Rodea the Sky Soldier (2015)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Prope
Uitgegeven door Kadokawa en Nippon Ichi

Het verhaal speelt zich af op het zwevende continent Garuda, en begint wanneer een nieuwsgierig, jong meisje, genaamd Ion, op onderzoek gaat in de oude ruïnes. Daar ontdekt ze de legendarische robot Rodea, welke ze na een periode van meer dan duizend jaar per abuis weer activeert. Rodea herinnert zich echter niets meer van wat zich al die tijd geleden heeft afgespeeld. Hij denkt enkel Ion te herkennen. Omdat ze sterke gelijkenissen vertoond met een meisje welke Rodea duizend jaar geleden moest beschermen. Samen met Ion gaat hij de strijd aan met het koninkrijk Naga, welke tevens na een onderbreking van meer dan duizend jaar, een waardevolle grondstof genaamd 'Gravity Energy' in handen proberen te krijgen.

Eindelijk gekocht.. Rodea the Sky Soldier voor de Wii U en met de Wii editie erbij voor 32 euro!.
Ik heb ik de laatste tijd echt veel 'zeldzame' Wii U games op de kop getikt veel nieuwe en 2dehands nu moet ik echt stoppen met kopen en afwachten wat de prijzen gaan doen en natuurlijk spelen met die pareltjes!.

Ps: Deze mooie poster zou ook wel erg mooi kunnen zijn voor Zelda BOTW 2!.

Het lijkt me dat er recent een reprint van deze is geweest, of dat is tenminste wat ik afleid uit een bericht op de site van niseurope, waar ergens staat: "recently back in stock".

Dat lijkt me niet Grovonion het spel is op veel plaatsen gewoon niet meer te krijgen omdat er toch meer Wii U spellen jagers zijn denk ik maar hier nog wel 2dehands of zelfs nieuw (wat wel weer apart is...).

bol.com | pagina niet meer bereikbaar <wel gewoon bereikbaar!

op de officiele NIS-site: Rodea the Sky Soldier - Standard Edition is het weer makkelijk te verkrijgen. In de mail van NIS-europe hebben ze ook aangegeven dat het spel weer terug in stock is. Uitgever game + terug in stock = reprint (of ergens een oude stock weer terug opgegraven).

Aha ja.. dan hebben ze hem waarschijnlijk wel weer opnieuw uitgebracht wat vreemd.