menu

Street Fighter V (2016)

mijn stem
2,71 (7)
7 stemmen

PC / PlayStation 4
Fighting
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Capcom en Dimps
Uitgegeven door Capcom

Net zoals haar voorganger hanteert ook deze game wederom dezelfde 3D-gameplay. Oude bekende zoals Ryu, Ken en Chun-Li maken weer deel uit van het roster. Dankzij cross-platform gameplay kunnen spelers met de PlayStation 4 versie het opnemen tegen spelers met de PC versie.

TRAILER

https://www.youtube.com/watch?v=A79_DszqteU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van theo79
5,0
Nomak schreef:
(quote)
Bij een Liverpool of eender welke andere topclub heeft men een plan. Bij de plaatselijke club is het vaak "trap die bal maar naar voren". En bij voetbal heb je zelfs op het hoogste niveau spelers zonder veel voetbalkennis. Van veel coaches kan je zeggen dat ze het spelletje begrijpen, en zelfs daar heb je grote niveauverschillen.

Quote van Johan Cruijff: "Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen."

Ik zeg dus helemaal niets verkeerd als ik zeg dat men op het niveau van zo een super silver weinig gedachte zit. Spelers lijken geen plan te hebben om een wedstrijd winnend af te sluiten. En erger is dat men geen plan lijkt te hebben om uiteindelijk een betere speler te worden.
Ik heb ook veel voorbeelden gegeven uit jouw gameplay waaruit dat blijkt. Dat kan je wel verbeteren, maar dan moet je aan de slag met de basic tips die ik jou gegeven heb.


Nou ja mischien hebben ze wel een plan om te winnen maar dan wel tegen spelers van hun eigen niveau.
Het is trouwens grappig dat je Johan cruijf erbij haalt want ik kan me ook herinneren dat de beste man zei zolang wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren.
En dat principe probeer ik eigelijk altijd toe te passen bij Street fighter bij spelers die goed zijn in lange combo's. Zolang ik hun die gelegenheid niet geef daar een opening voor te vinden gaan ze t erg lastig tegen me krijgen.

avatar van Nomak
0,5
theo79 schreef:
Nou ja mischien hebben ze wel een plan om te winnen maar dan wel tegen spelers van hun eigen niveau.
Zomaar wat doen en hopen op het beste zou je inderdaad een plan kunnen noemen.
Belangrijker dan winnen is natuurlijk een betere speler worden, en dat wil ik terugzien.
theo79 schreef:
Het is trouwens grappig dat je Johan cruijf erbij haalt want ik kan me ook herinneren dat de beste man zei zolang wij de bal hebben kan de tegenstander niet scoren.
De life lead behouden dus. Zolang als jij de life lead hebt moet jouw tegenstander komen want anders kan hij niet winnen.
theo79 schreef:
En dat principe probeer ik eigelijk altijd toe te passen bij Street fighter bij spelers die goed zijn in lange combo's. Zolang ik hun die gelegenheid niet geef daar een opening voor te vinden gaan ze t erg lastig tegen me krijgen.
Helaas vergeet je nu dat jij heel vaak jouw life lead weggeeft door te blijven aanvallen. Aanvallen door naar voren te springen zelfs. Helaas zijn sommige tegenstanders van een zwak niveau en kunnen ze niet echt blokken waardoor je ermee blijft wegkomen en jij er maar weinig van kan bijleren. Dit soort spelers kunnen dan misschien wel een simpele combo uitvoeren, maar onder een beetje druk bezwijken ze. En kunnen blokken en counteren is nog steeds belangrijker dan een combo.

Je zal zelf toch ook wel begrijpen dat je wedstrijden of rondes erg vaak weggeeft door naar voren te springen (bijzonder slechte gewoonte) en aan te vallen. Hopelijk ga je daar aan werken.

avatar van theo79
5,0
Nomak schreef:
(quote)
Zomaar wat doen en hopen op het beste zou je inderdaad een plan kunnen noemen.
Belangrijker dan winnen is natuurlijk een betere speler worden, en dat wil ik terugzien.
(quote)
De life lead behouden dus. Zolang als jij de life lead hebt moet jouw tegenstander komen want anders kan hij niet winnen.
(quote)
Helaas vergeet je nu dat jij heel vaak jouw life lead weggeeft door te blijven aanvallen. Aanvallen door naar voren te springen zelfs. Helaas zijn sommige tegenstanders van een zwak niveau en kunnen ze niet echt blokken waardoor je ermee blijft wegkomen en jij er maar weinig van kan bijleren. Dit soort spelers kunnen dan misschien wel een simpele combo uitvoeren, maar onder een beetje druk bezwijken ze. En kunnen blokken en counteren is nog steeds belangrijker dan een combo.

Je zal zelf toch ook wel begrijpen dat je wedstrijden of rondes erg vaak weggeeft door naar voren te springen (bijzonder slechte gewoonte) en aan te vallen. Hopelijk ga je daar aan werken.


In principe blijf ik aanvallen als ik zelf sterk het idee heb dat ik de wedstrijd ook daar gewoon mee ga pakken, soms gaat dat inderdaad ook mis. Dus ik ben het gedeeltelijk wel met je eens maar het overtuigend proberen te winnen heeft bij mij de voorkeur dan dat ik bij voorsprong een wat meer afwachtende houding ga aannemen.

En waar ik je zeker gelijk in moet gaan geven is dat als ik zelf een super zilver speler wil worden of zelfs nog hoger dan dat zal ik mijn speelstijl (drastisch) moeten gaan veranderen.
Mijn voordeel tenopzichte van veel andere zilver spelers (en ook een gedeelte super zilvers spelers) is dat ik vaak in een battle wel beter lijk te kunnen blocken dan mn tegenstanders

De manier spelen die jij mij aanraad zal een hele lastige omschakeling voor me zijn. Ik vind nu namelijk openingen door te springen naar mn tegenstander maar vanuit een staande houding vind ik dat heel lastig

avatar van Nomak
0,5
theo79 ik had jou eigenlijk eerder moeten doorverwijzen naar het Footsies Handbook.
Dit is essentieel voor iedereen die een betere speler wilt worden in Street Fighter of eender welke gelijkaardige fighting game.
Ik heb vooral veel geleerd door met andere spelers te chatten, door topspelers te observeren en door zelf te experimenteren met de mogelijkheden van verschillende characters. Maar in het footsies handbook staat echt heel veel in dat jij en iedere andere speler kan gebruiken. Het is opgedeeld in hoofdstukken met vaak voorbeelden erbij.
theo79 schreef:
De manier spelen die jij mij aanraad zal een hele lastige omschakeling voor me zijn. Ik vind nu namelijk openingen door te springen naar mn tegenstander maar vanuit een staande houding vind ik dat heel lastig
Kijk naar deze citaat uit het footsies handbook, eigenlijk exact hetzelfde als wat ik jou heb verteld en wat eigenlijk zelfs elke topspeler jou zou vertellen na het bekijken van jouw wedstrijden.

"At least 90% of “advanced” Street Fighter takes place on the ground, so the only way to become an expert player is to improve your ground game. If you spend half the match in the air, then you’re basically avoiding playing real SF. You’re just doing stuff and hoping for the best."

Hier is een volledig artikel over springen in Street Fighter, ik raad jou aan om dit te lezen en toe te passen.

Daigo (Guile) Street Fighter 2 match vs. Mike Watson (Ryu) zie eens hoe lang Daigo wacht met springen. Springt de volledige ronde niet, tot op het punt dat Mike Watson onvoorzichtig begint te worden met zijn fireballs. Want Mike Watson krijgt natuurlijk de indruk dat Daigo toch niet zal springen. Net dan op het einde springt Daigo wel 2 keer naar voor. Mindgames op zijn best.

avatar van theo79
5,0
Nomak schreef:
theo79 ik had jou eigenlijk eerder moeten doorverwijzen naar het Footsies Handbook.
Dit is essentieel voor iedereen die een betere speler wilt worden in Street Fighter of eender welke gelijkaardige fighting game.
Ik heb vooral veel geleerd door met andere spelers te chatten, door topspelers te observeren en door zelf te experimenteren met de mogelijkheden van verschillende characters. Maar in het footsies handbook staat echt heel veel in dat jij en iedere andere speler kan gebruiken. Het is opgedeeld in hoofdstukken met vaak voorbeelden erbij.
(quote)
Kijk naar deze citaat uit het footsies handbook, eigenlijk exact hetzelfde als wat ik jou heb verteld en wat eigenlijk zelfs elke topspeler jou zou vertellen na het bekijken van jouw wedstrijden.

"At least 90% of “advanced” Street Fighter takes place on the ground, so the only way to become an expert player is to improve your ground game. If you spend half the match in the air, then you’re basically avoiding playing real SF. You’re just doing stuff and hoping for the best."

Hier is een volledig artikel over springen in Street Fighter, ik raad jou aan om dit te lezen en toe te passen.

Daigo (Guile) Street Fighter 2 match vs. Mike Watson (Ryu) zie eens hoe lang Daigo wacht met springen. Springt de volledige ronde niet, tot op het punt dat Mike Watson onvoorzichtig begint te worden met zijn fireballs. Want Mike Watson krijgt natuurlijk de indruk dat Daigo toch niet zal springen. Net dan op het einde springt Daigo wel 2 keer naar voor. Mindgames op zijn best.


Ik zal als ik zin en tijd heb het eens doorlezen, kan denk ik wel interessant zijn.
Speel jij trouwens Street fighter 4 nog wel? Als ik hem zo af en toe eens opstart op de ps4 heb ik binnen de kortste keren online tegenstanders.

avatar van Nomak
0,5
Neen, al heel lang niet meer gespeeld.

avatar van theo79
5,0
Nomak schreef:
Neen, al heel lang niet meer gespeeld.


Ben je dr inmiddels op uitgekeken?

avatar van Nomak
0,5
theo79 schreef:
Ben je dr inmiddels op uitgekeken?
Dat niet, maar op een bepaald moment komt er een nieuwe Street Fighter en dat zorgt ervoor dat SF4 niet meer zo relevant is omdat iedereen de nieuwe gaat spelen. Of die nu goed of slecht is, de nieuwe is dan het spel voor op toernooien. Dan heb je de keuze om die te spelen of niet.
En ik had toen effe geen zin meer in fighting games.
Capcom had ook de interesse verloren met de laatste versie van SF4. Zo een Elena zat/zit eigenlijk vol bugs met rare hit/hurtboxes en zou eigenlijk niet in het spel mogen zitten. Bij die laatste characters zitten overigens nog veel meer bugs in die ze er zelfs met een patch niet hebben uitgehaald.

Deze bug op heb ik bijvoorbeeld zelf ontdekt. Dit moet gewoon elke keer raak zijn, werkt bij elk character, enkel niet op Elena.
Voor de update: Dan lk dankyaku vs Elena
Na de update: Dan lk dankyaku still whiffs on Elena in 1.04

Zo had ik ook een bug ontdekt met Evil Ryu zijn tatsumaki in de corner tegen Poison. Jammer genoeg geen video van gemaakt.

Capcom is ook veel te vroeg gestopt met SF4, had gerust nog 2 jaar de standaard mogen blijven. Toen SFV uitkwam was het een erg onafgewerkt product met nog niet eens een fatsoenlijke offline mode. Ze hadden de game in sneltempo gerushed en gereleased om op EVO een nieuwe SF te kunnen spelen.

avatar van theo79
5,0
Nomak schreef:
(quote)
Dat niet, maar op een bepaald moment komt er een nieuwe Street Fighter en dat zorgt ervoor dat SF4 niet meer zo relevant is omdat iedereen de nieuwe gaat spelen. Of die nu goed of slecht is, de nieuwe is dan het spel voor op toernooien. Dan heb je de keuze om die te spelen of niet.
En ik had toen effe geen zin meer in fighting games.
Capcom had ook de interesse verloren met de laatste versie van SF4. Zo een Elena zat/zit eigenlijk vol bugs met rare hit/hurtboxes en zou eigenlijk niet in het spel mogen zitten. Bij die laatste characters zitten overigens nog veel meer bugs in die ze er zelfs met een patch niet hebben uitgehaald.

Deze bug op heb ik bijvoorbeeld zelf ontdekt. Dit moet gewoon elke keer raak zijn, werkt bij elk character, enkel niet op Elena.
Voor de update: Dan lk dankyaku vs Elena
Na de update: Dan lk dankyaku still whiffs on Elena in 1.04

Zo had ik ook een bug ontdekt met Evil Ryu zijn tatsumaki in de corner tegen Poison. Jammer genoeg geen video van gemaakt.

Capcom is ook veel te vroeg gestopt met SF4, had gerust nog 2 jaar de standaard mogen blijven. Toen SFV uitkwam was het een erg onafgewerkt product met nog niet eens een fatsoenlijke offline mode. Ze hadden de game in sneltempo gerushed en gereleased om op EVO een nieuwe SF te kunnen spelen.


Ja ik weet dat een boel mensen in het begin geklaagt hebben omdat sf v nog niet echt af was. Ik had daar zelf geen moeite mee omdat het mij toch eigelijk alleen maar om het online battelen gaat. Persoonlijk hoop ik dat street fighter v nog een hele tijd meegaat of er zou een nieuw alpha deel moeten komen.

Ik blijf erbij dat sf v samen met de street fighter alpha delen het fijnste en soepelste speelt en daar hou ik van.

avatar van theo79
5,0
De laatste dagen kom ik verdacht veel Nederlanders tegen in het online battelen. Mischien wel allemaal mensen die hier toevallig op gamesmeter mijn positieve reacties ten opzichte van dit spel hebben gelezen

Aantal mensen ook toegevoegd als vriend dus altijd leuk als zo'n spel 'verbroederd'

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Voor mensen die vinden dat Street fighter v saai is post ik even speciaal het volgende filmpje. Supertof om te zien:

This is the best thing I've ever seen LOL C:???? - m.facebook.com

avatar van theo79
5,0
En dit doen we als we duitsers tegenkomen in het online gedeelte, dan kennen we geen genade:

STREET FIGHTER V_20190408164641 - YouTube - m.youtube.com

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Laatste paar dagen een voor mij lastige tegenstander een paar keer online tegen gekomen waarbij ik telkens verloor. Die speler is vrij aanvallend en in eerste instantie wist ik niet zo goed hoe ik daarmee om moest gaan. Totdat ik aan de woorden van 'onze' Johan cruijf dacht:

'als wij de bal hebben kunnnen hun niet scoren'

Ik heb mn speelwijze dus wat aangepast waardoor hij minder goed kon aanvallen en heb gewoon kansjes afgewacht. De eerste ronde versla ik hem nu zelfs met perfect. Daar waar ik hem kon raken deed ik het. Ik blijf erbij wat een topspel!!! Bij deze de battle die ik opgenomen heb:

STREET FIGHTER V_20190416080623 - YouTube - m.youtube.com

avatar van Nomak
0,5
geplaatst:
Hopelijk is deze tegenstander niet representatief voor het niveau van de online tegenstanders, al vrees ik er een beetje voor. Ik ben tijdens mijn SF4 tijd zelden of nooit zulke zwakke tegenstanders tegengekomen. Kan me moeilijk voorstellen dat je moeite hebt om deze jongen 10 van de 10 keer te verslaan.

Wake up Shoryuken in het niets is blijkbaar de enige move die hij kent. Tech throws en option selects heeft hij ook nog nooit van gehoord. Triestig..

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Nomak schreef:
Hopelijk is deze tegenstander niet representatief voor het niveau van de online tegenstanders, al vrees ik er een beetje voor. Ik ben tijdens mijn SF4 tijd zelden of nooit zulke zwakke tegenstanders tegengekomen. Kan me moeilijk voorstellen dat je moeite hebt om deze jongen 10 van de 10 keer te verslaan.

Wake up Shoryuken in het niets is blijkbaar de enige move die hij kent. Tech throws en option selects heeft hij ook nog nooit van gehoord. Triestig..


Denk dat je mn verhaal niet goed begrepen hebt dan...... ik heb een aantal battles tegen hem gespeelt waarbij ik het toeliet dat hij zijn eigen spel kon spelen. In eerste instantie had ik toen weinig kans tegen hem waardoor ik vervolgens zelf een andere tactiek ben gaan spelen.
Hier wist hij blijkbaar totaal geen antwoord op. Dat dus nu lijkt alsof hij niet goed is komt dus eigelijk omdat ik hem dat nu niet toe stond.

Eigelijk had ik voor het beeld mischien ook even wat battles moeten posten waarbij ik verloor van hem.

Ondanks dat het een heel ander nivea is dan waarop ik speel wil ik bv even een vergelijking doen met een topspeler zoals Tokido.

Stel Tokido wint een aantal battles van een andere speler waarop die andere speler vervolgens besluit zn tactiek wat te veranderen, dan kan het voorkomen dat tokido ook even een battle totaal wordt ingemaakt. Als we dan alleen die wedstrijd zouden bekijken zou je ook het idee kunnen krijgen dat Tokido totaal geen goede speler is, iets wat natuurlijk dan niet klopt.

Dus ja mischien is het dan fout van mij geweest alleen deze battle van mij te laten zien waardoor jij en anderen eigelijk geen goed beeld kunnen krijgen van mn tegenspeler.

Verder lijjkt het mij zonder het aanvallend te bedoelen een beetje populair gedrag van je om tegen Street fighter v aan te schoppen. Het is een andere Street fighter dan bv Street fighter 4 die jij speelt, en maar goed ook want bij een nieuw deel van een spel wil je toch ook echt het gevoel hebben een ander spel te spelen.
En tuurlijk zijn er wel goede spelers die Street fighter v spelen, of wou je zeggen dan Tokido geen goede speler is?

Ik heb het al vaker gezegt bij Street fighter v kun je winnen van andere spelers die qua skills (combo's uitvoeren en dergelijke) beter zijn dan jou door puur tactisch ze te pakken.

Ik zal later vandaag eens kijken of ik mn andere battles nog kan terugvinden tegen deze gast waardoor je eigelijk wat beter zijn spel kan zien.

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Nomak

Ik heb nog even snel gezocht of ik een andere battle kon vinden waarin ik verloor van de zelfde persoon. Er zullen nog best betere voorbeelden zijn maar dit is een partij waar ik weinig kans had.
Hier probeer ik echt mn eigen stijl een beetje te spelen door te aanvallen waar uiteindelijk weinig van terecht komt. Die fout heb ik een paar keer tegen hem gemaakt waardoor ik later besloot een meer afwachtende houding aan te nemen zoals in mn eerste filmpje die ik gepost had:

STREET FIGHTER V_20190417062000 - YouTube - m.youtube.com

avatar van Nomak
0,5
geplaatst:
theo79 schreef:
Stel Tokido wint een aantal battles van een andere speler waarop die andere speler vervolgens besluit zn tactiek wat te veranderen, dan kan het voorkomen dat tokido ook even een battle totaal wordt ingemaakt. Als we dan alleen die wedstrijd zouden bekijken zou je ook het idee kunnen krijgen dat Tokido totaal geen goede speler is, iets wat natuurlijk dan niet klopt.
Het verschil is natuurlijk wel dat Tokido steeds zijn eigen spel zal blijven spelen als hij verliest, no matter what. Daarna kan hij wat dingen aanpassen. Maar Tokido en geen enkele andere topspeler (zelfs een middelmatige speler als mezelf) zal zich laten verleiden tot ordinair buttonbashen waarbij je jezelf verliest en bijvoorbeeld dus dit soort Shoryukens in het niets produceert.

Daarom zeg ik dus: zwakke speler. Ook al heeft hij daarvoor tegen jou gewonnen.

theo79 schreef:
Verder lijjkt het mij zonder het aanvallend te bedoelen een beetje populair gedrag van je om tegen Street fighter v aan te schoppen.
Neen hoor, ik deel gewoon mijn mening. Als ik zou ontkennen dat dit spel veel minder skills vereist dan de voorgaande delen dan zou ik gewoon mezelf voor de gek houden.
Niet voor niets dat Capcom ongelooflijk veel geld gooit in die pro tour om het spel toch maar relevant te kunnen houden. Dat hebben ze bij een SF4 bijvoorbeeld nooit nodig gehad.

theo79 schreef:
En tuurlijk zijn er wel goede spelers die Street fighter v spelen, of wou je zeggen dan Tokido geen goede speler is?
Maar je kan en mag Tokido niet vergelijken met ons. Tokido wordt betaald om dit spel te spelen, hij heeft sponsors. Street Fighter spelen is zijn werk. Hij mag zich niet negatief uitlaten over dit spel.

Ik werk bij Nike, ik mag dus op social media niets negatief posten over Nike. Ook al vind ik bij Nike zeker niet alles zo geweldig als ze het doen lijken.

theo79 schreef:
Ik heb het al vaker gezegt bij Street fighter v kun je winnen van andere spelers die qua skills (combo's uitvoeren en dergelijke) beter zijn dan jou door puur tactisch ze te pakken.
Ik heb jou ook al gezegd dat combos uitvoeren in SFV geen skill vereist. Combos zijn poepsimpel, geen 1-frame links waarop je moet trainen.
Maar ja, een slechtere speler kan winnen tegen een betere. Maar uiteindelijk moet je het tegen een betere speler toch afleggen in een langere set als een first to 5 of first to 10.

Slechtere tegen beter speler winnen is ook allemaal relatief. De slechtere speler zit toch niet heel erg onder het niveau van de betere. Als de betere speler echt opmerkelijk veel beter is dan maakt de slechtere speler sowieso geen kans.

Als jij 100 keer tegen Tokido speelt, dan ga jij 100 keer verliezen. Speel je daarna nog 1000 keer, dan ga je echt niet winnen hoor. En de enige reden is gewoon omdat een Tokido gewoon veel te goed is, veel meer ervaring heeft, veel meer tijd investeert in het spel en rekening houdt met talloze dingen waar jij niet eens aan zou denken.

Als het gaat om iemand tactisch te pakken dan denk ik dat Samurai Shodown een goede game gaat zijn.

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Maar denk jij dat als Tokido eerlijk zou moeten antwoorden op de vraag of hij Street fighter v wel of niet goed vind dat hij het een baggerspel vind? Kan ik me haast niet voorstellen, mischien dat hij het wel minder zou vinden dan deel 4 maar dat weet ik niet.

Toch blijf ik erbij dat ondanks dat jij zegt er voor sf v niet veel skills nodig zijn dat je bij sf v wel meer kans hebt om te winnen van iemand die meer skills heeft dan dat je kans zou hebben tegen die zelfde persoon in sf 4.
Want feit blijft natuurlijk dat de 1 meer skills heeft in een spel dan een ander hoe makkelijk of moeilijk het spel ook is.

En ja ik ben met je eens als ik 100 keer tegen Tokido speel zal ik ook 100 keer verliezen. Maar daar is het klasseverschil ook veel en veel te groot.
Ik doel meer op dat als ik bv een silverspeler ben ik nog wel regelmatig zou kunnen winnen van een supersilver speler en heel mischien zelfs een enkele keer van een gold speler. Ik zie bv dat het verschil tussen een silver speler en een super silver speler voornamelijk zit in het verschil dat super silver spelers vaak iets langere (lastigere) combo's uitvoeren. (Ondanks dat jij zegt dat die combo's makkkelijk zijn.

Ik heb trouwens geen idee waar het grote verschil in zit als je bv super silver spelers vergelijkt met gold spelers.

Ik ben trouwens zelf totaal geen goede speler hoor dat besef ik me wel. En jij hebt het soms over termen waarvan ik totaal geen idee heb waar je het over hebt. Dus ik weet ook wel dat jij over het algemeen (veel) meer verstand hebt van het spel dan dan ik heb.

Maar ik constateer wel, en daar hoef ik niet veel technische kennis voor te hebben dat ik bij Street fighter v meer kans heb om te winnen van een speler die doorgaans beter lijkt te zijn dan dat ik ben. Mischien moet je het zo zien dat een voetbal elftal met mooi voetbal niet altijd de winnende partij zal zijn.
Laat ik het zo zeggen ik zie vaak tegenstanders van mij mooie dingen doen, mooier dan je mij ooit in een wedstrijd zal zien kunnen doen en toch win ik. Wellicht ben ik dan effectiever en ja als je het zo bekijkt ben ik dan wel beter dan hun.
Met minder spectaculair spel effectiever zijn.

Ik zou trouwens best wel veel technische dingen willen leren maar ja dan zit je al gauw op engelstalige sites te neuzen en dat maakt het dan weer irritant om te begrijpen vind ik.

Samurai shodown ga ik ook kopen maar ook dat is een spel wat ik nog moet gaan leren te begrijpen. Ik heb alle delen maar om de 1 of andere reden snap ik de gameplay niet helemaal. Sfeertje is trouwens wel erg fijn.

En volgende week natuurlijk Mortal Kombat 11 waarvan ik hoorde dat de nadruk dit keer ook meer om tactiek en dergelijke lijkt te draaien dan dat het om lange combo's gaat.

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Na een maandje geen Street fighter v gespeeld te hebben omdat ik me bezig hield met Mortal Kombat 11 verlangde ik toch weer terug naar mn oude vertrouwde spel.

In eerste instantie was het even wennen en dan vooral de timing van bepaalde dingen. Bijvoorbeeld hoelang blijft een tegenstander op de grond liggen nadat je hem gevloerd hebt was weer even wennen. Na een dagje gespeeld te hebben zit dat weer helemaal goed. Nu net tegen een super zilver Akuma gespeeld waarbij ik de laatste ronde ook nog even met een perfect win, altijd leuk!

Ik heb tientallen fighting games voor de Playstation 4 maar voor mij persoonlijk blijft Street fighter v de beste daarvan met waarschijnlijk op de voet gevolgt door The King of fighters xiv.

Volgende maand eens kijken of Samurai Shodown daar nog voor verschuivingen kan zorgen.

Dit was mn battle tegen de super zilver Akuma:

STREET FIGHTER V_20190517094235 - YouTube - m.youtube.com

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Vandaag alweer vroeg begonnen met Street Fighter V en het maakt me vandaag niet uit of ik nou een Fransman, een Brit, een Duitser of wat dan ook tegenover me heb staan, ik hak ze gewoon de pan in, zo 'simpel' is dat!

Net tegen een goede Franse speler gespeeld waarvan ik de eerste wedstrijd verloor maar de twee battles daarna won. De laatste wedstrijd tegen hem verloor ik de eerste ronde maar ronde twee en drie won ik dan weer. Was zeker niet mijn mooiste spel maar vond het wel een leuke comeback tegen hem:

STREET FIGHTER V nice comeback - YouTube - m.youtube.com

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Goede verkoopcijfers voor Street fighter v:

Street Fighter 5 reaches 3.1 million copies sold while Resident Evil 2 and Devil May Cry 5 break into Capcom's updated best-sellers list - eventhubs.com

Ja ik heb het al vaker gezegt maar ik ben en blijf enthousiast over dit spel, gewoon een enorm goede fighting wat dat betreft.

avatar van Nomak
0,5
geplaatst:
Justin Bieber verkoopt ook veel albums.

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Nomak

Ja ik weet dat jij er weinig aan vind maar toch lees ik steeds vaker op (amerikaanse) forums dat mensen die het spel in het begin niks aan vonden het nu toch wel een erg gaaf spel vinden. Capcom heeft de laatste jaren van alles veranderd en verbeterd aan het spel.

Het zou heel goed kunnen als jii het spel nu zou gaan spelen dat je het uiteindelijk heel tof zal gaan vinden. Maar dan moet je wel je vooringenomen mening (die waarschijnlijk gebaseerd is op de begintijd van Sf v) opzij durven te zetten.

En mischien zul je het ook niet wat vinden maar dan is het mischien meer omdat het je "smaak" niet is.
Ik vind bijvoorbeeld de Blazblue serie helemaal niks aan maar toch schijnt het 1 van de betere fighting games te zijn maar ik zie het er in ieder geval niet in.

Persoonlijk denk ik dat Street fighter v een geniaal spel is en om nu te zeggen dat het een slecht spel is lijkt me zwaar overdreven.

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Zelf vind ik het spel vanaf het begin af aan al geweldig maar er is een tijd geleden een keer een update gedaan waar ook een grote groep spelers content mee was:

Update: Street Fighter 5's PS4 input lag reportedly reduced to 4.41 frames and 77% stability, according to findings of WydD; DisplayLag posts findings - eventhubs.com

avatar van theo79
5,0
geplaatst:
Mijn enthousiasme verdwijnt natuurlijk niet zomaar voor dit spel en vooral de laatste dagen heb ik het gevoel weer iets beterder te zijn geworden.

Ik speel nu bijna 74 winstpercentage in de zilver leaque. In zilver speel je tegen ultrabrons, zilver en tegen super zilver. Vooral als ik tegen super zilver spelers win wil ik nog wel eens boze berichtjes van mensen krijgen. Zo ook van de speler waar ik de volgende twee battles van won. Ik vind het wel leuk om zo af en toe wat gespeelde battles te posten waarvan ik het idee had dat ik het wel aardig deed.

STREET FIGHTER V_20190610154721 - YouTube - m.youtube.com

STREET FIGHTER V_20190610154247 - YouTube - m.youtube.com

Mn tegenstander stuurde na de battles dat ik een "buttonmasher weakling" ben.
Ik heb geantwoord dat ik het niet kan helpen als hij niet van me kan winnen en dat de enige tip die ik hem kan meegeven is meer te oefenen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.