actie-adventures van dit decennium.

Ok , ja zegt eigenlijk al genoeg en voor dat geld kan ik het niet liggen laten ?

Zo is betaald, ben benieuwd ?

avatar van horizon
.... Dus. Na aanleiding van de decennium top lijsten deze Tomb Raider nog eens opgestart...

... Heb ik nog een crypte te spelen!

Leuk!

avatar van andnino
Ik had me met deel 1 prima vermaakt, en dit zet in veel opzichten de trend voort. Toch haak ik af op de combatsituaties. Ik verwachtte de stealth-gameplay van deel 1, en zette hem daarom op een hoge moeilijkheidsgraad, maar hier word je regelmatig simpelweg in een gevecht geplaatst. Bovendien forceert de game heel erg het gebruik van explosieven, en op de hogere moeilijkheidsgraden dood je hier continu jezelf mee. Bederft aanzienlijk mijn plezier... Misschien speel ik hem nog verder op een lagere, gewoon voor het verhaal.

avatar van FlorisV
Mijn favoriete deel uit de reboot reeks. Beste verhaal, iets minder gekreun en gesteun, toffe settings en slechts ietsje teveel zoektochten. Twee keer met plezier uitgespeeld. Het staat voor mij boven de Uncharted reeks, omdat ik niet zoveel heb met die Drake en Sully, natuurlijk hebben wel van die reeks afgekeken maar beter goed gejat...

Deze week naar 100%.

Erg gave game en in alle opzichten een tof vervolg op deel 1. Het heeft echt weer de Tomb Raider vibe. Het exploren is leuk en de tombes zijn gaaf. De graphics zijn ook echt likkebaardend. Moet zeggen dat het verhaal leuk is, maar de twists zie je net als bij deel 1 wel van mijlenver aankomen. Vind het verder heel fijn om te spelen.

Wat betreft de DLC is het een beetje mwoah. Baba Yaga was een leuk tussendoortje tijdens de main campaign en de losstaande Croft Manor geeft veel achtergrondinfo, maar de Endurance mode vond ik niet zo boeiend en de Nightmare DLC ook niet echt. Endurance is vooral een soort survival gamemode en dat boeit me sowieso nooit echt. Nightmare was een soort zombiemode en was ook niet heel spectaculair.

De main game was wel echt bruut en dat was de moeite waard.

Met plezier en bewondering gespeeld, dát wel, maar...
Tomb Raider 2013 was als eerste 'reboot' van de (voorlopig) 3 games, zeer vernieuwend, 'vers', en geniaal toen die 5 jaar na Underworld werd uitgebracht.

Bij Rise wist je wat je minimum zou (moeten) krijgen qua graphics enzo, en was de 'wauw' ietsje minder.

Skills, weapon upgrades, de combat, de stealth en de outfits vond ik niet persé een verbetering.

Levels in de open bossen en in het bevroren meer vond ik top, andere zoals de Soviet Installation duurden voor mij dan weer ruim lang genoeg...
Ben vanuit Legend, Anniversary, Underworld, toch wat meer variatie gewend in de omgevingen, van sneeuw, naar piramides, naar jungle, naar ...

Over het algemeen vond ik hem nogal koud, grauw en grijs, dat zal veelal met de omgevingen te maken hebben (voor mij liever outdoor groen regenwoud dan grijze grotten). (Shadow overtróf op dit vlak dan weer alle verwachtingen)

Krijgt een goede score, het is een goeie game, maar weinig kans dat ik hem opnieuw speel. (TR2013 al 3x herspeeld, Shadow nog niet herspeeld, omdat die wat meer tijd in beslag neemt)