Street Fighter V (2016)

PC / PlayStation 4
Fighting

Ontwikkeld door Capcom en Dimps
Uitgegeven door Capcom

Net zoals haar voorganger hanteert ook deze game wederom dezelfde 3D-gameplay. Oude bekende zoals Ryu, Ken en Chun-Li maken weer deel uit van het roster. Dankzij cross-platform gameplay kunnen spelers met de PlayStation 4 versie het opnemen tegen spelers met de PC versie.

avatar van pascal83
1,0
Main character als E Honda, Guile, etc zouden nooit een DLC karakter moeten zijn. Gezien het aantal beschikbare karakters in het begin (zonder aankopen) voelt het gewoon als een halve game. Het kost in verhouding ook gewoon te veel tijd/moeite om andere karakters vrij te spelen. Het is veel simpeler om ze (voor een hoge prijs) te kopen. Vandaar dus pay to win.

Het maakt verder niet of het een PS plus ('gratis') game is. Ik heb de dezelfde basisversie die men bij de release ook had. Ik zou me beroofd voelen als ik dit voor +/- 60 euro had gekocht.

Ik heb erg veel oudere Street Fighter gespeeld, maar dit is met afstand de minste. Om diverse redenen overigens.

Ik sluit me volledig aan bij pascal83 zijn bericht.

Heel fijn voor de mensen die er anders over denken - ik gun hen al het plezier van de wereld - maar Street Fighter V is op vele vlakken een enorme teleurstelling. Jammer.

avatar van theo79
Zelf benader ik denk ik een fighting game op een heel andere manier dan dat de meeste andere spelers doen. Ik koop een fighting game, en ga daar gelijk mee online battelen. Van de op dat moment beschikbare characters kies ik de gene waarbij ik me het meest comfortabel voel. Dat was op het moment van aanschaf Ken. Veel mensen klaagden in het begin dat het spel niet compleet was, iets wat voor mij dus totaal niet belangrijk was.

Later kwam Kage in de game, die ik met fight money heb kunnen kopen. Dat is nu mn main character. Ik heb trouwens door de tijd vele andere characters kunnen kopen met mn fight money, en dat kon ik ook altijd vrij vlot doen. Ik speelde het spel dan ook wel erg vaak, en nog steeds trouwens. Al een jaar of 4 a 5 bijna elke dag wel.

Qua gameplay vind ik het zelf samen met Street Fighter Alpha 3 verreweg de beste Street Fighter ooit. Overigen heb ik honderden verschillende fighting games in mijn bezit waarbij Street fighter V zeker in mijn top 3 staat. Street fighter V is trouwens ook het 2e best verkochte fighting game van Capcom, dat zegt natuurlijk ook wel wat. Veel mensen vinden op dit moment het ook een erg goede fighting game.

Uiteraard heeft iedereen een eigen mening. Jammer dat er hier een aantal mensen geen plezier aan de game kunnen beleven. Ik vind het echt een ongelooflijk goede game. Duurt trouwens nog wel even voordat er een Street fighter 6 uitkomt vermoed ik.

Kijk. Ik waardeer hem netjes omhoog met maar liefst anderhalf punt! Van 2,0 naar 3,5.

Was gisteren bij een vriend waar we na de Nintendo Direct en het eten nog een paar uurtjes hebben zitten gamen vooraleer ik terug huiswaarts spoorde. Bij gebrek aan een Street Fighter 6 of een Mortal Kombat 1 dan maar teruggrijpen naar Street Fighter 5. Deze vriend had namelijk WEL de complete editie met alle hobbeltje en bobbeltjes. (of karaktertjes en kostuumpjes).

...en wat blijkt. Ook al blijf ikzelf nog steeds de voorkeur geven aan Street Fighter 4, we hebben ons wel dik twee uur aan een stuk vermaakt met een game waar ikzelf aanvankelijk een niet al te hoge pet van op had. Wellicht te streng geweest op het begin en niet voldoende tijd ermee doorgebracht (enkel bij diverse vrienden) voor ik een score uitbracht. Tenslotte liep dat 'even vlug een match?' toch uit naar het grootste gedeelte van de avond. Bij aanschaf PS5 vroeg of laat komt net als 6 in ieder geval ook een copy van 5 in de kast te staan denk ik dan...

...want! Iets wat Street Fighter best wel degelijk doet is het afwisselen van de karakters tussen diverse delen in. Er zijn steeds genoeg nieuwe figuren, of karakters die verdwijnen om in een volgend deel weer terug te keren. Het houd SF toch weer wat levendiger dan bvb MK, Tekken of DOA. Waar je de standaard 16+2 (bij wijze van spreken) nou echt wel uit je hoofd kent. En ook het simpele swappen van kostuums zonder 47 000 stukjes afzonderlijk te moeten verzamelen werkt in 2023 gewoon weer verfrissend. (dat had ik bvb na MK11 wel helemaal gezien).

...en verder...het speelt toch gewoon heel erg lekker voor 2 gewone, gemiddelde amateur gamers op de bank. Dus als het 7 jaar na dato toch nog echt wel weet te entertainen en gewoon doet smaken naar meer. Tja. Dan moet ik toch echt wel kleur bekennen. Bij deze dus.