menu

DeadCore (2014)

mijn stem
3,50 (1)
1 stem

Macintosh / PC
Platform / Shooter
single player

Ontwikkeld door 5 Bits
Uitgegeven door Bandai Namco

Beklim een gigantische toren zo snel als je kan, maar kijk uit voor de obstakels die je onderweg zult tegenkomen. Ontrafel het geheim van dit vreemde universum, terwijl je je een weg naar boven probeert te banen.

zoeken in:
AvMerode
Op momenten een zeer verslavend indie spelletje.
Het is uiteindelijk een platform game met wat shooter elementen erin gemengd.
Maar uiteindelijk kun je het zien als Mirror's Edge gecombineerd met Portal.
Wel vrij pittig op momenten. Maar dat is juist waarom het zo verslavend is.
Denk aan Super Meat Boy en Electronic Super Joy maar dan in 3d perspectief.
Eerst uitspelen voordat ik een cijfer geef, maar voor nu een dikke 4*

avatar van Animosh
3,5
Dit was inderdaad pittig.

Zoals AvMerode al zei is dit een soort van mengsel van Mirror's Edge (3D-platformen) en Portal (shooter-elementen), met de moeilijkheidsgraad van spellen als Super Meat Boy. Het is een hardcore-platformer waarin je van platform naar platform moet springen en obstakels moet ontwijken. Je hebt een double jump, het vermogen om te dashen (dat krijg je later in het spel) en een wapen waarmee je bepaalde mechanismen in je omgeving kunt activeren of deactiveren en vijanden tijdelijk kunt uitschakelen. Het kost soms bovendien best wat moeite om te ontdekken wat je moet doen. Het spel bevat dus ook enkele puzzel-elementen. Maar die zijn wel duidelijk ondergeschikt aan het platformen (itt Portal).

Het is leuk om te doen, het leveldesign is solide en de abstracte, surrealistische vormgeving is adequaat. Maar daar staat tegenover dat het af en toe iets te frustrerend is voor mijn smaak. Misschien was ik de laatste tijd gewoon niet in de ideale stemming voor dit spel, maar het werkte me af en toe behoorlijk op de zenuwen. Vijanden zijn in platformers vaak problematisch omdat je ze uit de flow van het platformen halen, en ook hier zijn ze regelmatig erg irritant (vooral die muggen die je overal volgen). Sommige stukken zijn echt een kwestie van extreme trial and error die je opnieuw en opnieuw moet doen totdat je de perfecte strategie hebt gevonden. En het spel mist de opgewekte sfeer van games als Super Meat Boy en Electronic Super Joy, waardoor irritatie sneller de overhand krijgt. Soms liggen checkpoints bovendien iets te ver uit elkaar, maar over het algemeen zijn er daar wel genoeg van te vinden.

Als je van uitdagende 3D-platformers houdt kan ik je dit spel kortom zeker aanraden. Maar als je geen liefhebber bent van games met een hoge moeilijkheidsgraad kun je dit spel beter links laten liggen. 3.5*

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.