Tekken 7 (2015)

Alternatieve titel: Tekken 7: Fated Retribution

Arcade / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Bandai Namco

Het King of Iron First Tournament is terug! Dit deel is het einde van de Mishima-saga. Oude bekende zoals Paul Phoenix, Marshall Law, Kazuya Mishima en King II maken hun opwachting samen met nieuwelingen zoals Claudio Serafino, Katarina Alves, Lucky Chloe en Shaheen.

avatar van Yestsida
Dit lijkt wel het jaar van de fighting games te gaan worden, met Mortal Kombat X, Street Fighter V, Pokkén Tournament en nu deze. En als we een beetje geluk hebben krijgen we ook nog Tekken X Street Fighter.

avatar van Nomak
Street Fighter V gaat echt geen release in 2015 krijgen hoor.

avatar van youngtick
Of hij in 2015 komt in europa is nog onbekend. Maar ja, ik ben een grote tekken-fan dus bring it on.

Nomak schreef:
Street Fighter V gaat echt geen release in 2015 krijgen hoor.

Dat klopt. Het komt begin 2016 als het goed is.

avatar van iMontana
Erg benieuwd naar dit spel. Heb de vorige delen allemaal gespeelt. Akuma van Street Fighter zit ook in dit spel!

AHWA
Akuma is my boy, dus na Tekken 4 voor de PS2 gaat er eindelijk weer een Tekken game komen in Huize AHWA. Good times.

TEKKEN 7: Fated Retribution - Feb. 2016 Arcade Ver. Trailer!!! (60fps/1080p) - YouTube

Stiekem hoop ik dat er ook een PC port komt zoals tegenwoordig met alles gebeurt. Nog altijd totaal geen interesse in een 'next-gen' console (ok...gelogen...ik ben benieuwd naar wat de Nintendo NX zal worden en die zal ik vast ook in huis halen) - maar een game als Tekken zou me eventueel nog wel kunnen overhalen. (nou ja...samen met Bloodborne en Until Dawn zijn het er nou al meteen 3 redenen om een PS4 te kopen...impressive!).

avatar van Maarten0402
Gaaf spel! Vorige week gekocht, Story Mode gedaan (erg gaaf dit keer!) en wat offline Arcade en Treasure battles. Moet nog online, maar wil eerst wat meer oriënteren nog met wat characters ook al ben ik een Tekken fanaat vanaf Tekken 2 (alleen Dark Resurrection en 6 niet of nauwelijks gedaan).
Movesets etc. zijn weer een fractie anders dan voorheen, herkenbaar, maar wel weer iets anders en ik heb deze nu op PC met Xbox 360 controller. Voorheen altijd op Playstation gespeeld.

Stem volgt als ik er meer uren in heb zitten en uiteraard online battles. Want dat is wat ik altijd heb gemist met Tekken: Online gaan.

Enige minpunt voor mij tot zover: het ontbreken van Lei Wulong

avatar van dr channard
het spel is lekker gay

avatar van youngtick
Tekken 7: wat ben ik blij dat het beter is dan 6, want dat viel aardig tegen. Vooral qua campaign. Deze campaign hebben ze zeer goed gedaan. De cutscenes mergen met in-game om je in het verhaal te zuigen. Het verhaal daarentegen hadden ze niet zo vlak mogen brengen. De antwoorden dat je krijgt zijn dope, maar het bevat geen diepgang ofzo. Zeer jammer.

Buiten de campaign speelt het weer als vanouds. Dat verleert Bandai Namco niet. De Streef Fighter elementen zoals de slow motion en de special attacks zijn fucking tof. Dat is ook met een reden: Tekken x Street Fighter, als er ooit een release date komt. Vele characters ontbreken idd en de Story Mode is TE schandalig voor woorden. Na de prologue 1 battle doen en daarna de epilogue. Donder op. Hoe maak je het nog erger dan in 6. Onbegrijpelijk.

Anyway. 4 sterren. Akuma is trouwens ook tof.

avatar van KoomBa
Als ik 'Tekken' intypt vind ik deze game niet eens. Maar is dit net als de voorgaande delen, een heel gedoe met combo's ?

Een prima deel in de Tekken reeks, hoewel het aanzienlijk minder is dan zijn voorganger. Tekken Tag Tournament 2 is mijn favoriete Tekken game ivm de grote hoeveelheid speelbare personages, co-up mode en de vele creatieve, leuke ending cinematics die menig uur van je tijd in beslag neemt. In dat opzicht is Tekken 7 inhoudelijk een stap terug: je hebt aanzienlijk minder personages (zelfs Lei en Bruce zijn weg!), er zijn geen ending cinematics en de story mode is aardig kort waardoor het, van zichzelf, niet genoeg bied om de game een hoog niveau te laten bereiken. Los daarvan is de game qua presentatie en besturing een stap vooruit gegaan: visueel is dit heel mooi om naar te kijken wegens de kleurrijke gevarieerde omgevingen, personages zijn leuk vormgegeven en besturen vloeiend, de nieuwe personages zijn welkom (ik merkte vooral veel de Arabische man Shaheen te kiezen) en de muziek weet wederom de adrenaline te laten pompen. Minder content, maar wat er is zit in ieder geval technisch goed in elkaar.

Het meest verslavend vind ik de character costumization. Je hebt wederom een grote hoeveelheid keuze uit items om de personages mee aan te passen. Het is aardig lastig om genoeg geld te krijgen voor aanpassingen, daarom vraagt de game je zorgvuldig te kiezen welke items je aanschaft en ik voelde me geneigd verschillende modes te proberen zodat ik veel gold verdiende.
De story mode heeft een aantal grappige stukken erin zitten zoals dat je door oude Tekken cutscenes heen speelt, of dat Akuma uit Street Fighter een leuke rol als antagonistisch figuur heeft. Hem en Heihachi zien vechten is verrassend episch. Wel vind ik het erg jammer dat de aandacht voornamelijk ligt op Heihachi en zijn familie. Het leek mij het beste om, soortgelijk als Mortal Kombat, een grote story mode te hebben waarin je voor merendeels van de personages gaat spelen ipv je beperken tot een paar. Het is voornamelijk een gemis dat de nieuwe personages weinig context krijgen, omdat ze geen rol binnen de story mode hebben. Ook vond ik de eindbaas onnodig moeilijk, waarbij winnen een kwestie is van eeuwig blijven proberen en hopen dat hij niet te sterke moves gaat doen.

Tekken 7 is een game waarin de hoeveelheid plezier die je gaat hebben afhangt van of je vrienden hebt om het mee te spelen, of als je met plezier online mode doet. Als iemand die Tekken voor de offline single player modes speelt bied Tekken 7 minder dan bepaalde voorgangers, waardoor ik enigszins teleurgesteld ben ondanks zijn mooie presentatie. Ik ben wel blij dat ze Tekken Bowling als DLC hebben terug gebracht. Stiekems heb ik inmiddels meer uren in de Bowling minigame gestopt dan in de story mode.

Fonzzz002 schreef:

Grappig. Daar had ik het laatst nog over met iemand. Heb nu een 8-9 uur in het spel zitten, maar het lijkt erop dat ik meer plezier heb in mijn karaktertjes kledij te kopen en aan te kleden dan in het vechten zelf. Misschien toch maar weer eens The Sims 2 of 3 afstoffen of zo.

Story mode ben ik nog niet eens aan begonnen. Speel voornamelijk met vrienden op de bank of solo in Treasure mode. En inderdaad, hoewel de content flink is teruggeschroefd (ik vind het ontbreken van een traditionele arcade mode met mooie CGI eindes echt jammerlijk blijft het wel lekker spelen. Overigens heb ik ook de indruk dat de matches vaak erg snel voorbij zijn - in tegenstelling tot eerdere delen krijg ik hier het idee (heb ik ook bij andere recente fighting games) dat je na een klap of 2-3-4 al uitgeteld op het canvas ligt. Een optie om de levensbalk langer te maken was welkom geweest imo

Verder echter niet al te veel te klagen. Het blijft Tekken en het blijft lekker spelen. Haalt het niet bij Tekken Tag Team 2 inderdaad, maar het is verre van slecht.

Tekken 7 is een ontzettend strak en stijlvol vecht spel maar ik mis het plezier hier in...
Wat Mortal kombat juist wel weer heeft, maar misschien had ik eerst deze Tekken 7 moeten spelen
en dan Mortal Kombat (het zou zo maar kunnen)... Deze Tekken 7 vind ik meer een zakelijk vecht spel.
Het is heel erg Japans en dat geeft een aparte sfeer en daar is niks mis mee.
Maar het plezier laat te wensen over voor de rest is het een heel degelijk vechtspel.

dr channard schreef:
het spel is lekker gay

Juist!

SeptuSword
Laatste keer dat ik een Tekken gespeeld had was alweer deeltje 5, die ik toendertijd zelfs nog gehuurd had van de videotheek. Ik ben met gemak een oude lul aan het worden.

Met het idee in mijn achterhoofd dat deel 5 alweer dateert uit 2005 (PS2) speelt dit deel ouderwets bekend. Dezelfde ingrediënten zitten er nog altijd in, de langzaam bewegende aanvallen, langzaam opstaan nadat een vijand je onderuit trapt en tijdens het opstaan weer op je smoel gaat. Allemaal ouderwets frustrerend. Toch reageert en speelt het vloeiend. Ik vind het juist wel leuk dat je je opponent met een idee moet benaderen ipv te buttonbashen hopen op het beste.

Maar niets memorabels, gewoon leuk en een beetje nostalgische game voor mij. Geinige storymode, over de top en wat eigenlijk helemaal nergens opslaat. Deed mij vaak denken aan toen ik nog een klein jochie was en ging spelen met mijn Dragon Ball Z poppetjes, de verhalen die ik er toen aanplakte.

Prima game. Online durf ik niet!!!!

Er is nu extra gratis content bij gekomen reden genoeg om deze Tekken weer opnieuw op te starten.
En waarschijnlijk haal ik de dlc er ook bij het is nu in de aanbieding.

Momenteel kun je de complete PS4 versie kopen voor 20 euro (van 120 euro). Mits je de game nog wilt doen dan is dat de beste prijs die je kunt krijgen voor het totaal pakket.

1,5
Tja, ik ben op een lekkere streak van middelmatige games zeg. Ten eerste slaat de story mode echt helemaal nergens op. 54 characters, met dlc dan, maar er komen er 6 aan bod in de story mode. Opzich wel tof om de Mishima saga af te ronden na al die jaren maar het slaat verder wel echt de plank mis. Ze hebben daarnaast ook nog eens de verhalende eindes als je de arcade mode uitspeelt weggehaald en een soort character episodes toegevoegd van een paar characters die al helemaal echt niet te volgen zijn.

Dan nog een rits aan modes die nergens op slaan zoals een VR mode die er zo inspiratieloos uit zie dat ik hem niet eens heb geprobeerd. Het is gewoon zoals het normale spel alleen dan ben je in de arena. Er is alleen geen health bar, geen move list. Het is een soort oneindige praktische mode.

Tekken bowlen slaat ook nergens op.

Nu snap ik dat dit natuurlijk vooral bedoeld is voor online of met je maten op de bank. Alleen Injustice en Mortal Kombat hebben echt hele goede single player content waar je uren in kan steken. Tekken 7 is vooral een misser.

Ohja en eigenlijk heb je ook gewoon een arcade controller nodig want het speelt voor geen meter.