Resident Evil: Revelations 2 (2015)

Alternatieve titel: Biohazard: Revelations 2

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Nadat ze het Raccoon City incident heeft overleefd, werkt Claire nu voor een anti-bioterrorisme organisatie genaamd Terra Save. Op een bedrijfsfeestje worden zowel Claire en Moira aangevallen door een onbekende groepering, en meegenomen naar een verlaten gebouw, waar ze niet veel later weer bij bewustzijn komen. Samen moeten ze een manier zien te vinden om te ontsnappen, en zien te ontrafelen wie hen hier naar toe heeft gebracht.

avatar van Starmaster501
Goede Resident Evil, gaat weer terug naar een meer spannende gameplay met tot nu toe aardig wat schrikmomenten. Het is geen honderden zombies meer neermaaien. Voor 25 euro is dit geen verkeerde game. Ben benieuwd naar de volgende episodes!

Dan heb je ook nog de Raid modus, maak je karakter, upgrade, verdien punten koop dingen enzo. Best wel leuk en uitgebreid. Tot nu toe alleen single player en split screen. Als alle episodes uit zijn kan je hem online spelen...

kiriyama
Ben pas halverwege de 2e episode, maar ben er ook erg over te spreken. Eng is het allemaal niet, maar dit is toch echt stukken beter dan RE6. Doet me wel wat denken aan 'The Last of Us' en dat is toch een mooi compliment. Verder scherp geprijsd en genoeg content. Hier mag meer aandacht voor komen.

Heb hem ook sinds vanmiddag in huis en eveneens erg positief tot nog toe. Ik vond de eerste Resident Evil Revelations uitstekend en de beste RE in jaren. Vergis je niet - ik heb me ook erg vermaakt met deel 5 en 6 - en zeker geen hater - maar Revelations ging toch qua feel en speelstijl terug richting de glorie jaren, en dit tweede deel lijkt tot nog toe dezelfde weg in te slaan. Een stuk minder actie en stukken meer sfeer en suspense dus. Zoals het eigenlijk toch wel hoort bij RE.

is dit een nieuwe game of remake ? of remastered?

Nieuwe game.

wat een heerlijk spel om te spelen

Hop. Het volle pond van mij. Een dikke, welverdiende 5.

Ergens is het grappig dat een 'budget' titel (want dat is het tenslotte), die buiten de hoofdreeks staat, de beste Resident Evil sinds deel 4 is. Kleinschaliger qua omvang en verhaal - dus geen terroristisch mega-threat all-over-the-world met hordes en hordes zombies en bazen zoals in deel 6 - met relatief kleine en besloten locaties die soms spelen en aanvoelen als een 'best-of' van de reeks. Meerdere eindes (ik had overigens naar mijn gevoel niet de 'good one' - maar heb nog geen faqs geraadpleegd) en een bijzonder goed uitgewerkte raid-mode. (beetje a-la the Mercenaries dus - maar met karakters die te unlocken zijn in-game, skills die te upgraden zijn etc etc).

Ik ben er dus ontzettend over te spreken. En ben er nog lang niet klaar mee. Een tweede playthrough voor het andere einde volgt wellicht ergens de komende maanden weer en de raid mode zie ik me met regelmaat wel een keertje opzetten.

the last of us - tomb raider - uncharted mix en het deed me denken aan het verhaal van de serie 'lost'. deze komt een keer in mijn top 10. geniaal.

kiriyama schreef:
Doet me wel wat denken aan 'The Last of Us' en dat is toch een mooi compliment.

Sinner schreef:
Hop. Het volle pond van mij. Een dikke, welverdiende 5.

lennox schreef:

Deze berichten waren genoeg voor mij om de eerste episode te kopen

Deze berichten waren genoeg voor mij om de eerste episode te kopen

en wat vind je ervan ?

avatar van All Seeing Fish
De controls voelde niet lekker.

All Seeing Fish schreef:
De controls voelde niet lekker.

ik vond het heerlijk spelen. maar wat vond je van de game

lennox schreef:

ik vond het heerlijk spelen. maar wat vond je van de game

IK ben niet ver gekomen in de eerste episode, ik werd aangevallen en gedood door twee wezens in de gevangenis en dat was zo frustrerend dat ik de game niet meer heb opgestart.

daarom speel ik altijd op easy en dan vind ik het nog af en toe moeilijk

...misschien toch maar eens een leeftijdscatogerie lager mikken in het vervolg qua games...ik meen nl dat je ook The Evil Within al verkocht hebt om knak dezelfde reden. Wat is het tegenwoordig toch met gamers die meteen hun spel op de stapel pleuren bij zelfs maar de minste uitdaging?

avatar van All Seeing Fish
Bij The Evil Within ben ik gestopt toen ik een onzichtbare vijand had?

kiriyama
All Seeing Fish schreef:
Bij The Evil Within ben ik gestopt toen ik een onzichtbare vijand had?

Dan zou ik hier niet mee verdergaan.

avatar van All Seeing Fish
Nee ik ben tot aan de spin gekomen, bij dat andere moment realiseerde ik me dat ik deze game niet zou gaan afmaken

toch maar een punt verlaagd. chapter 4 was niet meer boeiend. het kwam op een gegeven moment allemaal veel te repetitief over. het einde vond ik ook maar slapjes.

Het is nu gratis te downloaden op je trouwe X-box 360...
Ik vond het een leuke verassing, maar je zal dan wel een beperk aantal chapter's krijgen.
Of niet.. ik zal het even uit proberen he he..
veel plezier!

En nu te krijgen voor je Switch..
Ik heb hem voor de 2de keer gehaalt ik kon het niet laten.
Alleen is dit spel 32 gigabyte groot ik moet rustig aan doen met het geheugen....
Fysiek is hij ook verkrijgbaar op Ned game voor 50€

avatar van pascal83
Weet iemand of dit spel geheel online in co-op te spelen is of alleen bepaalde game modes?

All Seeing Fish schreef:

Na drie jaar heb ik de game weer opgepakt vanaf het punt dat ik gestopt ben, die twee heb ik even geowned .

Ik ben nu een stuk verder gekomen dan laatst en denk dat ik de game toch verder ga proberen.

Een gevalletje van spel bederf vind ik dat je van character moet verwisselen om verborgen objecten/items te vinden.