Cities: Skylines (2015)

Alternatieve titels: Cities: VR | Cities: Skylines Remastered | Cities: VR - Enhanced Edition

PC / Macintosh / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch / PC VR / Xbox Series X/S / Playstation VR2
Simulation

Ontwikkeld door Colossal Order, Tantalus en Fast Travel
Uitgegeven door Paradox en Fast Travel

Creëer de stad van je dromen. Overwin ruig terrein, en tover een leeg kavel om tot een bloeiende metropool vol wolkenkrabbers en architecturale hoogstandjes.

Zit hier al veel op te wachten. Gaan zeker beter zijn dan cimsity. Erg benieuwd maar alvast gepreorderd.

avatar van Thomas83
Wordt erg goed ontvangen.

De reviews zijn inderdaad erg goed. Deze game is compleet langs me heen gegaan (ondanks dat ik 'm heb toegevoegd hier), maar gaat nu direct op m'n wishlist!

Als dit zo goed is al de reviews me doen laten geloven dan kan dit wel eens een mooi jaar worden voor 't sim genre. Met ook nog een nieuwe RCT op komst.

avatar van Thomas83
Die nieuwe RCT wordt niks. Zag van de week die trailer. Wat een afknapper. De eerste seconden zagen er goed uit, tot die achtbaan door de tunnel ging en de echte beelden uit het spel werden getoond. Als iemand me verteld had dat het RTC 3 was geweest dan had ik het geloofd.

En wat dit spel betreft, voor de prijs hoef je het in elk geval al niet te laten. Volgens wat recensies schijnt het spel wel erg in te spelen op het gat dat de vorige SimCity heeft nagelaten, maar geen probleem als het spel ook goed is. Lees alleen wel hier en daar dat het wat makkelijk is.

avatar van Dragonslayer
Ik had een hele mooie stad gebouwd maar plotseling gingen ineens alle burgers dood. Ik snap er niks van. Heb alles gecheckt.

Dragonslayer schreef:

Hmm.. Raar. Ik kan er niks op internet over vinden, maar het klinkt als zo'n feature die developers weleens in illegale downloads stoppen

Staat wel iets van op de Steam forums...

Citizens dying like flies s...

Aha, waarschijnlijk een age peak of problemen in het verkeer dus..

avatar van Dragonslayer
JustMike schreef:
Aha, waarschijnlijk een age peak of problemen in het verkeer dus..

Ik heb vrijwel alles gecheckt waar het aan kon liggen. Maar een age peak kan toch niet? Want alle inwoners werden ook ziek. En het water was niet vergiftigd. Het gebeurde ongeveer vlak nadat ik 8000 mensen had en ik die flatgebouwen kon bouwen.

Deze game heeft een goede community die hard werkt om goede (en mooie) mods te maken. Als je een fan bent van city builders is dit toch wel echt de beste op dit moment.

Binnenkort komt de eerste dlc uit: After Dark. Ik ben benieuwd of deze echt veel extra's zal toevoegen, al kijk ik wel uit naar de nieuwe toeristen-feature.

mister-fool
Behoorlijk sterke citybuilder. Met name de districts zijn een erg vermakelijke toevoeging aan het genre. Het voegt een zekere diepte aan het zoning-mechanisme toe. Daarentegen wordt het spel, in ieder geval in de vanillaversie, ietwat monotoon en minder uitdagend naarmate het inwonersaantal groeit. Het spel mist bovenal net wat persoonlijkheid. Het oogt mij soms net iets te klinisch. Op papier lijken deze bezwaren groter dan ze in werkelijkheid zijn, aangezien ik altijd langer bezig ben met het spel dan dat ik van te voren inplan.

Vanaf vandaag op Switch!

avatar van Awake78
Is binnenkort gratis te downloaden op PSPlus. Is dit wat op de consoles - met name bestuurbaarheid enzo...?

Awake78 schreef:

Had van de week al even wat Youtube-reviews gekeken, ACG (vind ik wel een fijne reviewer) reviewt hier de Xbox One versie:
Cities: Skylines Xbox Version Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?" - YouTube

Qua bestuurbaarheid schijnt het echt prima te zijn, enige is de framerate-drop als je met name 's nachts inzoomt. Grootte van de stad heeft hier dan weer weinig mee te maken.

Denk me zo in dat de PS4 versie ongeveer net zo draait als de XBone versie, de PS4 Pro wellicht zelfs wat beter!

avatar van Awake78
Ah thanks! Heb helaas geen Pro. Ga hem dan toch wel een kans geven denk ik. En thanks ook voor de link

Wat een game. Spel is bijna oneindig door te spelen en ga het zeker weer snel oppakken, maar ben na tientallen uren bouwen en bouwen wel weer toe aan een leuke adventure game.

In ieder geval is er nog genoeg DLC wat ik nog moet uitwerken in mijn inmiddels 6e stad en dat ga ik zeker weer eens oppakken.

Maar wat is dit een toffe game waarbij de uren echt voorbij vliegen gewoon. In een soort hypnose kom je gewoon terecht. Soms gebeurd er meer in mijn hoofd met plannen dan dat ik daadwerkelijk iets uitvoer. Het is echt een hele toffe puzzel de je eigenlijk bouwt die naadloos op elkaar aansluit. Al die unieke gebouwen, de dingen die je kan vrijspelen en de uitdaging om de flow van mensen en voertuigen goed te laten verlopen is echt zo verslavend. Ik vind het prachtig en kan echt iedereen het aanraden.