Rodea the Sky Soldier (2015)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Prope
Uitgegeven door Kadokawa en Nippon Ichi

Het verhaal speelt zich af op het zwevende continent Garuda, en begint wanneer een nieuwsgierig, jong meisje, genaamd Ion, op onderzoek gaat in de oude ruïnes. Daar ontdekt ze de legendarische robot Rodea, welke ze na een periode van meer dan duizend jaar per abuis weer activeert. Rodea herinnert zich echter niets meer van wat zich al die tijd geleden heeft afgespeeld. Hij denkt enkel Ion te herkennen. Omdat ze sterke gelijkenissen vertoond met een meisje welke Rodea duizend jaar geleden moest beschermen. Samen met Ion gaat hij de strijd aan met het koninkrijk Naga, welke tevens na een onderbreking van meer dan duizend jaar, een waardevolle grondstof genaamd 'Gravity Energy' in handen proberen te krijgen.