
Street Fighter V (2016)
PC / PlayStation 4
Fighting
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Capcom en Dimps
Uitgegeven door Capcom
Net zoals haar voorganger hanteert ook deze game wederom dezelfde 3D-gameplay. Oude bekende zoals Ryu, Ken en Chun-Li maken weer deel uit van het roster. Dankzij cross-platform gameplay kunnen spelers met de PlayStation 4 versie het opnemen tegen spelers met de PC versie.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=A79_DszqteU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Quote van Johan Cruijff: "Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen."
Ik zeg dus helemaal niets verkeerd als ik zeg dat men op het niveau van zo een super silver weinig gedachte zit. Spelers lijken geen plan te hebben om een wedstrijd winnend af te sluiten. En erger is dat men geen plan lijkt te hebben om uiteindelijk een betere speler te worden.
Ik heb ook veel voorbeelden gegeven uit jouw gameplay waaruit dat blijkt. Dat kan je wel verbeteren, maar dan moet je aan de slag met de basic tips die ik jou gegeven heb.
Nou ja mischien hebben ze wel een plan om te winnen maar dan wel tegen spelers van hun eigen niveau.
Het is trouwens grappig dat je Johan cruijf erbij haalt want ik kan me ook herinneren dat de beste man zei zolang wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren.
En dat principe probeer ik eigelijk altijd toe te passen bij Street fighter bij spelers die goed zijn in lange combo's. Zolang ik hun die gelegenheid niet geef daar een opening voor te vinden gaan ze t erg lastig tegen me krijgen.
Nou ja mischien hebben ze wel een plan om te winnen maar dan wel tegen spelers van hun eigen niveau.
Belangrijker dan winnen is natuurlijk een betere speler worden, en dat wil ik terugzien.
Het is trouwens grappig dat je Johan cruijf erbij haalt want ik kan me ook herinneren dat de beste man zei zolang wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren.
En dat principe probeer ik eigelijk altijd toe te passen bij Street fighter bij spelers die goed zijn in lange combo's. Zolang ik hun die gelegenheid niet geef daar een opening voor te vinden gaan ze t erg lastig tegen me krijgen.
Je zal zelf toch ook wel begrijpen dat je wedstrijden of rondes erg vaak weggeeft door naar voren te springen (bijzonder slechte gewoonte) en aan te vallen. Hopelijk ga je daar aan werken.
Belangrijker dan winnen is natuurlijk een betere speler worden, en dat wil ik terugzien.
Je zal zelf toch ook wel begrijpen dat je wedstrijden of rondes erg vaak weggeeft door naar voren te springen (bijzonder slechte gewoonte) en aan te vallen. Hopelijk ga je daar aan werken.
In principe blijf ik aanvallen als ik zelf sterk het idee heb dat ik de wedstrijd ook daar gewoon mee ga pakken, soms gaat dat inderdaad ook mis. Dus ik ben het gedeeltelijk wel met je eens maar het overtuigend proberen te winnen heeft bij mij de voorkeur dan dat ik bij voorsprong een wat meer afwachtende houding ga aannemen.
En waar ik je zeker gelijk in moet gaan geven is dat als ik zelf een super zilver speler wil worden of zelfs nog hoger dan dat zal ik mijn speelstijl (drastisch) moeten gaan veranderen.
Mijn voordeel tenopzichte van veel andere zilver spelers (en ook een gedeelte super zilvers spelers) is dat ik vaak in een battle wel beter lijk te kunnen blocken dan mn tegenstanders
De manier spelen die jij mij aanraad zal een hele lastige omschakeling voor me zijn. Ik vind nu namelijk openingen door te springen naar mn tegenstander maar vanuit een staande houding vind ik dat heel lastig
Dit is essentieel voor iedereen die een betere speler wilt worden in Street Fighter of eender welke gelijkaardige fighting game.
Ik heb vooral veel geleerd door met andere spelers te chatten, door topspelers te observeren en door zelf te experimenteren met de mogelijkheden van verschillende characters. Maar in het footsies handbook staat echt heel veel in dat jij en iedere andere speler kan gebruiken. Het is opgedeeld in hoofdstukken met vaak voorbeelden erbij.
De manier spelen die jij mij aanraad zal een hele lastige omschakeling voor me zijn. Ik vind nu namelijk openingen door te springen naar mn tegenstander maar vanuit een staande houding vind ik dat heel lastig
"At least 90% of “advanced” Street Fighter takes place on the ground, so the only way to become an expert player is to improve your ground game. If you spend half the match in the air, then you’re basically avoiding playing real SF. You’re just doing stuff and hoping for the best."
Hier is een volledig artikel over springen in Street Fighter, ik raad jou aan om dit te lezen en toe te passen.
Daigo (Guile) Street Fighter 2 match vs. Mike Watson (Ryu) zie eens hoe lang Daigo wacht met springen. Springt de volledige ronde niet, tot op het punt dat Mike Watson onvoorzichtig begint te worden met zijn fireballs. Want Mike Watson krijgt natuurlijk de indruk dat Daigo toch niet zal springen. Net dan op het einde springt Daigo wel 2 keer naar voor. Mindgames op zijn best.
theo79 ik had jou eigenlijk eerder moeten doorverwijzen naar het Footsies Handbook.
Dit is essentieel voor iedereen die een betere speler wilt worden in Street Fighter of eender welke gelijkaardige fighting game.
Ik heb vooral veel geleerd door met andere spelers te chatten, door topspelers te observeren en door zelf te experimenteren met de mogelijkheden van verschillende characters. Maar in het footsies handbook staat echt heel veel in dat jij en iedere andere speler kan gebruiken. Het is opgedeeld in hoofdstukken met vaak voorbeelden erbij.
"At least 90% of “advanced” Street Fighter takes place on the ground, so the only way to become an expert player is to improve your ground game. If you spend half the match in the air, then you’re basically avoiding playing real SF. You’re just doing stuff and hoping for the best."
Hier is een volledig artikel over springen in Street Fighter, ik raad jou aan om dit te lezen en toe te passen.
Daigo (Guile) Street Fighter 2 match vs. Mike Watson (Ryu) zie eens hoe lang Daigo wacht met springen. Springt de volledige ronde niet, tot op het punt dat Mike Watson onvoorzichtig begint te worden met zijn fireballs. Want Mike Watson krijgt natuurlijk de indruk dat Daigo toch niet zal springen. Net dan op het einde springt Daigo wel 2 keer naar voor. Mindgames op zijn best.
Ik zal als ik zin en tijd heb het eens doorlezen, kan denk ik wel interessant zijn.
Speel jij trouwens Street fighter 4 nog wel? Als ik hem zo af en toe eens opstart op de ps4 heb ik binnen de kortste keren online tegenstanders.
Ben je dr inmiddels op uitgekeken?
En ik had toen effe geen zin meer in fighting games.
Capcom had ook de interesse verloren met de laatste versie van SF4. Zo een Elena zat/zit eigenlijk vol bugs met rare hit/hurtboxes en zou eigenlijk niet in het spel mogen zitten. Bij die laatste characters zitten overigens nog veel meer bugs in die ze er zelfs met een patch niet hebben uitgehaald.
Deze bug op heb ik bijvoorbeeld zelf ontdekt. Dit moet gewoon elke keer raak zijn, werkt bij elk character, enkel niet op Elena.
Voor de update: Dan lk dankyaku vs Elena
Na de update: Dan lk dankyaku still whiffs on Elena in 1.04
Zo had ik ook een bug ontdekt met Evil Ryu zijn tatsumaki in de corner tegen Poison. Jammer genoeg geen video van gemaakt.
Capcom is ook veel te vroeg gestopt met SF4, had gerust nog 2 jaar de standaard mogen blijven. Toen SFV uitkwam was het een erg onafgewerkt product met nog niet eens een fatsoenlijke offline mode. Ze hadden de game in sneltempo gerushed en gereleased om op EVO een nieuwe SF te kunnen spelen.
En ik had toen effe geen zin meer in fighting games.
Capcom had ook de interesse verloren met de laatste versie van SF4. Zo een Elena zat/zit eigenlijk vol bugs met rare hit/hurtboxes en zou eigenlijk niet in het spel mogen zitten. Bij die laatste characters zitten overigens nog veel meer bugs in die ze er zelfs met een patch niet hebben uitgehaald.
Deze bug op heb ik bijvoorbeeld zelf ontdekt. Dit moet gewoon elke keer raak zijn, werkt bij elk character, enkel niet op Elena.
Voor de update: Dan lk dankyaku vs Elena
Na de update: Dan lk dankyaku still whiffs on Elena in 1.04
Zo had ik ook een bug ontdekt met Evil Ryu zijn tatsumaki in de corner tegen Poison. Jammer genoeg geen video van gemaakt.
Capcom is ook veel te vroeg gestopt met SF4, had gerust nog 2 jaar de standaard mogen blijven. Toen SFV uitkwam was het een erg onafgewerkt product met nog niet eens een fatsoenlijke offline mode. Ze hadden de game in sneltempo gerushed en gereleased om op EVO een nieuwe SF te kunnen spelen.
Ja ik weet dat een boel mensen in het begin geklaagt hebben omdat sf v nog niet echt af was. Ik had daar zelf geen moeite mee omdat het mij toch eigelijk alleen maar om het online battelen gaat. Persoonlijk hoop ik dat street fighter v nog een hele tijd meegaat of er zou een nieuw alpha deel moeten komen.
Ik blijf erbij dat sf v samen met de street fighter alpha delen het fijnste en soepelste speelt en daar hou ik van.
Aantal mensen ook toegevoegd als vriend dus altijd leuk als zo'n spel 'verbroederd'
This is the best thing I've ever seen LOL C:???? - m.facebook.com
STREET FIGHTER V_20190408164641 - YouTube - m.youtube.com
'als wij de bal hebben kunnnen hun niet scoren'
Ik heb mn speelwijze dus wat aangepast waardoor hij minder goed kon aanvallen en heb gewoon kansjes afgewacht. De eerste ronde versla ik hem nu zelfs met perfect. Daar waar ik hem kon raken deed ik het. Ik blijf erbij wat een topspel!!! Bij deze de battle die ik opgenomen heb:
STREET FIGHTER V_20190416080623 - YouTube - m.youtube.com
Wake up Shoryuken in het niets is blijkbaar de enige move die hij kent. Tech throws en option selects heeft hij ook nog nooit van gehoord. Triestig..
Hopelijk is deze tegenstander niet representatief voor het niveau van de online tegenstanders, al vrees ik er een beetje voor. Ik ben tijdens mijn SF4 tijd zelden of nooit zulke zwakke tegenstanders tegengekomen. Kan me moeilijk voorstellen dat je moeite hebt om deze jongen 10 van de 10 keer te verslaan.
Wake up Shoryuken in het niets is blijkbaar de enige move die hij kent. Tech throws en option selects heeft hij ook nog nooit van gehoord. Triestig..
Denk dat je mn verhaal niet goed begrepen hebt dan...... ik heb een aantal battles tegen hem gespeelt waarbij ik het toeliet dat hij zijn eigen spel kon spelen. In eerste instantie had ik toen weinig kans tegen hem waardoor ik vervolgens zelf een andere tactiek ben gaan spelen.
Hier wist hij blijkbaar totaal geen antwoord op. Dat dus nu lijkt alsof hij niet goed is komt dus eigelijk omdat ik hem dat nu niet toe stond.
Eigelijk had ik voor het beeld mischien ook even wat battles moeten posten waarbij ik verloor van hem.
Ondanks dat het een heel ander nivea is dan waarop ik speel wil ik bv even een vergelijking doen met een topspeler zoals Tokido.
Stel Tokido wint een aantal battles van een andere speler waarop die andere speler vervolgens besluit zn tactiek wat te veranderen, dan kan het voorkomen dat tokido ook even een battle totaal wordt ingemaakt. Als we dan alleen die wedstrijd zouden bekijken zou je ook het idee kunnen krijgen dat Tokido totaal geen goede speler is, iets wat natuurlijk dan niet klopt.
Dus ja mischien is het dan fout van mij geweest alleen deze battle van mij te laten zien waardoor jij en anderen eigelijk geen goed beeld kunnen krijgen van mn tegenspeler.
Verder lijjkt het mij zonder het aanvallend te bedoelen een beetje populair gedrag van je om tegen Street fighter v aan te schoppen. Het is een andere Street fighter dan bv Street fighter 4 die jij speelt, en maar goed ook want bij een nieuw deel van een spel wil je toch ook echt het gevoel hebben een ander spel te spelen.
En tuurlijk zijn er wel goede spelers die Street fighter v spelen, of wou je zeggen dan Tokido geen goede speler is?
Ik heb het al vaker gezegt bij Street fighter v kun je winnen van andere spelers die qua skills (combo's uitvoeren en dergelijke) beter zijn dan jou door puur tactisch ze te pakken.
Ik zal later vandaag eens kijken of ik mn andere battles nog kan terugvinden tegen deze gast waardoor je eigelijk wat beter zijn spel kan zien.
Ik heb nog even snel gezocht of ik een andere battle kon vinden waarin ik verloor van de zelfde persoon. Er zullen nog best betere voorbeelden zijn maar dit is een partij waar ik weinig kans had.
Hier probeer ik echt mn eigen stijl een beetje te spelen door te aanvallen waar uiteindelijk weinig van terecht komt. Die fout heb ik een paar keer tegen hem gemaakt waardoor ik later besloot een meer afwachtende houding aan te nemen zoals in mn eerste filmpje die ik gepost had:
STREET FIGHTER V_20190417062000 - YouTube - m.youtube.com
Stel Tokido wint een aantal battles van een andere speler waarop die andere speler vervolgens besluit zn tactiek wat te veranderen, dan kan het voorkomen dat tokido ook even een battle totaal wordt ingemaakt. Als we dan alleen die wedstrijd zouden bekijken zou je ook het idee kunnen krijgen dat Tokido totaal geen goede speler is, iets wat natuurlijk dan niet klopt.
Daarom zeg ik dus: zwakke speler. Ook al heeft hij daarvoor tegen jou gewonnen.
Verder lijjkt het mij zonder het aanvallend te bedoelen een beetje populair gedrag van je om tegen Street fighter v aan te schoppen.
Niet voor niets dat Capcom ongelooflijk veel geld gooit in die pro tour om het spel toch maar relevant te kunnen houden. Dat hebben ze bij een SF4 bijvoorbeeld nooit nodig gehad.
En tuurlijk zijn er wel goede spelers die Street fighter v spelen, of wou je zeggen dan Tokido geen goede speler is?
Ik werk bij Nike, ik mag dus op social media niets negatief posten over Nike. Ook al vind ik bij Nike zeker niet alles zo geweldig als ze het doen lijken.
Ik heb het al vaker gezegt bij Street fighter v kun je winnen van andere spelers die qua skills (combo's uitvoeren en dergelijke) beter zijn dan jou door puur tactisch ze te pakken.
Maar ja, een slechtere speler kan winnen tegen een betere. Maar uiteindelijk moet je het tegen een betere speler toch afleggen in een langere set als een first to 5 of first to 10.
Slechtere tegen beter speler winnen is ook allemaal relatief. De slechtere speler zit toch niet heel erg onder het niveau van de betere. Als de betere speler echt opmerkelijk veel beter is dan maakt de slechtere speler sowieso geen kans.
Als jij 100 keer tegen Tokido speelt, dan ga jij 100 keer verliezen. Speel je daarna nog 1000 keer, dan ga je echt niet winnen hoor. En de enige reden is gewoon omdat een Tokido gewoon veel te goed is, veel meer ervaring heeft, veel meer tijd investeert in het spel en rekening houdt met talloze dingen waar jij niet eens aan zou denken.
Als het gaat om iemand tactisch te pakken dan denk ik dat Samurai Shodown een goede game gaat zijn.
Toch blijf ik erbij dat ondanks dat jij zegt er voor sf v niet veel skills nodig zijn dat je bij sf v wel meer kans hebt om te winnen van iemand die meer skills heeft dan dat je kans zou hebben tegen die zelfde persoon in sf 4.
Want feit blijft natuurlijk dat de 1 meer skills heeft in een spel dan een ander hoe makkelijk of moeilijk het spel ook is.
En ja ik ben met je eens als ik 100 keer tegen Tokido speel zal ik ook 100 keer verliezen. Maar daar is het klasseverschil ook veel en veel te groot.
Ik doel meer op dat als ik bv een silverspeler ben ik nog wel regelmatig zou kunnen winnen van een supersilver speler en heel mischien zelfs een enkele keer van een gold speler. Ik zie bv dat het verschil tussen een silver speler en een super silver speler voornamelijk zit in het verschil dat super silver spelers vaak iets langere (lastigere) combo's uitvoeren. (Ondanks dat jij zegt dat die combo's makkkelijk zijn.
Ik heb trouwens geen idee waar het grote verschil in zit als je bv super silver spelers vergelijkt met gold spelers.
Ik ben trouwens zelf totaal geen goede speler hoor dat besef ik me wel. En jij hebt het soms over termen waarvan ik totaal geen idee heb waar je het over hebt. Dus ik weet ook wel dat jij over het algemeen (veel) meer verstand hebt van het spel dan dan ik heb.
Maar ik constateer wel, en daar hoef ik niet veel technische kennis voor te hebben dat ik bij Street fighter v meer kans heb om te winnen van een speler die doorgaans beter lijkt te zijn dan dat ik ben. Mischien moet je het zo zien dat een voetbal elftal met mooi voetbal niet altijd de winnende partij zal zijn.
Laat ik het zo zeggen ik zie vaak tegenstanders van mij mooie dingen doen, mooier dan je mij ooit in een wedstrijd zal zien kunnen doen en toch win ik. Wellicht ben ik dan effectiever en ja als je het zo bekijkt ben ik dan wel beter dan hun.
Met minder spectaculair spel effectiever zijn.
Ik zou trouwens best wel veel technische dingen willen leren maar ja dan zit je al gauw op engelstalige sites te neuzen en dat maakt het dan weer irritant om te begrijpen vind ik.
Samurai shodown ga ik ook kopen maar ook dat is een spel wat ik nog moet gaan leren te begrijpen. Ik heb alle delen maar om de 1 of andere reden snap ik de gameplay niet helemaal. Sfeertje is trouwens wel erg fijn.
En volgende week natuurlijk Mortal Kombat 11 waarvan ik hoorde dat de nadruk dit keer ook meer om tactiek en dergelijke lijkt te draaien dan dat het om lange combo's gaat.
In eerste instantie was het even wennen en dan vooral de timing van bepaalde dingen. Bijvoorbeeld hoelang blijft een tegenstander op de grond liggen nadat je hem gevloerd hebt was weer even wennen. Na een dagje gespeeld te hebben zit dat weer helemaal goed. Nu net tegen een super zilver Akuma gespeeld waarbij ik de laatste ronde ook nog even met een perfect win, altijd leuk!
Ik heb tientallen fighting games voor de Playstation 4 maar voor mij persoonlijk blijft Street fighter v de beste daarvan met waarschijnlijk op de voet gevolgt door The King of fighters xiv.
Volgende maand eens kijken of Samurai Shodown daar nog voor verschuivingen kan zorgen.
Dit was mn battle tegen de super zilver Akuma:
STREET FIGHTER V_20190517094235 - YouTube - m.youtube.com
Net tegen een goede Franse speler gespeeld waarvan ik de eerste wedstrijd verloor maar de twee battles daarna won. De laatste wedstrijd tegen hem verloor ik de eerste ronde maar ronde twee en drie won ik dan weer. Was zeker niet mijn mooiste spel maar vond het wel een leuke comeback tegen hem:
STREET FIGHTER V nice comeback - YouTube - m.youtube.com
Street Fighter 5 reaches 3.1 million copies sold while Resident Evil 2 and Devil May Cry 5 break into Capcom's updated best-sellers list - eventhubs.com
Ja ik heb het al vaker gezegt maar ik ben en blijf enthousiast over dit spel, gewoon een enorm goede fighting wat dat betreft.
Ja ik weet dat jij er weinig aan vind maar toch lees ik steeds vaker op (amerikaanse) forums dat mensen die het spel in het begin niks aan vonden het nu toch wel een erg gaaf spel vinden. Capcom heeft de laatste jaren van alles veranderd en verbeterd aan het spel.
Het zou heel goed kunnen als jii het spel nu zou gaan spelen dat je het uiteindelijk heel tof zal gaan vinden. Maar dan moet je wel je vooringenomen mening (die waarschijnlijk gebaseerd is op de begintijd van Sf v) opzij durven te zetten.
En mischien zul je het ook niet wat vinden maar dan is het mischien meer omdat het je "smaak" niet is.
Ik vind bijvoorbeeld de Blazblue serie helemaal niks aan maar toch schijnt het 1 van de betere fighting games te zijn maar ik zie het er in ieder geval niet in.
Persoonlijk denk ik dat Street fighter v een geniaal spel is en om nu te zeggen dat het een slecht spel is lijkt me zwaar overdreven.
Update: Street Fighter 5's PS4 input lag reportedly reduced to 4.41 frames and 77% stability, according to findings of WydD; DisplayLag posts findings - eventhubs.com
Ik speel nu bijna 74 winstpercentage in de zilver leaque. In zilver speel je tegen ultrabrons, zilver en tegen super zilver. Vooral als ik tegen super zilver spelers win wil ik nog wel eens boze berichtjes van mensen krijgen. Zo ook van de speler waar ik de volgende twee battles van won. Ik vind het wel leuk om zo af en toe wat gespeelde battles te posten waarvan ik het idee had dat ik het wel aardig deed.
STREET FIGHTER V_20190610154721 - YouTube - m.youtube.com
STREET FIGHTER V_20190610154247 - YouTube - m.youtube.com
Mn tegenstander stuurde na de battles dat ik een "buttonmasher weakling" ben.
Ik heb geantwoord dat ik het niet kan helpen als hij niet van me kan winnen en dat de enige tip die ik hem kan meegeven is meer te oefenen.
STREET FIGHTER V_20190923131724 double perfect - YouTube - m.youtube.com
In de jaren '90 heb ik talloze uren aan fighting games gespendeerd. Volgens mij heeft mijn linkerduim zich nooit geheel hersteld na op de SNES alle combo's te leren van games als Street Fighter II Turbo, Mortal Kombat 2 en Killer Instinct . Vooral die laatste vond ik subliem. Later heb ik op de PS1 en PS2 voornamelijk de Tekken-reeks gespeeld.
Afgelopen november heb deze voor een prikje gekocht. Mijn hoop om 'de oude dagen' te herleven was na een kwartier reeds vervlogen. Ik verveelde me haast ogenblikkelijk kapot.
Vandaag heb ik de game een herkansing gegeven. Ik begon er met de allerbeste intenties aan. Maar nee, dit wordt het niet voor mij. Los van het feit dat dit soort games me niet langer kunnen bekoren is Street Fighter V gewoon geen goed product. De gameplay voelt onprettig aan (om het zacht uit te drukken), de menu's zijn een aanfluiting, je zit een groot van de tijd naar laadschermen te turen, ... Nee bedankt.
Tijd om weer een andere weg in te slaan!
Zelf vind ik Street fighter v wel een goede fighting game met wel een erg prettige gameplay, maar indien je van fighting games houdt kan ik je de nieuwe fighting game Granblue fantasy versus voor de ps4 wel aanraden. Ondanks dat het een anime fighting game is voelt het heel erg aan als een Street fighter game. Mensen die net als jou Street fighter v niet leuk vinden lijken Granblue wel enorm te kunnen waarderen.