Warcraft III: Reign of Chaos (2002)

Alternatieve titel: Warcraft 3

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Sierra, Capcom en Blizzard

Na ontvangst van een alarmerende waarschuwing van een mysterieuze profeet, moet Thrall, oorlogsaanvoerder van de Orcs, zijn krijgers leiden naar een nieuw vreemd land. Dit gaat gepaard met conflicten tussen Orcs, Humans, Night Elves en Undead en een nog gevaarlijkere vijand; The Burning Legion.

Misschien wel mijn favoriete strategie game. Warcraft heeft een erg hoge coolness met al haar elven, undead, brute orcs en uit hun kluiten gegroeide mensen wie met magie en enorme wapens de orcs bestrijden. De game kent erg veel en leuke karakters met stoere one-liners en uiterlijkheden. De single player campaigns zijn zeer de moeite waard; het verhaal weet prima te boeien en je ziet het in elke campaign van een andere kant, zonder dat het de chronologie aantast. Soms krijg je tussenfilmpjes die er verschrikkelijk goed uitzien. Wie herinnert zich niet de thuiskomst van Arthas en de storm aan orcs en humans in het introfilmpje van de droom van Thrall? Wat me daarnaast het meest heeft beziggehouden was toch wel het online gamen. Ik deed geen 'normale' games, want daarin werd ik altijd verslagen en uitgescholden, omdat ik veel te langzaam ben met het bouwen van een kamp/leger etc. Echter, enkele custom games deed ik zo vaak dat ik me in sommigen onverslaanbaar waagde. Heerlijk gevoel wanneer je andere online gamers verslaat, anderzijds erg beroerd wanneer een andere user je neersloeg.. 4.5* voor deze game, de expansion is ook een must.

avatar van ReMyTje86
Dit is tot nu toe me beste RTS game die ik ooit heb gespeelt, ik vind dat mensen die op de grafischepunten, spel willen gaan verzwakken. Als je verder gaat kijken tis een spel dat word gemaakt op toen die tijd op een pentium 2 gespeeld kon worden zodat meer mensen der aan konden spelen. Rond die jaren hadden mensen ook problemen met het geld om het uittegeven voor nieuwe onderdelen om je pc beter te maken dus blizzard dacht als we een klein stapje terug nemen dan geven we alles om de spel toch noch zo mooi grafisch te maken. Dus iedereen die deze spel een laag cijfer geven alleen om grafisch dan vind sorry hoor maar dan heb je echt weining verstand van plezier hebben om games. Dus een spel dat voor iedereen is bestemd voor elke pc niet alleen warcraft 3 maar elke blizzard product, slim toch ? Jah blizzard is wel slim daarom hebben ze nu zo'n dikke pand . Dus... maar, even verder over het spel zelf ik heb hem allang uitgespeeld 4 keer al totaal en ik vind dat blizzard heel erg goed bezig is op een grote verhaal lijn op basis van warcraft. Ik bleef gewoon genieten van de spel. Verder vond ik de spel vloeiend lopen de battles zijn goed in evenwicht. Het is noch steeds leuk om op battle,net te spelen ik doe het noch steeds maar niet zo intensief als vroeger. Top spel me nr2 in me top 10. 5***** (9,7)
............................. nu maar hopen op warcraft 4