Xeodrifter (2014)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Renegade Kid
Uitgegeven door Renegade Kid en Limited Run

Je kruipt als speler in de rol van een nomade die door het heelal reist. Hij onderzoekt een kleine cluster van vier planeten nadat een botsing met een asteroïde zijn schip heeft beschadigd. Wat begint als een routine-missie om de motor te repareren neemt echter al snel een gevaarlijke wending.

avatar van Marcellussss
1,5
Matig. Deed me denken aan een middelmatig resultaat van een game jam, uitgebouwd tot volwaardige release. Zwakke mechanics (meer vloeiende controls en diagonaal schieten had veel gescheeld) met ongeïnspireerd level- en art design. Elke vijand die je tegenkomt doet je denken aan een saaiere variant van een vijand uit een andere game, en elke baas is op hun kleur na exact hetzelfde.

Enig pluspunt is dat het best leuk is om te experimenteren met de weapon upgrades, maar met zulke saaie vijanden gaat ook dat snel vervelen. Spel functioneert verder prima, maar is de zoveelste overbodige retro platformer die het genre niets nieuws te bieden heeft.

Mocht je PS+ hebben en deze maand niets te spelen hebben dan kun je het wellicht een kans geven (al heb je als PS+ lid nog vast genoeg van dit soort spellen), maar geef hier aub geen geld aan uit. Er zijn zat gratis spellen beschikbaar die vele malen beter zijn.