
Street Fighter V (2016)
PC / PlayStation 4
Fighting
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Capcom en Dimps
Uitgegeven door Capcom
Net zoals haar voorganger hanteert ook deze game wederom dezelfde 3D-gameplay. Oude bekende zoals Ryu, Ken en Chun-Li maken weer deel uit van het roster. Dankzij cross-platform gameplay kunnen spelers met de PlayStation 4 versie het opnemen tegen spelers met de PC versie.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=A79_DszqteU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Ook minder characters in SF5. Zogezegd om het nieuwe spelers makkelijker te maken. Onzin natuurlijk, ze gaan ons, de SF fans natuurlijk uitmelken met een hoop verschillende versies. Dat is niet onverwacht, aangezien het al sinds SF2 zo gaat. Maar het is natuurlijk wel erg vervelend dat we eigenlijk pas ten vroegste in 2022 ofzo de definitieve SF5 versie kunnen spelen.
Ik hoop in elk geval dat er nog enorm veel veranderd, want tot nu toe ben ik totaal niet onder de indruk van de gameplay. Maarja, het is nog enorm vroeg natuurlijk.
Bron: Eventhubs

De nieuwelingen Rashid en Necalli zien er wel erg goed uit.
Die PS4 koop ik op termijn sowieso wel aangezien er volgend jaar ook een nieuwe Blazblue en Guilty Gear komen.
Maar helaas moet ik zeggen dat ik ook niet meteen gehyped ben voor Street Fighter V. Ziet er allemaal een beetje 'te gewoontjes' uit. Een beetje te veel 4.5 ipv 5. Kan ook te maken hebben met het feit dat ik nog lang niet uitgekeken ben op 4 of eerder een casual fighter ben dan een pro. Geen idee. Hoe dan ook dit is dus inderdaad een game die ik niet meteen bij release zal halen.


Een story mode van 3 minuten, geen arcade mode (hallo, dit is een SF game!!!) zorgen ervoor dat de offline belachelijk weinig is.
Dit zal later allemaal uitgebreid worden, maar wie NU heeft betaald voor een volledige game mag toch wel verwachten dat hij/zij dan ook een volledige game krijgt, of ben ik nu gek???
Alle DLC is gratis met in game fight money. Wat ze er niet bij vertellen is dat je 2000 ranked matches moet winnen om 1 character gratis te krijgen. Ik denk dat weinig mensen met een job of andere verantwoordelijkheden de tijd hebben om dat te doen. Gelukkig voor de Capcom kassa is er ook de mogelijkheid om gewoon te betalen voor DLC.
Fight money
Veel mensen klagen fora vol met dit soort klachten maar blijven kopen, dan denken uitgevers, laat die loosers maar klagen...
Wel schofterig dit natuurlijk!
Hier is de dlc gratis maar moet je er iets voor doen begrijp ik?
Hier is de dlc gratis maar moet je er iets voor doen begrijp ik?
Het kan gratis ja, moet je alleen ff 2000 ranked matches winnen om 1 karakter te unlocken. Dus als je alle DLC wilt vrijspelen, zonder er echt geld aan uit te geven, ben je wel een heeeeeeeeeeele tijd zoet met deze game.
Dus enkel voor de zeer zeer zeer zeer geduldige speler

'T is dus maar hoe je gratis opvat



Toernooien op de CPT zijn tot nu toe ook erg goed.
Handig. Aangezien ik nog altijd van plan was om nov/dec een PS4 in huis te halen en deze toch best hoog op mijn lijstje staat.
Street Fighter 5: Arcade Edition Release Date Confirmed
Zijn momenteel veel betere vechtspellen verkrijgbaar of in aantocht. Triest hoe ze deze franchise hebben verziekt.
Denk er nog niet eens aan om dit misbaksel te kopen.
Zijn momenteel veel betere vechtspellen verkrijgbaar of in aantocht. Triest hoe ze deze franchise hebben verziekt.
Zo dramatisch vind ik het nog altijd niet, maar deels ga ik je toch gelijk geven. Heb een maandje terug de normale editie voor de PC gekocht voor 5 euro, en hoewel het met de ge-update content van de Arcade Mode best aardig is (zo vind ik de diverse story modes die zich ook echt beperken tot de karakters die in een bepaald deel hebben gezeten best een leuk idee) haalt het spel het bijlange na niet bij de overige delen in de reeks. Met afstand zelfs de slechtste in de reeks (nou ja, deel 1 even buiten beschouwing gelaten). Ik heb hier echt het idee dat het spel volledig uit balans is, en wederom (zoals bij zoveel fighting games) zijn de matches veel te snel voorbij. Jammer. Het spel haalt het niet bij het superieure Street Fighter IV of III. Beiden haal ik met regelmaat uit de kast als ik bezoek heb, maar met deel V hadden we het allemaal wel vrij snel gezien.
Zo dramatisch vind ik het nog altijd niet, maar deels ga ik je toch gelijk geven. Heb een maandje terug de normale editie voor de PC gekocht voor 5 euro, en hoewel het met de ge-update content van de Arcade Mode best aardig is (zo vind ik de diverse story modes die zich ook echt beperken tot de karakters die in een bepaald deel hebben gezeten best een leuk idee) haalt het spel het bijlange na niet bij de overige delen in de reeks. Met afstand zelfs de slechtste in de reeks (nou ja, deel 1 even buiten beschouwing gelaten). Ik heb hier echt het idee dat het spel volledig uit balans is, en wederom (zoals bij zoveel fighting games) zijn de matches veel te snel voorbij. Jammer. Het spel haalt het niet bij het superieure Street Fighter IV of III. Beiden haal ik met regelmaat uit de kast als ik bezoek heb, maar met deel V hadden we het allemaal wel vrij snel gezien.
ik snap echt serieus niet wat mensen zo leuk of goed vinden aan streetfighter 4. dat spel speelt zo stroef als maar kan daar waar streetfighter v heerlijk soepel speelt. iedereen natuurlijk zijn eigen mening maar ik begrijp het echt niet.
Dit is met afstand de zwakste game uit de SF franchise. Misschien leuk voor casuals maar meer ook niet.
Ja ieder natuurlijk zn mening maar ik heb meer dan 100 fighting games in bezit dus casual wil mezelf niet noemen. Ik heb alle goede fighting games voor de snes, sega megadrive, dreamcast, ps1, ps2 enz enz. Maar street fighter v speelt gewoon erg goed en het is echt een mindgame. Leuk als je heel veel skills hebt maar daar kom je in dit spel niet altijd mee weg. Hier draait t echt om tactiek. Je speelt in feite een schaakwedstrijd verpakt in een fighting game
Fan service van Cashcom alweer een dikke 0.
Nieuw character weer maar eens een Ryu kloon. Eigenlijk is het gewoon Evil Ryu, maar we geven het een andere naam (Kage). Lekker makkelijk geld verdienen, ik lach me ziek hier.
Fan service van Cashcom alweer een dikke 0.
Je bent niet verplicht het character te kopen hoor.
Nieuw character weer maar eens een Ryu kloon. Eigenlijk is het gewoon Evil Ryu, maar we geven het een andere naam (Kage). Lekker makkelijk geld verdienen, ik lach me ziek hier.
Fan service van Cashcom alweer een dikke 0.
Het is ook gewoon te belachelijk voor woorden. Een klein beetje creativiteit zou je toch mogen verwachten, maar waar Capcom in 2018 mee aankomt is echt hit & (vooral) miss. En dat laatste idd vooral op het gebied van Street Fighter. Hoppa - een reskin van Evil Ryu - zelfs de allergrootste fans (en zo ken ik er toch ook wel een paar) zijn nou toch een beetje van hun melk met een goedkope cashgrab als deze.
Er zijn er zelfs diverse die SFV definitief hebben opgegeven, terug naar III en IV zijn gegaan en hopen dat VI op de volgende generatie wel weer het spelen waard is.
Street fighter (2) heeft zoveel betekent voor het fighting game genre wat tot op de dag van vandaag van toepassing is.
Nu wordt er verweten dat men niet creatief is maar kijk eens hoeveel de delen Street fighter 2, Street fighter alpha, Street fighter third strike, Street fighter iv en Street fighter V van elkaar verschillen, een enorm knappe prestatie om toch elke keer er weer een totaal ander spel van weten te maken.
Persoonlijk vind Alpha 3 en Street fighter V de besten uit de reeks.
Street fighter V is er eentje die door velen niet begrepen wordt, hier draait het niet alleen om (lastige) lange combo's in te stureren maar draait het nog wat meer dan bij andere Street fighter delen om tactiek en slimmer zijn dan je tegenstander.
Persoonlijk win ik vaak van spelers die veel meer skills hebben dan mij maar omdat ik in feite manipulatief speel tegen hun hebben ze soms geen schijn van kans om hun vervolgens verbijsterd achter te laten.
Naar mijn mening een topspel en laten we blij zijn dat juist alle delen zo van elkaar verschillen.
Wie zit er nu op te wachten om constant het zelfde recept te krijgen voorgeschoteld.
Oja en zoals ik al eerder zei je bent niet verplicht een character te kopen die je niet aanstaat.
Er zijn er zelfs diverse die SFV definitief hebben opgegeven, terug naar III en IV zijn gegaan en hopen dat VI op de volgende generatie wel weer het spelen waard is.
Ja nu komt het op tactiek en slimheid aan...lange knoppencombinaties instuderen gaat je nu niet 'automatisch' en vanzelfsprekend aan de winst helpen ?
Persoonlijk vind ik dat Capcom wel wat meer respect verdiend.
Nu wordt er verweten dat men niet creatief is maar kijk eens hoeveel de delen Street fighter 2, Street fighter alpha, Street fighter third strike, Street fighter iv en Street fighter V van elkaar verschillen, een enorm knappe prestatie om toch elke keer er weer een totaal ander spel van weten te maken.
Maarja SFV heeft dat niet, SFV heeft geen 1-frame links waar je tientallen uren lang op moet trainen om ze te masteren. Neen SFV heeft alleen simpele links zodat een casual die een uurtje met de game bezig is in principe hetzelfde kan als iemand die talloze uren in training mode heeft doorgebracht.
De magie en aantrekkingskracht is verdwenen.
Als je vroeger naar een toernooi keek en je zag 3 Ryu spelers, dan zag je meteen ook 3 totaal verschillende speelstijlen. Dat aspect is verdwenen. Iedereen heeft dezelfde saaie speelstijl.
Street fighter V is er eentje die door velen niet begrepen wordt, hier draait het niet alleen om (lastige) lange combo's in te stureren maar draait het nog wat meer dan bij andere Street fighter delen om tactiek en slimmer zijn dan je tegenstander.
Onzin natuurlijk, SF is altijd een schaakspel geweest. Timing en distance zijn altijd veel belangrijker geweest dan lange combos.
Ik raad jou aan om eens op te zoeken wat 'damage scaling' is bij combos, dan begrijp je misschien waarom lange combos vaak nutteloos zijn.
Het is een kunst om de juiste combo op het juiste moment te gebruiken. Dit is vaak ook een character specific combo.
Persoonlijk win ik vaak van spelers die veel meer skills hebben dan mij maar omdat ik in feite manipulatief speel tegen hun hebben ze soms geen schijn van kans om hun vervolgens verbijsterd achter te laten.
Oja en zoals ik al eerder zei je bent niet verplicht een character te kopen die je niet aanstaat.