What Remains of Edith Finch (2017)

PC / PlayStation 4

Ontwikkeld door Giant Sparrow
Uitgegeven door Sony

In deze verzameling korte verhalen volg je het leven van verschillende familieleden uit de Finch-familie, afkomstig uit Washington State. De periode waarin de verhalen zich afspelen variëren van het begin van de 20ste eeuw tot vandaag de dag. Het enige waarin de verhalen gelijk zijn is dat je ze vanuit eerstepersoons perspectief beleefd, en dat je iedere persoon volgt tot zijn of haar dood. Zo kom je stapje voor stapje te weten waarom Edith het laatste, nog levende, lid is van de Finch familie.

avatar van threeohthree
Moet unfinished swan nog steeds spelen, maar oh my wat lijkt een geweldige game te gaan worden. Nog maar 2 jaartjes wachten!!

avatar van Yann Samsa
Alweer een ambachtelijke analyse van deze beste man, met een interessante insteek over What Remains of Edith Finch: ook deze game heeft z'n 'schurk'.

Spoilers: het is overgrootmoe Edie

Joseph Anderson - The Villain of Edith Finch

avatar van JacoBaco
Is dit een walk simulator?

JacoBaco schreef:
Is dit een walk simulator?

Jazeker.

Een hele goede

avatar van JacoBaco
-marco-
Lang geleden Dear Esther gespeeld en toen dacht ik, zoiets wil ik nooit meer!

Jaren later toch maar weer eens wat geprobeerd. The Vanishing of Ethan Carter en natuurlijk Firewatch. Sindsdien ben ik weer geïnteresseerd. Everybody's Gone to the Rapture staat op de -nog willen- spelen lijst.

Maar ik denk dat ik dan toch eerst maar What Remains probeer. €11 in de playstationstore. En ik kan mij voorstellen dat er games van €60 lang niet zo goed zijn als deze. Alleen niet vergeten dat: 2 a 3 uurtjes en het is weer klaar?

Everybody's Gone to the Rapture kost nog minder. €7,- Maar toch maar eerst What Remains?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik heb deze ook nog niet gespeeld. Maar ik verwacht dat ie veel narratiever is dan Rapture. Als Dear Esther je minder is bevallen, dan doe je er denk ik verstandig aan om voor deze te gaan. In Rapture zit geen dialoog - het in elkaar puzzelen van het verhaal gaat d.m.v. 'flashbacks'. Dus die game vertoont meer raakvlakken met Dear Esther dan met bv Firewatch - waar back-and-forth dialoog je eigenlijk door het verhaal heen loodst.