Roundabout (2014)

Macintosh / PC / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door No Goblin
Uitgegeven door No Goblin

In deze game, geïnspireerd op B-films uit de jaren 70, neem je de controle over een constant ronddraaiende limousine. Haal passagiers op en breng ze naar hun bestemming. Je limousine, die enkel rondjes draait, is echter zeer lastig te besturen. Het ontwijken van gebouwen en andere obstakels is dan ook een ware kunst! Met het voltooien van missies verdien je upgrades voor je limousine, zoals paintjobs, claxons en hoedjes welke je op het dak van je limousine kunt plaatsen. De missies worden afgewisseld met FMV cutscenes.

Dit is best een bizar spel. In principe een redelijk gewoon actief puzzle game in een soort top-down open level structuur. Maar wel omringd door een bizar '70's verhaal dat real-life geacteerd wordt.

Grovonion schreef:

Lijkt qua gameplay erg op [GBA] Kuru Kuru Kururin. Heb ik eens ergens zien langskomen op Youtube in een of andere 'Hidden Gems' video maar nog nooit ergens in het echt zien liggen. Leek me best leuk though. Of althans zeker voor een handheld game - geen idee of ik dit op PC of console zou spelen. Om de een of andere reden werken veel van die puzzel games perfect op handhelds, minder op consoles en pc's.

Oh hij staat ook gewoon op Kuru Kuru Kururin (2001) - GamesMeter.nl.

Speel hem gewoon op mijn psvita, Sinner. Ideaal voor pick-up&play. Was een ps-plus spel deze maand en sprak we wel aan als tussendoortje. Gelukkig is doodgaan trouwens geen probleem, want ik ga vaak kapot.

Grovonion schreef:

Oh ok. Maar idd. Dit soort spellen is wat mij betreft ideaal voor een rondje pick up & play. Eventjes lekker een kwartiertje tussendoor. Maar zag dat het ook op de PC net in de aanbieding was voor een euro of 3, vandaar dat ik het even vermelde. Stond wel op mijn lijstje maar had me net Don't Starve aangeschaft (voor 2 euro) dus skip ik deze maar even. En het deed me dus heel erg denken aan dat andere GBA spelletje. Dus lijkt me idd wel leuk, maar meer als handheld game.

Verrassend grappig. Kon hem gratis krijgen voor mijn ps4.
Af en toe spelen is leuk.