Dit was inderdaad pittig.
Zoals AvMerode al zei is dit een soort van mengsel van Mirror's Edge (3D-platformen) en Portal (shooter-elementen), met de moeilijkheidsgraad van spellen als Super Meat Boy. Het is een hardcore-platformer waarin je van platform naar platform moet springen en obstakels moet ontwijken. Je hebt een double jump, het vermogen om te dashen (dat krijg je later in het spel) en een wapen waarmee je bepaalde mechanismen in je omgeving kunt activeren of deactiveren en vijanden tijdelijk kunt uitschakelen. Het kost soms bovendien best wat moeite om te ontdekken wat je moet doen. Het spel bevat dus ook enkele puzzel-elementen. Maar die zijn wel duidelijk ondergeschikt aan het platformen (itt Portal).
Het is leuk om te doen, het leveldesign is solide en de abstracte, surrealistische vormgeving is adequaat. Maar daar staat tegenover dat het af en toe iets te frustrerend is voor mijn smaak. Misschien was ik de laatste tijd gewoon niet in de ideale stemming voor dit spel, maar het werkte me af en toe behoorlijk op de zenuwen. Vijanden zijn in platformers vaak problematisch omdat je ze uit de flow van het platformen halen, en ook hier zijn ze regelmatig erg irritant (vooral die muggen die je overal volgen). Sommige stukken zijn echt een kwestie van extreme trial and error die je opnieuw en opnieuw moet doen totdat je de perfecte strategie hebt gevonden. En het spel mist de opgewekte sfeer van games als Super Meat Boy en Electronic Super Joy, waardoor irritatie sneller de overhand krijgt. Soms liggen checkpoints bovendien iets te ver uit elkaar, maar over het algemeen zijn er daar wel genoeg van te vinden.
Als je van uitdagende 3D-platformers houdt kan ik je dit spel kortom zeker aanraden. Maar als je geen liefhebber bent van games met een hoge moeilijkheidsgraad kun je dit spel beter links laten liggen. 3.5*