Mario & Yoshi (1992)

Alternatieve titels: Yoshi no Tamago | Yoshi

Game Boy / Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Puzzle / Action
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo en Game Freak

Mario & Yoshi is een puzzelspel waarbij je de vallende personages met elkaar moet combineren, en eierschalen in elkaar moet passen om de gevangen Yoshi’s te bevrijden. Beweeg Mario heen en weer om de vallende Goombas, Boos, Bloopers en Piranha Plants op te vangen. Klem de wezens tussen twee eierhelften om een Yoshi vrij te laten. Hoe meer wezens je zo vangt, des te groter de Yoshi’s en de bijbehorende bonus!

Ik wilde deze Game eigenlijk toevoegen maar ik zie net dat hij is toegevoegd.....leuk spel zit te twijfelen tussen 3,5* & 4*......doe toch maar 4* vanwege het verhaal. Maar Grafisch ziet het er een stuk minder uit dan nu (komt natuurlijk omdat we nu veel technischer zijn enz...). Op de Game Boy was het spel tenminste leuk weet niet hoe dat op de andere spelcomputers ook zo is...

neo (crew)
Het verhaal lijkt mij nu wel het laatste wat er toe doet in dit spel, als er dan al een verhaal was.

Vind dat er toch wel een degelijke lijn in zit.

neo (crew)
Ben benieuwd wat die lijn dan volgens jou is, want dit is gewoon een plotloze puzzle game.

Vind het toch wel weer is wat anders na sommige Adventure-Games, ook Party was er toen wel nog niet maar Puzzle is weer een nieuw Genre voor Nintendo (in die tijd als ik het goed heb). En er zit weer wat omheen.........het is bijvoorbeeld niet een stom spelletje wat je in 1 dag uitspeelt.

neo (crew)
Nieuw genre etc prima, maar je had het over een verhaal. Dat zit simpelweg niet in deze game gestopt.

neo schreef:

Misschien liep ik wat te hard van stapel er zit inderdaad niet echt een lijn in de Game maar dat wil niet zeggen dat het een slechte Game is, wat is je normering neo?

neo (crew)
Ik heb het nooit gehad over een slechte game ,want dat vind ik het ook niet. Het ging mij puur om het feit dat jij het verhaal als een pluspunt noemde.

neo schreef:

Zit een klein beetje varriatie in, want Puzzle? voor Nintendo? Wel leuk dat ze is een keer een ander genre gebruikte. Dat noem ik dan maar als +-punt want een verhaal zit er niet echt in (je hebt eigenlijk daarin wel gelijk neo) ondanks deze dingen geef ik de 4*, en jij neo?

Wat een gesprek dit

Evil Eye schreef:
Wat een gesprek dit

Daar kom je een jaar later mee.

....En?

avatar van René.
En het is een beetje raar om iemand na een paar jaar nog aan te spreken over iets.

Na 5 jaar is het niet meer raar zeker

avatar van Evil Eye
Maar het blijft een vaag gesprek