Game of Thrones (2014)

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

Gebaseerd op de gelijknamige serie, volgt deze episodische game het verhaal van de familie Forrester. Een nobele familie die trouw is aan de familie Stark, die, door hun controle over het Ironwood forest, het noorden van Westeros besturen. Verplaats je in de rol van verschillende familieleden en maak belangrijke keuzes, die de toekomst van Huize Forrester zal bepalen.

Animosh schreef:
Weet ik, en ik wilde hem eigenlijk ook deze sale gaan kopen (de prijs is in ieder geval prima), maar het plot ligt nog te vers in mijn geheugen om het de moeite waard te maken om hem nu alweer te gaan spelen.

Ja, dat begrijp ik wel als je de walkthroughs hebt bekeken. Dan is het wel slim om te wachten op een andere sale, waar hij waarschijnlijk ook wel wat goedkoper zal zijn

You and 20.1% fought with fierce passion

Eindelijk dan de laatste episode gespeeld. Erg cool allemaal, maar zoals eerder gemeld blijf ik me te vaak storen aan de verouderde game engine van telltale. Stotterend, haperend, sound glitches, etc. Maar neemt niet weg dat dit wel een must is voor de Game of Thrones liefhebbers, heb er zeker van genoten. Erg interessante side story t.o.v het verhaal in de tv serie.

avatar van Eliandjiee
De eerste episode (want gratis duh) gespeeld. Ik was toch wel heel erg onder de indruk.

Een sterk verhaal en heel tof ook hoe alle bekende personages uit de serie verweven zijn in het verhaal van deze game. De episode heeft een lekkere pacing en vloog voorbij. Wellicht de overige episodes toch maar even aanschaffen als deze het niveau vasthouden,

avatar van Eliandjiee
Alle episodes uitgespeeld. Ik heb er van genoten!

Relatief weinig ervaring met Telltale games. Wel een fervent Game of Thrones kijker en lezer. Hoe alle personages in het verhaal verweven zijn is heel tof gedaan. Ze hebben een lekkere sfeer en wereld neer gezet die hetzelfde aanvoelt als de serie, chapeau.

De storyline is interessant, ontwikkelt zich goed en haalt ook een aantal typische game of thrones-jes uit. House Forrester is tof en het hele verhaal boeit gewoon. Je wilt invloed uitoefenen en het huis herstellen. Toch heb ik het gevoel dat op het gebied van invloed van keuzes ze er meer uit hadden kunnen halen. Sommige storylines en personages zijn ook sterker dan andere.

Gameplaywise is het natuurlijk zeer beperkt, toch voldoende om jou als speler betrokken te houden.

Ik twijfel tussen 3,5 en 4 sterren. Het voordeel van de twijfel met ruimte voor verbetering in seizoen 2.

avatar van Delloo
Wat een tegenvaller is deze game zeg. Ik heb 2 telltale games van The Walking Dead gespeeeld. Die waren geweldig. Je wordt echt het verhaal in gezogen. Zelfs af en toe met een brok in de keel achter mijn scherm gezeten.
Dan met grote verwachting als GoT fan begonnen aan deze game. (Deel 1 gratis bij XBOX One). Hij begon leuk, maar dan gaat hij wisselen van karakters. In de serie werkt dit prima, maar voor een game is dit een drama. Je krijgt geen binding met het karakter wat je speelt.
De graphics van de telltale games zijn al niet geweldig, maar de karakters uit de serie zien er echt vreselijk uit. Ik ga de rest van de game dus ook niet kopen en spelen.
Jammer.

avatar van gamefan
Enorm fan zijnde van Game of Thrones (zowel de serie als boeken) kon het spelen van deze game natuurlijk niet uitblijven. Voor deze game had ik geen ervaring met Telltale (nu ondertussen al enkele games ervan gespeeld).

Ik moet zeggen, het begon allemaal veelbelovend. De graphics waren niet goed, maar daar legt Telltale nooit de nadruk op, en ik stoorde me er niet aan. De verschillende verhaallijnen en personages werden in een mooi verhaal verweven en de pacing was in de meeste episodes best oké. Ook het voorkomen van enkele bekende personages uit de serie was steeds tof, en de sfeer zat wel echt juist, de 'echte Game of Thrones sfeer' om het zo te zeggen. Toch ben ik vooral erg teleurgesteld door de impact van je keuzes op het verhaal, of beter gezegd het gebrek daaraan. Want ja, ze willen je doen geloven dat jouw keuzes het verhaal beïnvloeden, maar dit is absoluut niet waar (op enkele kleine details na hier en daar). Zo maakte ik ergens omtrent episode 4 een keuze waardoor Rodrik en zijn moeder omkwamen bij de onderhandeling met Whitehill, maar meteen daarna kwam er een zwart scherm en moest ik het opnieuw spelen en gedwongen een nieuwe keuze maken, waardoor deze personages niet zouden omkomen.
Kijk, ik begrijp best dat sommige dingen nu eenmaal nodig zijn voor het plot, maar zeg dan niet als makers dat de keuzes volledig bij jou liggen, terwijl dit totaal niet waar is. Hierna boeide het spel me lang zo veel niet meer en heb ik het uitgespeeld op de automatische piloot.
In de laatste aflevering lijk je dan weer wat meer belangrijke keuzes te kunnen maken, maar waarschijnlijk wordt dit in een seizoen 2 toch weer tenietgedaan.

Al bij al is het wel een 3.5* waard, want er werden ook veel dingen goed gedaan, alleen het gebrek aan impact van je keuzes verpestte voor mij eigenlijk de ervaring na een tijdje. Ik ben op zich wel benieuwd naar een tweede seizoen, want Telltale kan in ieder geval beter dan dit.