ECHO: Secrets of the Lost Cavern (2005)

Ontwikkeld door Kheops
Uitgegeven door The Adventure Company

Je speelt dit spel als Arok, een jongeman van het Cro-Magnon volk. Hij moet leren jagen op allerlei dieren, maar eigenlijk zou hij zelf veel liever de kunst van het maken van grotschilderingen onder de knie leren krijgen. Hij heeft namelijk een tijd geleden kennis gemaakt met Klem, een mysterieuze man die grote magische krachten bezat en tevens kon schilderen als de beste. Wanneer Arok een tekening in een grot aantreft die lijkt op de tekeningen van Klem besluit hij zijn clan te verlaten en op pad te gaan om het schilderen te leren.

Is dit weer zo'n game in de stijl van Return to Mysterious Island met een first verson view?

avatar van Shangri-la
Nee deze is toch anders, Je speelt een personage in de oertijd die ook alles met de middelen uit de oertijd moet doen, zoals wapens maken of muurschilderingen enz.. Ik vond het wel leuk om te spelen, maar ook weer niet heel bijzonder.

Nou het had voor mij net zo goed Return to Mysterious Island 2 kunnen zijn. Deze is net zo slaapverwekkend. Zelfde stijl, zelfde controls, first person view en pixelhunten. Ik geef nog maar geen cijfer, maar ik heb veel liever een goed verhaal met leuke personages.

avatar van Shangri-la
Dat kan, ik zei ook al dat dit spel niet zo bijzonder was. Ik heb er iig. wel de nodige plezier aan beleefd maar ik vond Mysterious Island ook al leuk dus vandaar.

avatar van Delloo
Als je geinteresseerd bent in de pre-historie dan is deze adventure (point-click) game er een die je zeker moet spelen. Ik heb hem een jaar of 4 geleden op de pc gespeeld en zojuist weer opnieuw. Vond hem opnieuw echt super mooi.
Vooral de animaties in de grotten zijn heel bijzonder. Zoals de prehistorische mens ze waarschijnlijk ervaren heeft.