Resident Evil 5: Lost in Nightmares (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

De BSAA agent Chris Redfield gaat samen met zijn partner Jill Valentine de schuilplaats van Ozwell E. Spencer onderzoeken. Spencer, het schurkachtige meesterbrein en mede-oprichter van de Umbrella Corporation, heeft iets kwaadaardigs verscholen in de kelder van zijn huis. Wanneer Chris en Jill de catacomben onder het huis betreden, komen ze met dit kwaad in aanraking.

Een goede extra chapter. Het zal in de meeste moderne versies wel standaard bij de game komen, maar ik zou er niets op tegen hebben om hier extra geld voor betaald te hebben (indien het prijskaartje niet te hoog was iig). Het is een leuk idee om het huis uit RE1 te verkennen met de gameplay van RE5. Daarmee krijg je een soort tussenweg: het is claustrofobischer en meer gefocust op verkennen dan RE5, maar het is vlugger en meer action-packed van RE1. De puzzels zijn, voor zover ik bekend met met RE1, geheel anders waardoor het niet een kopie is maar eerder een leuke knipoog. Dit maakt Lost In Nightmares een leuke extra missie om na het hoofdverhaal te doen, zeker omdat de gebeurtenissen van 5 veel te maken hebben met wat er in deze chapter gebeurd.

Het is allemaal wel wat kort en makkelijk. Ik kon alle monsters verslaan zonder echte zorgen en van alle puzzel-items is het direct duidelijk wat je ermee moet doen. Een hogere moeilijkheidsgraad waarbij minder items waren, en de lastigere puzzels, was welkom. Maar dit is zeker een leuke toevoeging aan de RE5 ervaring die de moeite waard was om te doen.

3,5'*