Star Wars: Battlefront (2015)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Action / Shooter

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Speel legendarische veldslagen na uit het Star Wars universum. Schaar je aan de zijde van de heroïsche Rebellen of het machtige Keizerrijk. Beman voertuigen als snowspeeders, speeder bikes en AT-ST's, en meng je in het conflict. Enkele van de speelbare mappen zijn de slag om Hoth en de slag om Endor.

avatar van jellecomicgek72
Hij komt dus echt? Ik wist dat geen eens joh... Damn, wat wreed.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Trailer reveal morgenavond. Woop woop!

Is echt te hopen dat EA hier geen puinhoop van gaat maken.

avatar van solidKevin
Even wat info over wat we weten:

Dit is een klein overzicht over wat er op dit moment bekend is.

IGN heeft nog een leuk nieuwtje over vrouwelijke Stormtroopers.

En nog een leuk sfeerbeeld van GameSpot.

De info plus de super vette trailer geven me hoop dat dit een leuke game gaat worden. We zijn echter al eerder teleurgesteld en om heel eerlijk te zijn heb ik na Battlefield 4 niet meer zo'n hoge pet op van Dice als developer. Tijdens de E3 gaan we waarschijnlijk meer zien en dan misschien wel echte gameplay. Voor nu: "The hype trian is on its way, but it's not there yet."

avatar van bettafish14
Trailer zag er goed uit, maar als ik het goed begrijp is dit dus te vergelijken met battlefield, alleen dan in een star wars jasje?

avatar van solidKevin
Niet helemal. De makers hebben al aangegeven dat het geen Battlefield kloon zal gaan worden. Zo kun je spelen het spelen als FPS maar ook als TPS zoals je dat ook kon in de oude Battlefront games. Op dit moment is het nog te vroeg om echt met zekerheid iets te zeggen. Op de E3 zullen we vast gameplay zien en kunnen we beter oordelen.

avatar van solidKevin
GameSpot heeft een mooi overzicht gemaakt met alles wat er nu bekend is.

avatar van Brains
Me destijds met de originele Battlefronts enorm vermaakt. Ben benieuwd wat Dice hiervan weet te maken. Ben geen grote fan van Battlefield, dus ik verwacht liever niet te veel. Echter door de Star Wars setting ben ik al wel een beetje enthousiast. Trailer is leuk maar laat eigenlijk nog niets zien.

Ik ga dit zeker in de gaten houden, want dit zou natuurlijk zomaar heel erg vet kunnen worden.

Is dit nou een multiplayer-only game?

JLjuju schreef:
Is dit nou een multiplayer-only game?

Yep. Zal Tintanfall-achtige worden.

Een AT-AT gaat nooit zo gemakkelijk neer. Watjes 2015 ATAT...

Nee, als de gameplay enigszins meezit wordt dit misschien mijn eerste poging in de online shooter wereld. Ik hoop alleen dat ze noobs ook een kans laten.

Never! Ik speel nooit online shooters vanwege mijn gebrek aan kunde. Ik houd het dus wel lekker op co-op of solo Borderlands. Vind het dus ontzettend jammer dat er geen vorm van single player content of campaign zal bevatten want een nieuwe Star Wars shooter zag ik echt wel zitten. Stiekem hoop ik dan ook dat er vroeg of laat iets uitkomt ala Republic Commando.

avatar van youngtick
Yes. Star Wars Battlefront, een game die ik niet ga halen omdat ik niets heb met Star Wars, maar wat ze lieten zien tijdens de EA-conferentie op de E3, kan ik er TOTAAL niet op haten. Grafisch ziet het er ziek uit en de sfeer van Star Wars zit er zeer dik in. Voor fans is het orgasm, voor mij is het een game die ik laat liggen.

avatar van jellecomicgek72
Rujar schreef:

Yep. Zal Tintanfall-achtige worden.

Nee man, ook een zingle player toch lees ik bij de beschrijving?

Zag hier net een nieuwe trailer van voorbijkomen en ik was ook ff benieuwd of er een single player modus is en die is er schijnbaar:
Volbreng de Missions van Star Wars Battlefront - Star Wars - Officiële EA-site - starwars.ea.com
Single player, couch en online co-op

Ben wel een redelijke Star Wars fan dus houd de game wel in de gaten.

jellecomicgek72 schreef:

Nee man, ook een zingle player toch lees ik bij de beschrijving?

De single player is de multiplayer maar dan met bots (of coop)... en je hebt dacht ik een survival mode (??) waarbij je waves van vijanden op je af gestuurd krijgt. Dus het is geen single player met een campaign zeg maar.

avatar van bettafish14
Snap niet zo goed wat de ontwikkelaar bedoelt met dat er geen SP komt? Komt er wel in voor dat je veldslagen kan spelen tegen computer zoals in de vorige delen wel kon?

Een SP met verhaallijn hoef ik zelf ook niet perse al had wel leuk geweest maar goed.

Minimale PC Systeemeisen:

Graphics card (NVIDIA): nVidia GeForce GTX 970 4GB
Graphics card (AMD): AMD Radeon R9 290 4GB
DirectX: 11.1 Compatible video card or equivalent
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection

Damn...dat zijn denk ik tot nog toe wel de hoogste vereisten voor een pc-game die ik al gezien heb. Dat wordt hem dus definitief niet voor mij. Althans de komende jaren niet.

avatar van bettafish14
Dat zijn beste requirements inderdaad, ach als ik hem haal wordt het voor de ps4, morgen de demo, ben erg benieuwd.

avatar van 3bdelilah
Nou is het upgraden van RAM tegenwoordig niet duur, maar 16 GB voor een shooter lijkt me wel heel erg overdreven.

avatar van threeohthree
Heb ik overigens iets gemist? Zat gisteren Twitch te kijken en Battlefront was de tweede meest gestreamde game. Beta ofzo?

Beta inderdaad. Ziet er overigens wel geweldig uit. Maar aangezien mijn specs niet je-van-het zijn en ik niet meteen van plan ben te upgraden maar wat geduld uitoefenen. En het blijf jammer dat er niet een echte singleplayer campaign of dergelijks inzit.

avatar van threeohthree
Specs zijn belachelijk inderdaad. 970 = recommended, ben ik wel benieuwd wat max performance vraagt. Tripple titan SLI? Snap verder ook niet precies waarom er geen single player campaign is, met zo'n budget en dergelijke grote schaal had je er prima een campaign aan vast kunnen knopen. Zou je weer een hoop gamers hebben opgeleverd. Aan de andere kant willen ze zich 100% op de multiplayer focussen, wat ook wel weer te begrijpen is.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
threeohthree schreef:

Ongetwijfeld EA die de game op tijd in de schappen wil hebben om lekker te kunnen profiteren van de hype rondom de nieuwe film.

avatar van threeohthree
Ongetwijfeld. Was eigenlijk alweer vergeten dat EA hier achter zat. Maar goed, eerst Fallout maar, en mocht er dan nog tijd over zijn, zal ook toch wel even een kijkje gaan wagen.

avatar van threeohthree
Open Beta nu beschikbaar overigens voor de geïnteresseerden! (Gratis)

avatar van threeohthree
Zijn wel missions die je alleen of in co-op kan doen overigens. Verder erg vermakelijke shooter, grafisch inderdaad erg mooi, al is het me toch behoorlijk wennen. Spel dan wel geen Battlefield, maar gevoelsmatig toch wel even andere koek dan wat ik me kan herinneren van de oude Battlefront games.

avatar van bettafish14
Heb gister de beta gespeeld, en moet zeggen dat ik het erg verslavend vind, het is lang geleden dat ik een spel echt uren kon spelen, maar dat lijkt met deze star wars toch er van te komen.

Er zijn zeker nog dingen die verbeterd moeten worden, maar ik vind het erg leuk en ga vanavond zeker weer spelen.