Just Cause 3 (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Avalanche Studios
Uitgegeven door Square Enix

Neem controle over de protagonist Rico Rodriguez en neem het op tegen de dictator Generaal Di Ravello. Geniet van het prachtige gebied in de buurt van de Middellandse Zee. Maak gebruik van je oude vertrouwde grijphaak en parachute en kom achter de mysteries van de grotten op het eiland!

Remi
Ik ben wel erg benieuwd naar deze game, ziet er in ieder geval wel erg cool uit!

Ik was eigenlijk van plan dit jaar niks meer te kopen na Halo en Tomb Raider, maar dit ziet er wel zo aantrekkelijk uit. Lijkt net een first person GTA. Maar met minder humor en met meer actie. Ziet er ieder geval interessant uit. Het verbaast me ook wel dat niemand hier iets over de game te zeggen heeft.

Ik kijk hier wel redelijk naar uit. Vorige deel was erg lekker en deze wordt zo te zien nog lekkerder.

Of ik 'm gelijk op de release haal valt nog even te bezien maar op den duur gaat ie er zeker komen.

Er valt ook weinig over deze game te zeggen denk ik. Blow shit up . Deel 2 had bijzonder weinig diepgang maar het belachelijke verhaal en de idiote actie waren wel heerlijk. De mogelijkheden met je grapling hook zijn hier ook flink uitgebreid geloof ik dus je kan nog meer debiele stunts uithalen.

Is overigens een third person game.

avatar van killer13
Best wel leuk maar niet de topper waarop ik gehoopt had. De speler krijgt zeker voldoende waar voor zijn geld (ik heb iets horen vallen van 30 uur) en alles opblazen is natuurlijk dikke fun. Maar er zijn ook enkele gebreken die de pret wat bederven. Just cause 3 heeft redelijk wat last van frameratedrops en bugs. En het voelt na een tijdje wel wat repetitief aan. Maar het ergste zijn de laadtijden, die zijn gewoon schandalig lang. Zo lang dat ik vaak in het heetst van de strijd weg vluchtte om toch maar niet het loodje te leggen. Enkel en alleen om te vermijden dat ik weer een half uur naar dat verdomde laadscherm zou moeten staren. Het is een leuk spel met enkele schoonheidsfoutjes die ik er zonder problemen bij had kunnen nemen. Maar die laadtijden zijn te triest voor woorden en zijn dan ook een enorme domper op mijn speelplezier. Misschien dat ik mijn score later nog verlaag, maar hoger gaat het niet worden vrees ik.

avatar van threeohthree
Console neem ik aan? Of zijn zelfs de laadtijden op de PC een feit hier? Verder was ik inderdaad wel bekend met de gebreken van JC3, maar om een of andere reden heeft Just Cause toch wel mijn interesse getrokken. Moet deel twee nog spelen, maar eerlijk gezegd denk ik dat twee JC games iets te veel van het goede is in een maand.

Denk dat je de voorganger gerust kan skippen in dat geval. Dit is waarschijnlijk redelijk meer van hetzelfde met wat leuke nieuwe features en een lekker glanslaagje. Echt enorm hoogstaand is het allemaal niet echt maar wel een zeer vermakelijke speeltuin. En voor het verhaal hoef je het sowieso ook niet te doen.

Ik heb er vooralsnog aardig zin in wel. Eerst nog even Fallout wat doorspelen en dan denk ik dat.deze er voor het eind van de maand toch wel moet gaan komen voor mij.

En dan kan ik wel even vooruit volgend jaar. In ieder geval tot Deus Ex komt, niet erg dat die is uitgesteld. Geeft me wat tijd om even de stapel af te werken. Volgend jaar wordt naar mijn idee en maatstaven toch een iets minder knallend jaar qua releases dan deze.

2015 was een topjaar voor gaming, en deze lijkt me een erg smakelijk toetje op dat alles.

avatar van killer13
threeohthree schreef:

Idd, ik heb just cause 3 op de ps4. Op pc is het minder erg heb ik gelezen.

Heb deze al een tijdje en het heeft best vermakelijke kanten.

Was er echter wel net als bij de voorganger vrij snel op uitgekeken en zelfs nog even getwijfeld om hem in te ruilen.

Iets wat deze game voor mij echter in een heel nieuw perspectief plaatst is de ontdekking dat je dus Spotify kan afspelen terwijl je games speelt op je ps4, en deze zelfs met de iPad kan synchroniseren en bedienen.

Daar waar het de game zelf aan een fatsoenlijke soundtrack ontbreekt, en dat vind ik vandaag de dag toch wel een behoorlijk gemis bij een game als deze.

Meeste developers snappen toch wel dat er toch op een bepaalde manier muziek in zal moeten, wanneer het komt op een game als deze.

Zoals dat ooit werd geïntroduceerd door legendarisch van historisch belang proporties titel GTA 3.

En dus fiksen ze dan even wat.

Op z'n minst even een pleelisje, zoals bij zeer aardig hedendaags waardige bekende spelstijl interpretatie Watch_Dogs 1.

Hier is het er echter toch op een of andere manier bij ingeschoten.

Blijft een gemis.

Maar nu dus een oplossing gevonden.

Geen Spotify persoon, maar dit is wel geinig.

avatar van JacoBaco
Lange laadtijden, vreselijk repetitief en (soms) frameratedrops. De bugs vallen nog wel mee vind ik. Ik heb deze game een paar weken geleden gekocht voor €15 en hij is inmiddels redelijk gepatched, (denk ik). Maar het probleem: ik voel mezelf te beperkt wat betreft sprinten, bukken, liggen of achter een muurtje schuilen. Dit kan gewoon allemaal niet en dit voelt niet goed. Je kunt wel iets unlocken om beter te kunnen richten, maar ik weet niet hoe en waar.

Dingen op allerlei manieren slopen/opblazen, je grappling hook, wingsuit etc. zijn leuk, maar de game in z'n geheel staat mij toch wat tegen. Na een uurtje spelen, ben ik het vaak ook alweer zat terwijl ik makkelijk een game uren kan spelen als ik het naar m'n zin heb. Verder geen game die je even snel uitspeeld en zijn er volop challenges. Maar bij de challenges irriteer ik mij ook weer aan de laadtijden. Al leveren ze wel echt iets op. Maar doe mij toch maar een game als Metal Gear Solid V en zelfs Mad Max vind ik beter! En vanwege een teleurstellende Just Cause 3 nu extra zin in Watch Dogs 2.

Ik heb Just Cause 3 eind vorig jaar gekocht, ik geloof voor een tientje. Dan kan je wel een gokje wagen lijk me. Ondertussen ben ik er wel weer klaar mee. Dit is zo'n game die af en toe een uurtje spelen wel leuk is, maar al snel in herhaling valt. Blaas dit op, schiet daar alles kapot. Het leuke van dit soort games is nog altijd de vrijheid die je hebt, maar waar ik dit in GTA echt gaaf vind, valt dit hier gewoon tegen. Blijkt dat je toch niet zonder een sterk verhaal, dingen die je kan doen en humor kan. Buiten de boel opblazen is er niks te beleven in de omgeving en daar komt bij dat het autorijden echt vreselijk stroef verloopt. En dus ga je maar weer heen en weer met je haak en je wingsuit. Zo een ruim jaar na dato speelt de game nog wel redelijk, meeste bugs waar de game last van had lijken wel weg, maar dan heb je nog die lange laadtijden, zucht. Kan echt niet. Toch zonde dat de minpunten overheersen, want de game is erg fraai en kleurrijk gemaakt en de explosies zijn er echt goed uit. Maar JC3 is vooral mooi van de buitenkant, verder een redelijk karige open wereld game. Deel 2 zit ook nog gratis als download erbij, die zal ik later dit jaar wel eens proberen.

avatar van JacoBaco
Voor mensen met een PS4. Vanaf volgende maand gratis voor PS+ bezitters.

avatar van KOKUSMAKREEL
Erg vermakelijk

avatar van andnino
Just Cause 3 was voor mij een behoorlijke tegenvaller. Deel 2 was natuurlijk ook al een grote herhalingsoefening, maar die maakte nog flinke sprongen in gameplay en grafische kwaliteit ten opzichte van het eerste deel. Grafisch is deel 3 amper beter, en ja er zitten wat nieuwe dingetjes in, maar al met al voelt dit als precies dezelfde game aan (inclusief dezelfde repetitiviteit). Zoals hier al veel gezegd is, op een gegeven moment is de lol er gewoon af.

Het enige waar ik me nog mee heb vermaakt is het scheuren in de sportauto's, dat is wel een stuk beter neergezet dan in de vorige delen.